processor?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeroenmaas
    • Aug 2007
    • 3

processor?

Hallo, ik zit met een vraag.
    De situatie is als volgt, ik heb per kant
    1 punisher
    1 18"br (ev dl 18 mt)
    1 x-tro
    Momenteel stuur ik alles aan via een simpele x-over hoog,mid,laag en sub
    alleen de x-tro laag zou pas moeten beginnen bij 90 hz nu dus niet en de sub zou eigenlijk high-pass 35 hz moeten zijn, nu dus ook niet.
    Nu wil ik een processor aanschaffen om ten eerste looptijden te kunnen aanpassen maar deze moet dus eigenlijk 4 uitgangen hebben die elk apart in te stellen zijn !
    Kan ik dan met een behringer uit de voeten ( kan deze gegevens niet duidelijk uit hun site opmaken), of kan ik dan kanalen mono gaan gebruiken?
    PLEASE HELP!!
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Ik weet niet of je het echt zou willen met Behringer maar als ik het zo uit m'n moet zeggen, kan het wel.

Comment

• Radar
      Moderator
      • Jul 2002
      • 890

Beetje afhankelijk van welke X over je gebruikt moet het kunnen.
      Die DCX2496 is een leuk ding voor die centen maar heeft per kant als je stereo uit wilt maar 3 uitgangen.
      Voor het laag zou je bijvoorbeeld de X-over aan uitgang 3 kunnen hangen.
      Gaat dat niet werken dan koop je 2 maal een 2496, dingen kosten geen drol.
      Ik doe niet aan bijgeloof.
      Dat brengt ongeluk.

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Gister met suf hoofd half gelezen, zie nu dat het 4-weg is.

Goedkoopste oplossing is 2 Behringer's kopen. Daar komt bij dat 2 in-8 uit's a) maar door een paar fabrikanten gemaakt worden en b) deze bijna altijd niet-te-betalen-duur zijn.

Lijkt me dus duidelijk wat de beste oplossing voor je is. Tenzij je 1 Behringer meer uit wil geven en 2x de nieuwe DBX Driverack pX koopt...

Comment

• jeroenmaas
          • Aug 2007
          • 3

Thanks,ik overweeg nu toch maar 2 behringer's te kopen ook al is niet iedereen hier zo over te spreken. Andere oplossingen zijn me toch wat te prijzig!
          Bedankt voor jullie reactie's

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by jeroenmaas
            Thanks,ik overweeg nu toch maar 2 behringer's te kopen ook al is niet iedereen hier zo over te spreken. Andere oplossingen zijn me toch wat te prijzig!
            Bedankt voor jullie reactie's
            Makkelijkste oplossing inderdaad, onthou ook dat je de DCX2496's met elkaar kan linken via een standaard UTP kabel en ze dus als één unit kunnen functioneren. Combineer dat met een RS232 aansluiting op één van de DCX's naar een laptop toe en het aanpassen van instellingen wordt gruwelijk makkelijk.

De betrouwbaarheid mag íets minder zijn van de DCX2496, maar het is een prima unit voor de prijs (de helft van een DriveRack PA) en bovenstaande zie ik de DBX'jes toch nog niet doen.
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

andere optie is om je laag gewoon mono te draaien! kun je het af met een processor. Niet mijn optie maar wel een mogelijkheid.

Zie trouwens niet het nut van een enkele punisher plus een reflex 18" bass?? Denk dat de reflex kast toch ietsje dieper gaat als een enkele punisher.

Is het niet zo dat een Xtro kast met gemak een 3tal punishers bijhoudt?
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• jeroenmaas
                • Aug 2007
                • 3

Ja enkele punisher per kant gaat niet zo diep, maar in deze opstelling kan ik wel altijd en overal terecht zowel binnen als buiten, groter en kleiner.
                In de toekomst wil ik nog een punisher per kant erbij maar tot nu toe werkt dit voor mij! En inderdaad 18"gaat laaaaag getuned op 37 hz!

Comment

Working...