Dbx 166xl

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GuntherM
    • Jan 2006
    • 163

Dbx 166xl

Hallo allemaal,

sinds gisteren heb ik een raar probleem met één van mijn dbx compressor/limiters.
    Als ik de peaklimiter gebruik (op mijn eindmix in stereo) hoor ik bij de ergste peaken een klikgeluid. Bij mijn tweede dbx met dezelfde instellingen, is dit niet het geval, daar kan ik zelfs de treshold bijna helemaal dicht draaien zonder geklik.
    Ik heb hier eerder nog nooit problemen mee gehad, iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Kabels heb ik getest en signaal zit mooi op 0 db op de mengtafel.
    [edit] ik heb het ook als ik via de inserts ga van het mengpaneel.

Mvg
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Heb je het over een klik in de audio, of een klik die te horen is vanuit het apparaat?
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• GuntherM
      • Jan 2006
      • 163

Originally posted by berolios
      Heb je het over een klik in de audio, of een klik die te horen is vanuit het apparaat?
      Hoi,

ja inderdaad het zit mee in het audiosignaal, net of er vervorming optreed.
      Het is trouwens niet enkel met muziek, ook de stem kan hij blijkbaar niet meer verwerken. Heb hem daarnet ook eens via de insert aangesloten.

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

misschien een keer over de zeik gedraaid en een op-amp(zo noemen wij die dingen...) ic een beetje ziek? Ben persoonlijk niet weg van de piek limiter van de 166, deze gaat te snel over de zeik...Ze gaan bij mij altijd op +20...
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• GuntherM
          • Jan 2006
          • 163

Originally posted by Olaf Duffhuës
          misschien een keer over de zeik gedraaid en een op-amp(zo noemen wij die dingen...) ic een beetje ziek? Ben persoonlijk niet weg van de piek limiter van de 166, deze gaat te snel over de zeik...Ze gaan bij mij altijd op +20...
          Als het aan mij lag, ging de compressor er gewoon tussenuit, maar de klant is koning, hij vindt het met compressie en limiting vetter klinken. Naar mijn mening in een eindopname is een 166Xl not done.
          Ik denk dat ik de dbx maar eens naar een technieker breng voor nazicht.
          Bedankt alvast voor julllie inbreng.

Comment

• GuntherM
            • Jan 2006
            • 163

Originally posted by Olaf Duffhuës
            Even een update, misschien dat het niet belangrijk is, het lag blijkbaar aan de voeding. Beestje is opgeknapt voor enkele euro's.

grtjs

Comment

• BvE
              • Oct 2004
              • 385

Mijn 166 limiters klinken ook als bagger. Kan je misschien wat vertellen over die voeding? Ik zou dat ook wel eens willen controleren bij mijne...

Comment

• GuntherM
                • Jan 2006
                • 163

Originally posted by BvE
                Mijn 166 limiters klinken ook als bagger. Kan je misschien wat vertellen over die voeding? Ik zou dat ook wel eens willen controleren bij mijne...
                Ze hebben de condensators vervangen volgens mijn verdeler/hersteller. 'k wist niet dat dat zo'n effect op het signaal zou hebben. Maar ja, probleem is opgelost, alhoewel ik stilaan eens ga uitkijken naar twee 160a's of DPR's, dan kunnen mijn twee 166xl's in de verkoop.

Comment

Working...