extra peakclip ledje (voor mackie SRM450)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drummerke
    • Oct 2006
    • 432

    #1

    extra peakclip ledje (voor mackie SRM450)

    Hey,

    Ik heb een aantal gepowerde speakers (mackie SWA1501, SRM450) en er zit achter een led indicator als de soft limiter gaat werken. Maar het zou veel handiger zijn mocht die vooraan zitte (anders zie je het niet hé).
    Mag ik zomaar een extra ledje in bouwen vooraan en aftakken van achteraan? Of zijn er andere opties?

    vriendelijke groeten Karel
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

    #2
    nee dat kan niet, dan deelt de stroom zich in 2e op als de spec. van de ledjes het zelfde zijn, dus als hij eigelijk clipt gaat het ledje niet eens aan.

    Je kunt wel het ene ledje verplaatsen. Dat kan wel. Maar niet door verbinden. Zowel parralel en in serie niet.

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Originally posted by drummerke
      Hey,

      Ik heb een aantal gepowerde speakers (mackie SWA1501, SRM450) en er zit achter een led indicator als de soft limiter gaat werken. Maar het zou veel handiger zijn mocht die vooraan zitte (anders zie je het niet hé).
      Mag ik zomaar een extra ledje in bouwen vooraan en aftakken van achteraan? Of zijn er andere opties?

      vriendelijke groeten Karel
      Zou het niet beter zijn de limiters op de mengtafel goed af te stellen, in plaats van een geluidsset te gaan om zeep helpen?

      Zet desnoods en compressor limiter tussen de mengtafel en de luidsprekers.

      Comment

      • Carl
        • Nov 2000
        • 907

        #4
        Een extra LED in serie zetten kan wel, de spanningsval wordt wel ietsje lager, dus de doorlaatstroom (If) ook. Dat betekent dat de lichtopbrengst wat daalt, maar da's maar weinig. De originele zal wel een rode zijn, gebruik vooraan liefst ook een rode, die hebben de laagste spanningsval.
        Let wel op de polariteit, een LED is een diode en geen lamp.

        Comment

        • jaksev
          • Jul 2007
          • 365

          #5
          Originally posted by Carl
          Een extra LED in serie zetten kan wel, de spanningsval wordt wel ietsje lager, dus de doorlaatstroom (If) ook. Dat betekent dat de lichtopbrengst wat daalt, maar da's maar weinig. De originele zal wel een rode zijn, gebruik vooraan liefst ook een rode, die hebben de laagste spanningsval.
          Let wel op de polariteit, een LED is een diode en geen lamp.
          ja dat klopt, maar je krijgt met een ledje in serie niet de zelfde aflezing als hij van te voren was. Ik zou er gewoon vanaf blijven.

          Comment

          Working...