invoegen effecten bij 01v96

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tididi
    • Aug 2001
    • 352

invoegen effecten bij 01v96

ik heb een vraag over de yamaha 01v96
    ik wil effecten toevoegen op een kanaal maar ik kom er niet uit via de gebruiksaanwijzing'

wat ik niet goed begrijp (of erover heen kijk) is ,wat moet ik nu invoeren in de insert scherm bij out en in
    moet in hezelfde zijn als out ?
    bijv
    fx1-1 bij out en fx1-1 bij in?
    of begrijp ik het niet goed?
    hier de gebruiskaanwijzing
    156
    [FONT=StoneSans][FONT=StoneSans][FONT=StoneSans]Hoofdstuk 14—Interne effecten
    [/FONT]
    [/FONT]
    [/FONT][FONT=StoneSans-Italic][FONT=StoneSans-Italic][FONT=StoneSans-Italic]01V96—Handleiding
    [/FONT][/FONT][/FONT]De interne effecten in kanalen tussenvoegen.
    [FONT=Minion-Regular][FONT=Minion-Regular][FONT=Minion-Regular]U kunt de interne effecten in bepaalde in- of uitgangskanalen (BUS 1–8, AUX BUS 1–8 of
    de STEREOBUS) tussenvoegen.
    [/FONT]
    [/FONT]
    [/FONT][FONT=Minion-BoldItalic][FONT=Minion-BoldItalic][FONT=Minion-BoldItalic]Opm.:
    [/FONT][/FONT][/FONT][FONT=Minion-Italic][FONT=Minion-Italic][FONT=Minion-Italic]• U kunt INSERT IN en OUT niet voor ST IN-kanalen gebruiken.
    • Als effecten in kanalen zijn tussengevoegd, kunt u deze effecten niet via AUX SENDs gebruiken
    of ze in andere kanalen tussenvoegen
    [/FONT][/FONT][/FONT][FONT=Minion-Regular][FONT=Minion-Regular][FONT=Minion-Regular][/FONT][/FONT][/FONT]1 Selecteer een interne effectprocessor (1–4) en roep vervolgens de gewenste
    effectprogramma’s op.
    2 Druk op de [SEL]-knop van het in- of uitgangskanaal waarin u de geselecteerde
    effecten wilt tussenvoegen.
    3 Druk herhaaldelijk op de DISPLAY ACCESS [ /INSERT/DELAY]-knop tot de
    /INS/DLY | INSERT-pagina verschijnt.
    4 Selecteer de effect-insertiepositie met de INSERT-knop in de POSITIE-sectie.
    5 Verplaats de cursor naar het OUT-parameterveld in de INSERT-sectie en
    selecteer vervolgens de ingangen van de effectprocessor die in stap 1 geselecteerd
    is.
    [FONT=Minion-Regular][FONT=Minion-Regular][FONT=Minion-Regular]
    [/FONT]
    [/FONT]
    [/FONT][FONT=Minion-Bold][FONT=Minion-Bold][FONT=Minion-Bold]FX1-1 & FX1-2
    [/FONT][/FONT][/FONT][FONT=Minion-Regular][FONT=Minion-Regular][FONT=Minion-Regular]............. Ingangen 1 & 2 van interne effectprocessor 1

[/FONT]
    [/FONT]
    [/FONT][FONT=Minion-Bold][FONT=Minion-Bold][FONT=Minion-Bold]FX2-1 & FX2-2
    [/FONT][/FONT][/FONT][FONT=Minion-Regular][FONT=Minion-Regular][FONT=Minion-Regular]............. Ingangen 1 & 2 van interne effectprocessor 2

[/FONT]
    [/FONT]
    [/FONT][FONT=Minion-Bold][FONT=Minion-Bold][FONT=Minion-Bold]FX3-1 & FX3-2
    [/FONT][/FONT][/FONT][FONT=Minion-Regular][FONT=Minion-Regular][FONT=Minion-Regular]............. Ingangen 1 & 2 van interne effectprocessor 3

[/FONT]
    [/FONT]
    [/FONT][FONT=Minion-Bold][FONT=Minion-Bold][FONT=Minion-Bold]FX4-1 & FX4-2
    [/FONT][/FONT][/FONT][FONT=Minion-Regular][FONT=Minion-Regular][FONT=Minion-Regular]............. Ingangen 1 & 2 van interne effectprocessor 4
    [/FONT]
    [/FONT]
    [/FONT]6 Druk op [ENTER] om de instelling te bevestigen.
    7 Verplaats de cursor naar het IN/parameterveld in de INSERT-sectie, selecteer
    de uitgangen van de effectprocessor die in stap 1 geselecteerd is, en druk
    vervolgens op [ENTER] om de instelling te bevestigen.
    8 Verplaats de cursor naar de ON/OFF-knop in de INSERT-sectie en druk vervolgens
    op [ENTER] om de knop aan te zetten.
    [FONT=Minion-Regular][FONT=Minion-Regular][FONT=Minion-Regular][/FONT][/FONT][/FONT]
    p.j
  • martijn verkerk
    • Nov 2005
    • 300

als je een fx wilt inserteren op een kanaal doe je dat net als op een analoge tafel
    de send van het kanaal gaat het fx in
    de return komt van dezelfde fx

dus bv:
    kan. 1 send fx1-1
    kan. 1 return fx1-1
    insert aan zetten op kan. 1

nu zit fx1 linkerkant geinsert op kan. 1

je kan in het insert menu van de o1v bepalen waar je insert punt zit (voor na eq etc)

als je een galmpje wilt aansturen kun je dit beter doen met behulp van een aux.

bv:
    aux 1 als input voor je fx1-1 gebruiken (patch menu>effects)
    en de outs van fx 1 op bv kan. 31-32

nu kun je door kan 1 naar aux 1 te sturen meer of minder galm op je kan. zetten.
    het "vergalmde" signaal kun je nu in je mix zetten door kan 31-32 open te zetten.

het inserten van fx word meestal alleen gebruikt voor compressors/dyn eq's etc
    een galm word in noodgevallen alleen geinsert bij tekort aan auxen/kanalen
    (je kan dan doormiddel van je mix knop in de fx je balans maken)

Comment

• tididi
      • Aug 2001
      • 352

Originally posted by martijn verkerk
      als je een fx wilt inserteren op een kanaal doe je dat net als op een analoge tafel
      de send van het kanaal gaat het fx in
      de return komt van dezelfde fx

dus bv:
      kan. 1 send fx1-1
      kan. 1 return fx1-1
      insert aan zetten op kan. 1

nu zit fx1 linkerkant geinsert op kan. 1

je kan in het insert menu van de o1v bepalen waar je insert punt zit (voor na eq etc)

als je een galmpje wilt aansturen kun je dit beter doen met behulp van een aux.

bv:
      aux 1 als input voor je fx1-1 gebruiken (patch menu>effects)
      en de outs van fx 1 op bv kan. 31-32

nu kun je door kan 1 naar aux 1 te sturen meer of minder galm op je kan. zetten.
      het "vergalmde" signaal kun je nu in je mix zetten door kan 31-32 open te zetten.

het inserten van fx word meestal alleen gebruikt voor compressors/dyn eq's etc
      een galm word in noodgevallen alleen geinsert bij tekort aan auxen/kanalen
      (je kan dan doormiddel van je mix knop in de fx je balans maken)
      er is in mijn situatie ook tekort aan kanalen .dus dit ga ik maar eens proberen.
      alleen begrijp ik nog niet goed waarom dan kanaal 31 EN 32
      dus twee kanalen ?

weet je ook misschien iemand of een bedrijf die workshops geeft voor de 01v96?
      p.j

Comment

• Jacob
        • Jan 2006
        • 152

Originally posted by tididi

weet je ook misschien iemand of een bedrijf die workshops geeft voor de 01v96?
        Mag ik vragen waar je woont in NL/BE? Als je een beetje in de buurt van A'dam woont wil ik je best een keer wat 01v96 tips geven.

Comment

• tididi
          • Aug 2001
          • 352

Originally posted by Jacob
          Mag ik vragen waar je woont in NL/BE? Als je een beetje in de buurt van A'dam woont wil ik je best een keer wat 01v96 tips geven.
          ik heb een workshop aangeboden gekregen door de firma waar ik help
          ik ben daar vrijwilliger en de cursus die we krijgen schijnt aardig prijzig te zijn ,maar ik krijg dit aangeboden dus moi meegenomen.

bedankt in ieder geval voor je aanbod.
          maar iedere tip hier is ook meegenomen .
          gr van paul.
          p.j

Comment

Working...