led slang/strip voor inrichting

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shark
    • Aug 2007
    • 208

led slang/strip voor inrichting

Ben via dit forum al veel teweten gekomen en veel bijgeleerd.
    Nu heb ik weer een idee om zelf hier thuis te doen.

deze link hier bove laat je een foto zien van een klein deel van mijn kamer en zou graag tegen de houten balken een ledslang maken, maar al gemerkt dat deze dan gaat doorhangen tussen de bevestigingsklemmen.

Daarom ben ik op zoek naar een andere manier, of iets anders met (liefst blauwe) leds om ertegen te plakken/monteren. Het gaat hier om 5 keer 3 meter aangezien het 5 balken zijn waaraan ik deze "sfeerverlichting" aan wil monteren. Eventueel ledstrips, moet niets dmx stuurbaar zijn. Als er iets is dat niet rechtstreeks tegen hout gemaakt kan worde, kan ik nog altijd een dunne plastiek plank ertegen monteren ofzo.. simpelweg op zoek naar iets dat in budget niet te duur is en toch een mooi extra lichteffect geeft.

Heb zelf al veel rondgekeken op allerlei webshops, decoratiewinkels.. maar kan er zelf ni goed uitkomen.
  • Carl
    • Nov 2000
    • 907

Bij Gamma hebben ze lichtslang, en ook kunststoffen profielen om de slangen in te klikken, dan zijn ze kaarsrecht. Dit profiel past ook weer in een aluminium U-profiel als je wilt.
    [FONT=Verdana](Gamma zei je? Ja, ze zitten in Katwijk aan de zee, [/FONT][FONT=Verdana]Oss, [/FONT][FONT=Verdana]Meppel, [/FONT][FONT=Verdana]Tiel, [/FONT][FONT=Verdana]Heerhugowaard[/FONT][FONT=Verdana],.....[/FONT][FONT=Verdana])[/FONT]

Comment

• steefv
      • Mar 2008
      • 3

Blauwe LED Strip

Hi Shark,

Ik weet niet of je LED project al klaar is maar toch nog even een reactie.

Als je makkelijk zelf een led strip wil monteren kan je het beste eens googlen op "multicolor flexstrip". Dit zijn flexibele LED strips die eenvoudig geinstalleerd kunnen worden. Ze zijn verkrijgbaar in enkele kleuren en RGB LEDs. Met een DMX LED sturing kan je ze zelf bedienen via je lichttafel.

De prijzen vallen ook nog mee ten opzichte van andere LED strip.
      Ik heb deze strips zelf ook al voor veel projecten gebruikt.

Succes met je project!

Groet,

Stefan
      www.InventDesign.nl - www.LEDproducts.nl - www.Madrix.nl

Comment

• Shark
        • Aug 2007
        • 208

bedankt voor de info, maar ga nu zelf nog wachten tot met kerstmis.
        was bij hubo geweest en daar zijn ze net voor de kerst periode altijd te vinden, of toch wat ik al even zoek.

zou idd wel leuk zijn om ook alles aan te sturen via dmx, maar vind dan de kostprijs wel prijzig voor wat ik nu nog over heb (net nog 2 showtec actieve sunstrips aangekocht). Misschien als ik weer net genoeg heb tegen die periode.. wie weet

Comment

• Dennis vd Dool
          • Jan 2007
          • 72

Heb laatst een buitengevel van een blauwe "gloed" voorzien doormiddel van led-lichtlang. Idd het doorhangen van de slang is erg merkbaar, maar zoals al eerder werd gezegd, de bouwmarkt heeft u-strips van 12mm breed. De lichtslang is doorgaans 13mm dik, dus deze klemt goed hierin. Zal even kijken of ik binnenkort nog even een paar foto's kan schieten.

Comment

Working...