Defecte DAP Palladium 900

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gorgarke
    • May 2006
    • 31

    #46
    Hallo Piet, het schema van de P900 heb ik even op de volgende link gezet:

    Als je slim bent, sla je je het schema zelf op, want ik gooi hem er binnenkort weer vanaf.
    Last edited by gorgarke; 25-02-10, 15:06.

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #47
      Omdat ik ook zeer geïnteresseerd was wou ik ook proberen... naam en paswoord nodig. Aangezien dit blijkbaar de login en pass zijn van je webspace is het misschien toch niet zo interessant dit op die manier te doen... Zet het misschien op rapidshare?
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • gorgarke
        • May 2006
        • 31

        #48
        Sorry, mijn fout.
        Ik heb de link in eerder bericht gewijzigd, zou nu wel zonder problemen moeten werken.

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #49
          Ja, doet het nu.
          Bedankt overigens. Eens op mijn gemak bekijken hoe deze nu in elkaar steekt.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          • speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

            #50
            Originally posted by laserguy
            Ja, doet het nu.
            Bedankt overigens. Eens op mijn gemak bekijken hoe deze nu in elkaar steekt.
            Ja zou ik ook maar eens doen.
            Zoals je ziet zijn alle collectors van de eindtransistoren geaard, waarschijnlijk zelfs zonder isolatie op het koelblok geschroefd. Dat houdt in dat er twee gescheiden voedingscircuits zijn, waarbij het signaal van de middentap van de voeding afkomt. Niet echt een schema voor iemand die zelden of nooit dergelijke versterkers repareert. Evenwel is het te repareren, dus veel succes


            Speakertech
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

            Comment

            • gorgarke
              • May 2006
              • 31

              #51
              Het is inderdaad een aparte opbouw van eindtrap.
              Ik was jaren geleden een QSC USA1310 aan het nabouwen toen ik me in deze opzet voor het eerst verdiepte. Deze is volgens hetzelfde principe opgebouwd.
              Ik heb toen huiverig maar eerst eens een prototype gemaakt, maar het bleek toch allemaal te kloppen.

              Als je van vroeger uit de eerste OHIO SOUND troep hebt gerepareerd met de standaard opbouw eindtrappen, dan kijk je even raar op van hoe het ook kan.

              Comment

              • speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

                #52
                Originally posted by gorgarke
                Het is inderdaad een aparte opbouw van eindtrap.
                Ik was jaren geleden een QSC USA1310 aan het nabouwen toen ik me in deze opzet voor het eerst verdiepte. Deze is volgens hetzelfde principe opgebouwd.
                Ik heb toen huiverig maar eerst eens een prototype gemaakt, maar het bleek toch allemaal te kloppen.

                Als je van vroeger uit de eerste OHIO SOUND troep hebt gerepareerd met de standaard opbouw eindtrappen, dan kijk je even raar op van hoe het ook kan.
                er zijn nog meer varianten, zoals bijv toegepast wordt door ondermeer Crown en meer andere merken. Het middelpunt van de voeding wordt electronisch bepaald door een even zware "blinde " eindtrap. Deze werkt in tegenfase met de uitgangstrap en vormt daarmee dus een bridged configuratie. In dit geval is de powersupply ook zwevend en mist bovendien de harde middentap op de trafo. In plaats van een dubbele voedingsspanning, kun je nu volstaan met eenmaal die waarde, hetgeen ook weer in de dissipatie scheelt, zeg maar warmteafgifte in de eindtrappen.
                Het blijft analoog, net als versterkers met twee of meer schakelende voedingsrails.
                Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                Comment

                • Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

                  #53
                  Had onlangs 'n QSC(JBL) amp met 3-step class H grounded bridge topologie op de reparatiebank, dat was ook wel even 3x achter de oren krabben (en er tot 'n paar keer aan toe intrappen ;-)

                  Ik zag overigens Rob (Nijhuis) nog met 'n post over vervangen van NE5532 mbt de DAP; als alle voedingslijntjes OK zijn sneuvelt in de regel 'n opamp niet snel ... beetje vreemd ontwerp als ik de posts zo lees ?!?

                  Groeten en knutsel ze !
                  Meer is minder, minder is meer

                  Comment

                  • gorgarke
                    • May 2006
                    • 31

                    #54
                    Met een beetje geluk begint het knutselen weer morgenavond na de PA-markt.

                    Comment

                    • nijhuisr
                      • May 2003
                      • 182

                      #55
                      Originally posted by Koen van der K
                      Ik zag overigens Rob (Nijhuis) nog met 'n post over vervangen van NE5532 mbt de DAP; als alle voedingslijntjes OK zijn sneuvelt in de regel 'n opamp niet snel ... beetje vreemd ontwerp als ik de posts zo lees ?!?
                      Ik heb 2 keer een P1200 gehad met defect opamp, 1 keer met een opelkaar aangesloten versterker door kabel weerwar.

                      Beide kanalen stuk op de opamp, verder geen schade.

                      Als de zekeringen erin blijven na de protect bij het verdraaien van de knop zijn de eindtorren niet stuk, gewoon DC op de uitgang.

                      Comment

                      • Koen van der K
                        • Aug 2005
                        • 1146

                        #56
                        Dat klinkt idd niet gunstig, dat vindt geen enkele amp fijn ;-)
                        Ik ken 't ding en 't schema niet maar als ik het goed begrijp werkt de DC protect dan toch ook niet lekker ? Zijn er overigens nog andere merken die een identiek binnenwerk hebben (soort OEM-DAP zeg maar) ?

                        Groeten !
                        Meer is minder, minder is meer

                        Comment

                        • nijhuisr
                          • May 2003
                          • 182

                          #57
                          De QSC 700 werkt hetzelfde, zwevende voeding en alles hetzelfde.

                          Ik weet niet wat de op-amp precies te verduren krijgt maar de tegenkoppeling werkt daarin niet. De uitgang van de opamp hangt aan de uitgang van het uitgangs signaal. Dus andere spanning op de uitgang van de opamp is nooit een succes.

                          Comment

                          • piet96
                            • Feb 2010
                            • 8

                            #58
                            schema

                            Originally posted by gorgarke
                            Hallo Piet, het schema van de P900 heb ik even op de volgende link gezet:

                            Als je slim bent, sla je je het schema zelf op, want ik gooi hem er binnenkort weer vanaf.

                            bedankt voor het schema van de DAP P900

                            Comment

                            • Arjaan
                              • Nov 2009
                              • 20

                              #59
                              Hoi ik heb ook net mijn palladium 900 opgeblazen
                              zou iemand mij het schema kunnen sturen?
                              mijn mail is edit MODJE: niet handig om hier te vermelden, trekt SPAm aan en simpelweg niet de bedoeling.
                              ik hoop dat iemand m nog heeft...
                              mvg Arjaan
                              Last edited by moderator; 30-12-10, 19:09.

                              Comment

                              • tha_dj
                                • Jan 2004
                                • 375

                                #60
                                Weet niet of je de link in de post boven je hebt geprobeerd, maar die werkt gewoon !!!

                                Of het een schema van de paladium 900 is ? maar in ieder geval van de P900.
                                your light !

                                Comment

                                Working...