harting (verlengkabel)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shark
    • Aug 2007
    • 208

harting (verlengkabel)

heb nu via mijn vakantiewerk 2 hartingkabels van elk 10 meter gekegen met op elke kabel een mannelijke en vrouwelijke 16 polige connector. "Ze hadden hem simpelweg niet meer nodig en wie interesse had mocht de kabel gewoon meenemen" ..

nu ga ik soms wel eens helpen met kleine vatsets of studentefeesten. Mijn idee was om deze 2 kabels nuttig te maken en enkhele componenten extra eraan toe te voegen.

De bedoeling is vooral om de electriciteitskabels te minderen en simpelweg 1 hartingkabel en 1 dmx kabel naar de truss te sturen. Deze 16polige harting word dan een verlengkabel met 8 stopcontacten. Van deze 8 ga ik dan 4 gebruiken voor par aansturing en de overige 4 voor de aansluiting van scans, strobo,.. enkel stroomvoorziening.

Nu dacht ik om 2 balken te maken met stopcontacten en 1 beginstuk (een hartingconnector) met 8 mannelijke connectoren waarvan 4 dan zijn voor in de dimmer en de andere om in de grote verdeeldoos van electriciteit te stoppen.

1 balk met een mannelijke en vrouwelijke harting en 1 balk met enkel een mannelijke harting.

Word dit geheel nog gebruikt? zijn er eventueel bepaalde balken ofzo die vooral interessant zijn voor dit? .. de kabel met connecotren heb ik, en had dan graag beetje meer info gehad over hoe ik die balken kon maken.. met welk materiaal en dergelijke?

al bedankt op voorhand!
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Merken zoals Showtec en Admiral (en wellicht nog vele anderen) hebben deze in hun assortiment zitten, zowel in balk als in 'doos' versie, met of zonder harting doorlink. Zoek eens op break out box.

Verder lees ik dat je dimkanalen en vaste spanning door dezelfde kabel naar eenzelfde break out box wilt sturen? Elektrisch is dit perfect mogelijk maar ik zou er toch mee oppassen. Een scan wordt niet graag gedimd, en een foutje is snel gemaakt.
    Het lijkt me een betere optie om voor een 4/6-bar te gaan voor je parren.
    Of eventueel een DMX 4-bar, perfect bruikbaar voor kleine en middelgrote dingen, en je hoeft geen dimkanalen meer naar boven te sturen. Enkel DMX en vaste spanning.
    exit night into LIGHT

Comment

• marciano
      • Feb 2006
      • 164

Je kan ook kijken naar TSB barren (tsbmetals.com) die kan je zo laten maken als je zelf wilt. Of anders naar showtec/botex barren
      Last edited by marciano; 03-08-08, 17:41.

Comment

• Shark
        • Aug 2007
        • 208

Originally posted by stekelvarke
        Verder lees ik dat je dimkanalen en vaste spanning door dezelfde kabel naar eenzelfde break out box wilt sturen? Elektrisch is dit perfect mogelijk maar ik zou er toch mee oppassen. Een scan wordt niet graag gedimd, en een foutje is snel gemaakt.
        Het lijkt me een betere optie om voor een 4/6-bar te gaan voor je parren.
        Of eventueel een DMX 4-bar, perfect bruikbaar voor kleine en middelgrote dingen, en je hoeft geen dimkanalen meer naar boven te sturen. Enkel DMX en vaste spanning.
        het is simpelweg begonnen met het moment waarop ik deze 2 hartingkabels van 10 meter gewoon gratis had gekregen en er dan iets nuttig mee wou doen in verband met belichting. De dmx balk met parren onder is inderdaad een handigere oplossing, maar ik stuur vooral andere mensen hun belichting aan met mijn lichtsturing.

En inderdaad, het is ook wel oppassen wat ik dan op welk stopcontact aansluit. Zodat ik een scan niet op een dimmer plaats of dergelijke, maar wil het vooral gebruiken als handigere verlengkabel en het aantal "doorlus blokjes" te minderen in de truss

Originally posted by marciano
        Je kan ook kijken naar TSB barren (PWMM | mediakinetics) die kan je zo laten maken als je zelf wilt. Of anders naar showtec/botex barren
        heb hier gevonden wat ik nodig had, hartelijk dank!
        het enige "probleem" is dat mijn connectors enkel 1 bevestigingspin hebben aan de 2 smalle zijden en geen 4 (2 per lange zijde) zoals te zien is op de onderstaande foto's

deze 2 dus:

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

dan heb je een harting-model dat minder gebruikt wordt. Is dat niet de han-a ipv de han-e?

Comment

• Shark
            • Aug 2007
            • 208

Originally posted by luc2366
            dan heb je een harting-model dat minder gebruikt wordt. Is dat niet de han-a ipv de han-e?
            bij het zoeken op die namen kwam ik deze tegen, en inderdaad, heb een han-a nodig
            Han A® Gasket - HARTING Connectivity & Networks

Comment

Working...