compatibiliteit van zenders/ontvangers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wattpetat
    • Sep 2008
    • 3

compatibiliteit van zenders/ontvangers

Haaj Gaajs

Ik had nog enkele ontvangers liggen van *** met een bepaalde frequentieband (D), welke met de originele pocketzenders zeer goed werken.
    Nu had ik gedacht om van een ander (pro)merk een handzender microfoon te kopen in dezelfde D-band, om de ontvangers van die beltpacks meer inzetbaar te maken.
    Nu blijkt dat bij correct ingestelde frequenties de microfoon zelfs nog geen stóring geeft op de ontvanger. Ook de uitlezing RF signaal op de ontvanger slaat niet uit.
    De pilot/mute regeling is een geval voor later, eerst zou ik eens willen weten waarom bij gelijke frequenties géén énkel signaal wordt gededecteerd, laat staan ontvangen.

Vroendelijke Grietjes,

Wattpetat.
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Een zender zendt een draaggolf uit. De draaggolf wordt gemoduleerd met een audiosignaal, soms een piloottoon en eventueeel nog wat digitale info voor de batterijtoestand etc.
    Als de draaggolf van de zender en de ontvangstfrequentie dezelfde zijn, zou je in elk geval iets op de RF-meter moeten zien. Audio hoor je wellicht niet als de piloottoon ontbreekt. Het is natuurijk altijd mogelijk dat in de ontvanger een en ander aan elkaar gekoppeld is en dat de ontvangstinfo op het display pas verschijnt als zowel de draaggolf en de piloottoon aanwezig zijn.
    Je zou kunnen kijken of de ontvanger werkt met piloottoonsysteem en of dat uit te schakelen is.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• wattpetat
      • Sep 2008
      • 3

Awel dat dacht ik nu ook van dat RF signaal.
      Ik denk niet dat de pilot gekoppeld is aan de draaggolf. Dit leid ik af uit het feit dat als de pilot in de originele beltpack niet correct is afgeregeld er toch RF signaal gededecteerd wordt, enkel de mute blijft aanstaan en er is géén uitslag van de AF meter.
      Dus ... er moet nog iets zijn dat ik over het hoofd zie.

Vroendelijke Grietjes,

Wattpetat.

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Ik hou het ook op de pilot-toon.

Mooi voorbeeld: een Shure UR-handzender/beltpack krijg je wel binnen op je Sennheiser-ontvanger (oude of nieuwe met uitgeschakelde Pilot-toon op ontvanger) maar andersom: forget it!

Comment

• wattpetat
          • Sep 2008
          • 3

Haaj Gaajs!

Aangezien jullie schaarse reacties op dit topic lijkt het mij dat hierover weinig wordt vrijgegeven. Ik bezit helaas niet de geschikte aparatuur om eea door te meten en ontvangers aan te passen om ze compatible te maken.
          Misschien dat er toch nog iemand met een tip komt, deze is welkom en allessinds bedankt daarvoor.
          Ik heb voor mezelf besloten om dan toch de voorziene ontvanger bij te bestellen.
          Elk nateel heb sijn foorteel; en hiermee ga ik dus mijn strategie lichtjes aanpassen.

Vroendelijke Grietjes,

Wattpetat.

Comment

Working...