Volt meter in rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paul van Dort
    • Jun 2004
    • 105

Volt meter in rack

Hallo,
    Ik heb vorig weekend een PA klusje gehad in een feesttent met aggregaat. Op een gegeven moment blokkeerde mijn InterM 31 bands equaliser. Er kwam niets meer door. Gelukkig heeft hij de hard bypass functie. Ik schakelde hem uit en had opnieuw geluid.
    Achteraf uren getest en het ding blijkt gewoon terug te werken. Ik vermoed dat de spanning van het aggregaat zakte toen de lichtshow begon.
    Bestaat er een spanningsmeter die ik kan inbouwen in een rack om de spanning in het oog te houden enn om bij de organisatoren te gaan klagen ;-) ?

Groetjes,
    Paul
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

furmann heeft rack lite's met ingebouwde spannings meter.

Comment

• twemmie
      • Sep 2008
      • 15

of zelf een maken met 1 he/u hoog kist en dan multimeter/ of andere meter slopen en erin bouwe! zou ik tenminste doen.
      heeƩ natuurlijk VMB

Comment

• Elmo
        • Jun 2006
        • 208

Originally posted by twemmie
        of zelf een maken met 1 he/u hoog kist en dan multimeter/ of andere meter slopen en erin bouwe! zou ik tenminste doen.

zucht...
        waarom zo moeilijk doen met zelf dingen bouwen??

bespaar je de frustratie en koop gewoon zo'n ding, waar praten we over?

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

... en zo een kant-en-klare unit heeft dan meestal ook nog een deftig netfilter zodat je storingen buiten je toestellen houdt....
          Ik ben een grote fan van zelfbouw maar dit heb ik destijds toch ook maar gekocht.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• ljanton
            • Sep 2003
            • 373

Gewoon kopen

Gr

Comment

• koentjes
              • Dec 2007
              • 333

ach, die dingen zijn leuk om een groffe indicatie te krijgen, maar voor een nette meting, toch even een fluke oid. gebruiken..
              klagen moet je van te voren doen, voor je begint, als er geen aggregaat of vast spanningsveld is geleverd wat wel afgesproken was.

dan kun je altijd wel even een 'worst case' situatie nabootsen en dan meten wat je spanningen en stromen zijn...

achteraf klagen, ben je altijd mooi te laat mee...

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Je komt wel eens in situaties dat een festival/feest/evenement al lang en breed aan de gang is en dat je pas in de loop van de avond aankomt om jouw ding te doen.
                Wanneer je dan zit met een spanningsgroep waar soms flinke dippen inzitten (gemeten tot 180V) dan heb je daar weinig aan " op te lossen" Ondanks alle afspraken zit je dan met een onhandige situatie, waar jij als tech , vaak onterecht, op wordt aangekeken.

Om dan simpelweg te roepen " moet je d'r maar eerder bij zijn" dat is niet echt realistisch.

De Furman racklites geven een leuke indicatie is ook mijn ervaring.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

Dit is correct.
                  verder zijn er diverse spanningsmeters leverbaar op Din Rails. deze kunnen bijvoorbeeld in de zwerfkast of groepenverdeelinrichting worden bijgeplaatst. enkel en driefase uitvoering zijn beide beschikbaar.
                  het blijft echter een grove (voor de komma) meting.

merken volgens min Hager maar ik geloof dat zelfs showtec ze heeft
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Paul van Dort
                    • Jun 2004
                    • 105

Bedankt voor de reacties. Spreken jullie over de power conditioner van Furmann als je het over de rack lites hebt?

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Vergeten we Samson ook niet (Samson Audio - PowerBrite PB15) ? Of American DJ (PDP-950 by: AMERICAN AUDIO - American DJ Europe) ?

En zo zijn er wel meer. Voor een (grove) indicatie altijd handig, net zoals de geboden filtering (goed of niet) en de rackverlichting.

Comment

Working...