Hallo, ik ben zanger / gitarist en op zoek naar eenvoudige in ear monitoring waarbij ik zelf op het podium de mix kan regelen tussen mijn zang, mijn gitaar en de rest. Ik weet dat hiervoor normaal gesproken een monitormix vanaf een mixer gebruikt wordt, maar bij kleine gigs en in de oefenruimte ontbreekt deze mogelijkheid vaak. Dan wordt er een mix gemaakt die tijdens het soundchecken nog goed is, maar in het verloop van het optreden (als er vaak harder gespeeld wordt en de volumes van versterkers omhoog gaan) blijkt het volume van de monitors te zacht om je zang goed terug te horen. Ik denk dat veel beginnende / semi-professionele zangers dit probleem zullen herkennen.
Ik zit te denken aan een mic preamp voor de zang, 1 of 2 microfoontjes op het podium / oefenruimte voor het oppikken van mijn gitaarversterker en de rest. Dit via een mixertje naar wired of wireless in ear. Het mooiste zou zijn als ik de mix en het totale volume zelf kon regelen, bv. op een beltpack oid.
Heeft iemand van jullie enig idee of er zoiets beschikbaar is of eventueel op een eenvoudige manier zelf te fabriceren?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik zit te denken aan een mic preamp voor de zang, 1 of 2 microfoontjes op het podium / oefenruimte voor het oppikken van mijn gitaarversterker en de rest. Dit via een mixertje naar wired of wireless in ear. Het mooiste zou zijn als ik de mix en het totale volume zelf kon regelen, bv. op een beltpack oid.
Heeft iemand van jullie enig idee of er zoiets beschikbaar is of eventueel op een eenvoudige manier zelf te fabriceren?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Comment