Defecte DAP Palladium 900

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-Stijn
    • Jun 2009
    • 5

schema

Hey zou je dat schema ook naar mij kunnen sturen>?
    mijn dap palladium p 700 is een chanel kapot
    mail= rijntje_pinter@hotmail.com groet Stijn
    Originally posted by gorgarke
    Ik heb mijn 3 DAP's weer netjes aan de praat.
    Had de onderdelen van NEDIS laten komen.

- De P900 had de eindtrap defect van één kanaal, dus hiervan 4x 2sc5198, 4x 2sa1941, 1x 2sc5171, 1x 2sa1930 vervangen.
    (ook wanneer 1 tor defect is, alle 4 vervangen)
    - De P2000 ging meteen in de clip bij aanzetten, hier was één poot van een brugcel gebroken. (tricky....)
    - De P2400 had één 15 Volt zenerdiode defect.

Ps. Als je het schema van de Palladium vintage P900 nodig hebt, kan ik je dat wel mailen.
    Mocht je niet verder komen met je eindtrappen, of niet aan onderdelen kunnen komen wil ik je daar ook wel mee helpen.

Comment

• gorgarke
      • May 2006
      • 31

Hallo Stijn,

Als het goed is heb je het schema in je mailbox.
      Is dit niet het geval moet je je spamfilter even uitkloppen.
      Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Comment

• Merijndj
        • Mar 2001
        • 660

Hoi, zou iemand mij dat bestand nog kunnen sturen?
        mail: - edit: email gehad met schema, adres verwijdert ivm eventuele spam
        Bedankt
        Last edited by Merijndj; 27-12-09, 03:44. Reason: email adres eruit ivm eventuele spam.

Comment

• eddydem
          • Aug 2009
          • 1

Dap p2000

Heb een dap P2000 gekregen die het begeven heeft, na wat meetwerk tot de conclusie gekomen dat de eindtransitoren erdoor zijn, dus driver en eindtransistoren vervangen maar zonder resultaat, met schema zou het een stuk eenvoudiger zijn, kan iemand mij dit bezorgen.

Comment

• jimmyNL
            • Dec 2009
            • 7

gogarke,
            wellicht kun jij mij helpen.
            ik heb 1 totaal doorgebrande P1200 en 1 P2000 waarvan er een kanaal kortsluiting heeft gemaakt.
            ik heb geprobeerd erin te kijken en de zekeringen te vervangen, in deze dommigheid heb ik alle zekeringen doorelkaar gehaald en weet ik niet meer of er nu 4 dezelfde in zaten per versterker of 2 verschillende per versterker.

ik heb 4 x 8a zekeringen en 4 x 12a zekeringen

zelf denk ik alle 12a in de 2000 ?

tervergeefs ook geprobeerd want ook de transistoren zijn kapot door de kortsluitin.

bij voorbaat dank!
            gr.

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

Leuk te zien dat iedereen aan het knutselen is geslagen !

Hoewel ik electronica-hobbywerk en knutselarij in beperkte mate toejuig blijkt regelmatig dat men toch niet helemaal weet hoe en wat en zomaar wat onderdelen gaat vervangen. Kan best leerzaam zijn maar vaak een deel van de totaaloplossing, of helemaal geen oplossing. Jammer van de componentkosten zou ik zeggen.

Daarbij zou ik graag willen meegeven dat 't knutselen aan amps niet zonder risico is; railspanningen van boven de 100V, flinke stroomsterktes en meer van dat zijn mijns inziens minder geschikt voor de gemiddelde thuishobbyist, en dat zijn (als ik de posts hier zo doorlees) op 'n uitzondering na de meesten. Mailen van 'n schema zal geen toegevoegde waarde hebben als er bepaalde elementaire kennis ontbreekt.

Het is maar 'n tip om mogelijk verdere schade aan je apparatuur of jezelf te beperken.

Groeten !
              Last edited by Koen van der K; 13-12-09, 13:10.
              Meer is minder, minder is meer

Comment

• jimmyNL
                • Dec 2009
                • 7

Het gaat er om dat ik de zekeringen op de juiste manier en in de juiste versterker terug wil zetten... Ongeacht ze kapot zijn.
                Toen ik het beest open had gemaakt zag ik al dat ik daar niks mee kon!
                Je hebt namelijk helemaal gelijk, ik kreeg een electrische schok omdat ik de stroom er vergeten uit te halen was...
                Eerste en de laatste keer dus!
                Maar dat beantwoord mijn vraag niet. Heb je wel antwoord?

Comment

• Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

Ha Jimmy,

Ik kan er geen uitsluitsel over geven gezien ik de amp niet ken. Wel lijkt me dat je beredenering dat de zwaardere zekering in de zwaardere amp horen logisch.

Succes !
                  Meer is minder, minder is meer

Comment

• jimmyNL
                    • Dec 2009
                    • 7

maar dat zijn er dus 4 per amp (de mainfuse reken ik er niet bij).

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by jimmyNL
                      maar dat zijn er dus 4 per amp (de mainfuse reken ik er niet bij).
                      Waarschijnlijk zit er een fuse op iedere kant van iedere eindtrap, dus zowel voor de positieve als de negatieve versterker helft.
                      Dan kom je inderdaad op 4 uit en dan lijkt het ook wel logisch dat de 12A voor de zwaarste amp zijn.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1697

Originally posted by Koen van der K
                        Leuk te zien dat iedereen aan het knutselen is geslagen !

Hoewel ik electronica-hobbywerk en knutselarij in beperkte mate toejuig blijkt regelmatig dat men toch niet helemaal weet hoe en wat en zomaar wat onderdelen gaat vervangen. Kan best leerzaam zijn maar vaak een deel van de totaaloplossing, of helemaal geen oplossing. Jammer van de componentkosten zou ik zeggen.

Daarbij zou ik graag willen meegeven dat 't knutselen aan amps niet zonder risico is; railspanningen van boven de 100V, flinke stroomsterktes en meer van dat zijn mijns inziens minder geschikt voor de gemiddelde thuishobbyist, en dat zijn (als ik de posts hier zo doorlees) op 'n uitzondering na de meesten. Mailen van 'n schema zal geen toegevoegde waarde hebben als er bepaalde elementaire kennis ontbreekt.

Het is maar 'n tip om mogelijk verdere schade aan je apparatuur of jezelf te beperken.

Groeten !
                        Tja Koen, het lijkt allemaal zo simpel. Met een beetje hulpapparatuur meet je kortgesloten eindtransistoren er zo uit, zonder wat los te maken. Moet je wel weten hoe ons vak ineensteekt. Repareren is helaas geen truukendoos, maar wetenschap hoe het werkt.
                        De 1912 zit in de mailbox
                        Speakertech
                        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• nijhuisr
                          • May 2003
                          • 182

Dus als je de volume potmeter dicht hebt staan dan werkt hij zonder in de protect te gaan?

Als je dan de potmeter verder open zet dan gaan de signal leds branden en als je hem dan verder open zet dan slaat hij in protect zonder iets op de input aangesloten te hebben? En als je de potmeter weer dicht ze dan gaat hij weer uit protect?

Hmm, dacht dat ik Stijn als nieuwe post zag. Maar blijkbaar niet.
                          Last edited by nijhuisr; 16-12-09, 01:00.

Comment

• gorgarke
                            • May 2006
                            • 31

Heeej,

Is na een half jaar ineens de draad weer opgepakt ?
                            Heb ik dat door de kerstdrukte gemist.

Tjongejonge, die DAP-jes blijven toch sneuvelen her en der.
                            Verwacht dat er weer een bende wordt opgeblazen in februari. ( carnaval hier in het zuiden )
                            Heb voor de carnaval alvast wat reserve versterkers/speakers klaar staan die hufterproof zijn. (stapel oude CS400 en CS800 met DDT)

Comment

• piet96
                              • Feb 2010
                              • 8

dap palladium 900 schema gevraagd

Hallo allemaal
                              ik zag dat er tech. mensen zijn die het schema hebben van een dap palldium 900.
                              daar de kennnis wel aanwezig is om deze te repareren is het natuurlijk een stuk makkelijker om dat te doen via een schema
                              zou er iemand zijn om mij daar mee te helpen ???????????
                              Last edited by moderator; 05-02-10, 06:51. Reason: mailadres in profiel vermelden aub!

Comment

• nijhuisr
                                • May 2003
                                • 182

Als de zekeringen gewoon heel zijn/blijven dan is de NE5532 opamp stuk, vervangen en het werkt weer.

Comment

Working...