Antari F80Z op DMX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

Originally posted by T_Sound
    Deze vraag stelde ik, omdat normaal de switch aangesloten word op de euro-female van de rookmachine, waar normaal de analoge schakelaar in gaat.
    Ik neem aan dat jij met euro female dit bedoeld?

Ik vind het maar vreemd dat jij daar "normaal de analoge schakalaar in doet"? Verklaar je eens nader?
    Nu gaat het hier om een HQ Power VDL-1200sm rookdoos.
    Deze heeft jackplug of 5 polig din als afstandsbediening.
    En ik neem aan dat daar geen 220v door heen gaat.
    Schrijf ik dat dan ergens?
    En nee, hoogstwaarschijnlijk hoeft er niet met 220V geschakeld te worden.
    Dat zou (gezien de jack en/of 5 polige din) bijzonder linke soep zijn.
    Is daar ook een module voor om de rookdoos te bedienen via dmx?
    Zie mijn vorige post, compleet met link naar artikel.

Maar misschien kan je beter de kant en klare wireless remote voor deze rookmachine bestellen, uit bescherming voor jezelf.
    Last edited by remco_k; 02-12-09, 15:26.
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• T_Sound
      • Sep 2009
      • 267

1. Ja dat is die euro female.

2. Ik vindt een AB waar een timer, output regelaar e.d. niet bepaald een conventionele AB waar alleen een schakelaar op zit. Misschien was Analoog een wat te algemeen woordt.

3. Alle vorige posts gingen over een ander type AB.

Nu heb ik zelf de AB open gemaakt en nu heb ik de Relay over de polen van de flash smoke schakelaar gezet.

Op die manier schakel je gewoon de stroom die van de machine zelf komt over de relay weer terug. Dus is je relay gewoon je schakelaar van je AB.
      Waar je bij de vorige posts een 220v sturing had, doe je het nu met de stroom die al aangelevert wordt.

Alleen moet je de module wel even voeden.

Dus het is me al gelukt, dus de kennis is wel degelijk in huis, alleen wist ik op het moment van het stellen van de vraga niet precies met welke spanningen e.d. ik te maken kreeg.

Toch bedankt voor de reacties.

MVG T_Sound
      Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• remco_k
        • Sep 2002
        • 325

Originally posted by T_Sound
        Waar je bij de vorige posts een 220v sturing had, doe je het nu met de stroom die al aangelevert wordt.
        Dan heb je de vorige posts niet goed begrepen. Er is nooit sprake geweest van het schakelen van de 230V voeding. Sterker nog, ik heb nergens geschreven dat je uberhaubt iets met 230V moet doen.
        Het is al die tijd gegaan over het overbruggen van de reeds beschikbare schakelaar in de AB. Waarvan redelijk zeker was dat het geen 230V zou betreffen.

Dus je hebt precies gedaan hoe het moet, en hoe het bedoeld werd.
        Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
        Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

Comment

• T_Sound
          • Sep 2009
          • 267

Ok helemaal goed dan, bedankt allemaal.

En sorry voor de onduidelijke berichten.

Comment

• koentjes
            • Dec 2007
            • 333

@tsound: als je gaat reageren in een topic over een atari z80, en een vraag stelt over het ombouwen naar DMX van dit apparaat...

... verwacht dan niet natuurlijk dat het voor ieder willekeurig apparaat zo werkt.

zoals ik het omschreven heb werkt het voor een z80.
            en niet voor iets anders.

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Originally posted by koentjes
              zoals ik het omschreven heb werkt het voor een z80.en niet voor iets anders.
              En die schakelt overigens wél met 220V op de AB-aansluiting (nagetest met multimeter), waarschijnlijk wordt de pomp gewoon rechtstreeks geschakeld en zit er in het apparaat zelf weinig intelligents behalve een thermostaat.

Overigens heb ik inmiddels een Chauvet Hurricane fogger gekocht, ik was toch aan een nieuw doosje toe (oude was tot in den treure verstopt) en de DMX converter die ik al had wist ik zeker van dat ie op de Chauvet zou gaan werken (daar is ie immers voor bedoeld).

Chauvet en Antari hebben dezelfde remote-aansluiting op de achterkant (goh, waar zou de ene nou bij de andere zijn OEM's halen...?) en de remote van de Chauvet werkt ook op de Z80, dan wel alleen als manual fog-knopje, omdat de timer op Chauvet modellen (en waarschijnlijk duurdere Antari's) net iets anders gevoed wordt.

De 5-polige aansluiting die je van je HQ Power-rookdoos beschrijft komt overeen met de aansluiting van oudere Showtec foggers, op de oude serie Showmaster / Scene Setters is daar nog een aansluiting voor te vinden. Zo even uit mijn blote hoofd was dat signaal óf TTL 0-5V, óf 0-10V, waarvan er één signaal heen ging (fog-knopje) en twee terug (LED's voor 'heating' en 'ready').

Ik meen me een intern schema te herinneren dat de pinout als +5V, Fog, Heater, Ready, Ground omschreef (niet in die volgorde), en dat het 'fog machine'-gedeelte op de tafel compleet gescheiden was van de rest van de tafel (passief cicruit, werd vanuit de rookdoos gevoed).
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• T_Sound
                • Sep 2009
                • 267

De aansluiting op de HQ power is dan wel een 5 polig din, maar de AB is niets anders dan een ledje wat brand wanneer opgewarmd en een drukknopje om te roken. Het is geen uitgebreid AB-tje hoor.

En in principe wanneer je doormiddel van een dmx controlled relais je schakelaar overbrugt, dan maakt het niet uit of er 220 door de relais gaat of dat er 5 volt ofzo door de relais gaat. Het is gewoon een dmx gestuurde schakelaar.

Maar daar was ik even mee in de war. Vandaar dat ik mijn vraag stelde.

Natuurlijk is de stuurstroom/activatie stroom van de relais wel belangrijk.

Wat er daarna mee geschakelt wordt is aan jezelf.

Correct me if i'm wrong.

Comment

Working...