krakende faders? hoe oplossen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geertdirk41
    • Jan 2009
    • 1

krakende faders? hoe oplossen

hallo

ik heb een behringer mx 8000 die sinds kort last heeft van krakende schuiven

hoe los ik dit op zonder de faders te vervangen??

ik hoor het graag
    groet geert
  • Michielbla
    • Jul 2008
    • 38

Originally posted by geertdirk41
    hoe los ik dit op zonder de faders te vervangen??
    Ik ben bang dat je het antwoord wat ik ga geven niet wil horen maar wat mij betreft is de enige manier om krakende faders op te lossen, ze vervangen. Zeker in een behringer tafel met relatief goedkope faders valt er weinig schoon te maken. Als noodoplossing op klus kan je altijd kontactspray gebruikten (tuner600, een vuiloplossende reiniger en geen contactmakende zoals (uit m'n hoofd)60) maar op de wat langere termijn verergert dit het kraken alleen maar.

De enige faders die ik nog wel een keer wil schoonmaken zijn de faders die (bij mijn weten) voornamelijk in broadcast tafels gebruikt worden. P&G faders of 100mm ALPS faders klik je open en zijn met alcohol nog wel schoon te maken. De faders van een behringer moet je compleet slopen voor je bij de contacten komt en dat is helaas niet de oplossing.

Groeten,

Michiel

Comment

• StijnS
      • Sep 2006
      • 173

Spuitbusje lucht doet vaak wonderen. Gewoon heel de fader proper blazen. Terwijl je blaast de fader wat op en neer bewegen.

Comment

• nijhuisr
        • May 2003
        • 182

Faders uit solderen en openmaken door de lipjes te buigen.

Dan kan je ze heel mooi schoonmaken en kijken of de slider niet gewoon versleten is, want dan moet je ze gewoon vervangen.

Maar meestal is de koolbaan gewoon erg vuil en kun je nu goed schoonmaken een doekje met wat contactspray, dan blijft die bende ook niet erin zitten.

Wees voorzichtig met de sleepkontacten.

Comment

• koentjes
          • Dec 2007
          • 333

Originally posted by nijhuisr
          Faders uit solderen en openmaken door de lipjes te buigen.

Dan kan je ze heel mooi schoonmaken en kijken of de slider niet gewoon versleten is, want dan moet je ze gewoon vervangen.

Maar meestal is de koolbaan gewoon erg vuil en kun je nu goed schoonmaken een doekje met wat contactspray, dan blijft die bende ook niet erin zitten.

Wees voorzichtig met de sleepkontacten.
          nja.... en nu we toch de fader uitgesoldeerd hebben, zet er dan meteen een nieuwe in, en ga niet lopen prutsen...

als een fader kraakt, is ie versleten, en dan zet je er doorgaans gewoon een nieuwe in, je wilt immers bedrijfszeker zijn, en niet je probleem uitstellen. (uitstellen als in: "sorry, de band kan nog niet gaan spelen, de technicus staat nog even zn tafel uit te zuigen en vol te spuiten met contactspray..." )

Comment

• Koen van der K
            • Aug 2005
            • 1146

Originally posted by koentjes
            nja.... en nu we toch de fader uitgesoldeerd hebben, zet er dan meteen een nieuwe in, en ga niet lopen prutsen...

als een fader kraakt, is ie versleten, en dan zet je er doorgaans gewoon een nieuwe in, je wilt immers bedrijfszeker zijn, en niet je probleem uitstellen. (uitstellen als in: "sorry, de band kan nog niet gaan spelen, de technicus staat nog even zn tafel uit te zuigen en vol te spuiten met contactspray..." )
            ... mijn idee. Wat kost een fadertje nou ? Zijn volgens mij redelijk standaard fadertjes in die 8000.

Knutsel ze !
            Meer is minder, minder is meer

Comment

Working...