(stroom)storing soundcraft GB4-32

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

    #1

    (stroom)storing soundcraft GB4-32

    Mijn tafel 'start niet op', als ik hem aanzet (knopje achterop), gaan heel kort de nodige ledjes branden (halve seconde of zo) en meteen weer uit.

    Voeding geschied via een samson powerbrite pro9 (210-215 V) en via de interne voeding (dus gewoon een schucko/iec kabel, welke ik vervangen heb dus niet de oorzaak).
    Ook heb ik via een andere WCD voeding gehaald, maar ook daar 210-215 V (lijkt me wat weinig), ook rechtstreeks, dus zonder powerbrite hetzelfde resultaat (kort oplichten van ledjes).

    De tafel staat in een (semi) vaste opstelling en is zondag 14 december voor het laatst gebruikt, de tafel is op locatie (gewoon in plug & play opstelling) blijven staan, en nu doet hij het niet meer.

    Overige aangesloten app. werkt wel (althans daarvan branden gewoon 'alle' ledjes) DBX 166's, 1074 en 2231's, lexicon MPX 550, TC D-2, K&T SQ-1.

    Ik had onvoldoende tijd om met een lange kabel de voeding echt ergens anders vandaan te halen, morgen zal ik wat meer testen.

    Zondag dient het te werken

    Herkent iemand het probleem?

    Alvast bedankt
    John
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!
  • dexter
    • Jul 2005
    • 433

    #2
    Probeer de tafel eens zonder lampjes op de tafel in te prikken.

    Mijn ervaring is dat sommige lampjes nog wel eens intern kortsluiting willen maken in hun zwanenhals.

    Comment

    • Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

      #3
      Hmm..
      Ik heb inderdaad 'cheap' 4 pins lampjes erin zitten, morgen eens proberen.

      Bedankt Alvast
      John
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

      Comment

      • Outline
        • Feb 2006
        • 1434

        #4
        Even geen zin om te zoeken, maar dit probleem heeft hier wel eens eerder gestaan en ook toen lag het aan de 'cheap' desklights die kortsluiting veroorzaakte. Ook omdat de pin-out niet altijd overeen komt of stromen die via de behuizing van de lamp gaan lopen en zo kortsluiting veroorzaken.

        Over 'cheap' gesproken: welk merk?

        Ik heb hier de units van DJ-User en die geven (tot nu toe) geen problemen. Ook netjes afgewerkt e.d. Wel heb ik alles op 3-pin XLR zitten, omdat dat toch het beste werkt qua aansluit-standaard. Alleen wel opletten met de rest van je spullen. Maar een labeltje naast de aansluiting doet meestal ook al wonderen...
        Last edited by Outline; 10-01-09, 13:09.

        Comment

        • Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

          #5
          Op de tafel zitten (originele) 4pins-aansluitingen voor licht, ik heb inderdaad de prodjuser lampjes (origineel 4 polig) en tot nu toe (2 jaar) geen problemen mee gehad.

          Zometeen ga ik weer naar het zaaltje om wat meer te testen/ probleem op te lossen....

          Groeten John
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

          Comment

          • Outline
            • Feb 2006
            • 1434

            #6
            We w88 af....

            En zoals gezegd, met 3-polig geen problemen.

            Neem even de kleinste kruisschroevendraaier om ze te openen en van binnen te kunnen bekijken!!!

            En wat ook nog zou kunnen, is dat er een lampje van doorgebrand is en nu sluiting maakt...

            Maar het kan natuurlijk ook nog steeds iets totaal anders zijn...

            Afw88 dus..

            Comment

            • Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

              #7
              Pfewww..

              hij doet het weer,
              Als eerste gewoon proberen aan te zetten, helaas...

              Toen de lampjes verwijderd, en ja hoor, hij werkt.

              Nou ben ik eigenwijs, dus 1 voor 1 de lampjes erin, en bij het 2e lampje viel de spanning weg!

              Tafel uitgezet, en lampje er weer uit, tafel aan, en ja hoor doet het weer.

              Uiteindelijk na wat wisselen van lampjes in andere 'houders' blijft er nu de spanning gewoon op staan (maar echt lekker safe voelt het niet!).

              Toch maar gewoon Littlite lampjes bestellen??!

              Bedankt voor de suggesties, die mijn probleem dus duidelijk opgelost hebben!

              John
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                #8
                Je zou het lampje even kunnen demonteren (voor zover mogelijk) om het probleem (kortsluiting) op te sporen. Lijkt mij dat het met een soldeerbout en krimpkous op te lossen is. Isolatie is hier namelijk het sleutelwoord!

                Als dit lukt: bij de rest ook doen. Als het niet lukt: nieuwe bestellen. Het kan een bak geld schelen...

                Comment

                Working...