Doorlussen van DMX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bihca
    • Jan 2007
    • 77

Doorlussen van DMX

Hallo allen,

Komende zomer willen we in ons podium de dimmersectie gaan ombouwen en gelijk aanpassen om ons werk iets te vergemakkelijken. We willen o.a. bij iedere gridbuis een kastje hangen met 2 multi's er in en een dmx in/uit. Het makkelijke hiervan is dat we geen kabels meer door goten hoeven te leggen, maar alleen een multi in het kastje te steken en de andere kant in de 6-bar of 4-bar. Dit willen we ook voor DMX. Ieder kastje een DMX in en uit.
    Ik heb een aantal topics gelezen over splitsen en doorlussen, maar ik kom er niet echt uit, hoe dit op te lossen.
    Bijvoorbeeld :
    http://www.licht-geluid.nl/forum/lic...-splitten.html

Moet er in ieder kastje een stukje electronica of niet, kan je gewoon simpelweg 1 op 1 doorlussen?? Het gaat om 12 kastjes..

Groet
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Ben zelf met precies hetzelfde idee bezig, voor een theater hier in Zuidlaren..

Wij lossen het zo op: simpelweg een patchpaneeltje maken in een 19" rack, met daarop 12x XLR male.
    Koop een 8 (of 12 natuurlijk) kanaals DMX splitter (MA, Avolites, TTL etc), en kan je zo patchen wat je nodig hebt..

Je gebruikt neem ik aan niet 12 gridbuizen tergelijkertijd, en anders huur je een splittertje bij...

Simpel maar effectief!
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• 4uss
      • Aug 2005
      • 578

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
      Koop een 8 (of 12 natuurlijk) kanaals DMX splitter (MA, Avolites, TTL etc), en kan je zo patchen wat je nodig hebt..
      Wat is er exact mis met het gebruik van de niks-kostende Showtec-splitters? Ik heb er nog nooit rare dingen op meegemaakt, en in een vaste installatie heeft hij ook niets te lijden.
      Misschien dat het signaal minder van kwaliteit is of dat hij er af en toe een bitje naast zit, maar daar heb ik nog nooit iets van gemerkt. En dan niet met het stokpaardje 'het is ShowTec dus het is slecht' komen, want daar koop je ook niets voor.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Reactie verwijderd, algemeenheden hebben geen zin in een discussie gebasseerd op ervaringen.

Voordeel van de 8-12 weg splitters zijn het aantal aftakkingen per apparaat.
        Showtec levert hooguit een vierweg splitter.

Kijk naast de reeds genoemde merken ook eens naar de apparaten die TheaterTechnischLab aanbiedt, erg betrouw- en betaalbaar.

Met de splitters van TTL heb ik erg positieve ervaringen in diverse theater set-ups.

edit, zie net dat MEOO ook ttl al noemde, had ik overheen gelezen...
        Last edited by moderator; 22-12-08, 19:05.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Bihca
          • Jan 2007
          • 77

Allereerst de beste wensen voor 2009!

Ivm vakantie heb ik niet eerder kunnen reageren..

Bedankt voor jullie berichten, het idee wat Mark schreef, had ik zelf nog niet bedacht en vind het een goed idee. Hier gaan we mee aan de slag!
          We hebben nu een showtec splitter liggen en die zullen we voorlopig ook wel gaan hergebruiken, gezien alles voor "niks" moet.

Groet

Rens

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

Zelf bouwen wij aan alle lichttrekken in het theater 'trekboxjes'.
            Deze boxjes zijn voorzien van 8x shucko (komen uit in patchpaneel met GST18), 1x shucko vast 230V en 1x DMX out.
            De DMX out is dan bekabeld naar een DMX patchpaneel...

We hangen in totaal 24 van zulke boxjes op

@ 4uss, mod geeft het antwoord al..
            Zelf heb ik ook showtec splitters in de verhuur, inderdaad niks mis mee, dat zeg ik ook niet!
            Maar als ik van TTL of MA een 1 HE 8 kanaals splitter kan kopen, of van showtec een 2x 2HE splitter van 4 kanalen, dan is mijn keuze snel gemaakt
            19" ruimte in theaters is altijd beperkt
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

Working...