zero88 sirius hoe dmx in gte bouwen???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • partydrivein
    • Jul 2008
    • 389

zero88 sirius hoe dmx in gte bouwen???

Hallo iedereen,

Ik koop binnenkort van een vriend een zero88 sirius over.
    het is een wat oudere tafel maar nog in goede staat.
    hij heeft alleen geen dmx maar die is er in te bouwen volgens zerro.
    ik heb hier al naar gezocht maar zie door de vele zooi niet meer wat ik nu moet hebben.

wie o wie kan mij helpen en mischien wat foto's sturen van hou jullie zoeits hebben gedaan als mogelijk...

ik heb dit nog nooit gedaan maar je moet ergens beginnen ik wou hier max zo'n 100 euro aan uitgeven(goedkoper mag ook) of zwam ik hier teveel?

het is te doen maar ik kan het heel anders in mijn hoofd hebben dan het is wie o wie wil mij helpen??

groetjes
    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?
  • edgard
    • Apr 2004
    • 33

wij hebben het opgelost door een 24 kanaals multiplexer bij de dimmers
    in te bouwen. Was trouwens wel duurder dan 100 euro. De oplossing van zero88 is ook duurder.

Je zou het ook bij de tafel kunnen inbouwen natuurlijk....

Comment

• partydrivein
      • Jul 2008
      • 389

Ik wil het inbouwen en dat moet ook kunnen
      ik heb er is met een tech over staan praten maar ik kende hem helaas voor de rest niet

ik weet dat het te doen is maar wil nu weten hoe maar hoe duur was jouw oplossing dan??

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Zero88 heeft hier zelf een kaart voor, de installatie-instructies staan op hun website. Volgens mij 1 of 2 kabels erin prikken en klaar is klara!

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Originally posted by jurjen_barel
          Zero88 heeft hier zelf een kaart voor, de installatie-instructies staan op hun website. Volgens mij 1 of 2 kabels erin prikken en klaar is klara!
          linkje

Altijd handig!

Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Zero heeft de sirius consoles in verschillende uitvoeringen op de markt gebracht.
            Een heleboel modellen zijn te voorzien van een DMX uitgang, een enkeling niet.
            Op basis van het type- en serienummer op de tafel kan de Nederlandse importeur je direct vertellen of jouw sirius geschikt is voor deze ombouw.
            Kortom: even de specs van je tafel noteren en een belletje naar Rolight.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by moderator
              Zero heeft de sirius consoles in verschillende uitvoeringen op de markt gebracht.
              Een heleboel modellen zijn te voorzien van een DMX uitgang, een enkeling niet.
              Op basis van het type- en serienummer op de tafel kan de Nederlandse importeur je direct vertellen of jouw sirius geschikt is voor deze ombouw.
              Kortom: even de specs van je tafel noteren en een belletje naar Rolight.
              Staat ook in de link die ik aangaf, compleet met serienummerinfo en ook hoe te modificeren indien nodig.

Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• partydrivein
                • Jul 2008
                • 389

oke
                bedankt hier heb ik wel wat aan!

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Van iemand met ervaring hiermee: Voor 100euro kun je het al meteen vergeten! Reken op iets van 300euro, als de kaarten überhaupt nog leverbaar zijn (dacht zelf van niet).

Daarbij komt dus dat je een Sirius van de 2e generatie moet hebben, dus met oa geheugenkaart-mogelijkheid.

Heb je een 1e generatie (zoals ik had, van 1989, serienummer 00189), dan blijft er eigenlijk maar 1 optie over: een MUX30-kaart van MA. Die kost je zo'n 350euro en een paar weken levertijd geduld.

Het daadwerkelijk monteren van die MUX-kaart is overigens wel goed te doen, als je weet wat je doet.

Dus kort samen gevat: het kan, maar onder bovengenoemde randvoorwaarden.

Comment

• partydrivein
                    • Jul 2008
                    • 389

oke dan is het inderdaad mischien slimmer de boel de boel te laten en heb niet te kopen.
                    maar als hij wel is voorbereid na dat serienummer(heb het ergens en weet het niet uit mijn hoofd)
                    is het dan wel goedkoper te doen?

Comment

• CoenCo
                      • Feb 2005
                      • 230

Als je handig bent met solderen, en een bekende hebt die een printje voor je kan etsen, dan heeft artistic-license voor 36pond een (bijna-)kant-en-klaar IC voor de AD-conversie. Voor informatie, prijzen en schema's:
                      Artistic Licence - converging light and video

Comment

• partydrivein
                        • Jul 2008
                        • 389

solderen lukt me wel maar dat printplaatje niet...
                        dan is het voormij waarschijnlijk verstandiger om verder te kijken

iedereen bedankt voor de raad/tips!

Comment

• wimbru
                          • Sep 2003
                          • 148

Heb zelf al meerdere Siriussen omgebouwd.

Bij mijn weten heb ik de laatste set gebruikt: Ik had er 2 besteld; de éne was direct leverbaar; de andere hebben ze moeten samenstellen uit overschotjes.

Ook het gebruik van een multiplexer is niet aan te raden: voor een ouder type Sirius (deze zonder de "insert memory"-toets) had ik van Soundlight de 60 kanaals multiplexer ingebouwd. Op traditioneel licht ziet men het nauwelijks; met scanners e.d. ziet men de boel schudden en beven.

Met de scoop ziet men dat er op het analoge uitgangssignaal een afgevlakte blokgolf zit. Extra condensator op de uitgang maakt deze te traag.

Dus... niet doen!

Comment

• Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

[quote=wimbru;493633]Ook het gebruik van een multiplexer is niet aan te raden: voor een ouder type Sirius (deze zonder de "insert memory"-toets) had ik van Soundlight de 60 kanaals multiplexer ingebouwd. Op traditioneel licht ziet men het nauwelijks; met scanners e.d. ziet men de boel schudden en beven.[quote]

Wie gebruikt een Sirius dan ook voor intelligent licht?!? Zijn ze toch echt niet voor gemaakt...

Overigens wel leuk dat jij de laatste set had. Dan is het nu echt op! Weet wel dat er een aantal andere laatste, Sirius-specifieke onderdelen met mij mee zijn gegaan...

En nee, met de MA Mux nooit geen problemen gehad. Was overigens de enigste Mux-optie die ik kon vinden, op die van AL na.

Comment

• partydrivein
                              • Jul 2008
                              • 389

@ wimbru

ik heb ook nog geen intiligent licht.
                              ik wil eerst een nette set hebben staan met een paar 4 narrs parren en een leuk trusje.
                              daarna ga ik verder kijken voor wat intiligent licht

Comment

Working...