Bekabeling netjes oprollen of knuppen?
Collapse
X
-
ik ben voor jan-willempjes en gewoon optrosen.
Nooit last van slagen, alleen moet wel zeggen dat goedkope kabel een miskoop is. (d*p)
Kabel met een iets hoger prijs wil veel beter in de slag vallen.Geluid is een levenswijze.
Wie niet horen wil moet, maar voelen.Comment
-
Dat heb ik inmiddels ook wel gemerkt na mijn switch van d*p cheapo kabel naar de Cordial serie XLR's. Je kan merken dat de Cordials beter gevlochten zijn en dus inderdaad gewoon netjes slag-slag op te rollen zijn. Zo hangen ze immers ook bij de handelaar in het rek.
El-cheapo stuff is af en toe wel geschikt voor korte stukjes (van een DJ mixer naar een DI ofzo) maar voor de lange einden heb ik de goedkope kabels gelukkig uitgebannen. Mijn kabels rol ik voor het grootste deel slag-slag op.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Comment
-
Ik doe het als volgt:
Alles korter dan 6m
Aantal keren dubbelvouwen, dan knoop erin. (Uiteinde vastpakken, over elkaar heen, door de lus heen, klaar).
alles langer dan 6m
Netjes oprollen (opschieten, slag slag, whatever, gewoon netjes) en vastzetten met kabelbinder (die het beste aan de male kan zit, geen kabelbinder onder je mic hebben bungelen is wel zo fijn...)
Kabels waarbij dit niet gaat (75cm shuco -> 16A verloop bijvoorbeeld) gaat gewoon los de kist in.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
en als de kabel precies 6 meter is??Ik doe het als volgt:
Alles korter dan 6m
Aantal keren dubbelvouwen, dan knoop erin. (Uiteinde vastpakken, over elkaar heen, door de lus heen, klaar).
alles langer dan 6m
Netjes oprollen (opschieten, slag slag, whatever, gewoon netjes) en vastzetten met kabelbinder (die het beste aan de male kan zit, geen kabelbinder onder je mic hebben bungelen is wel zo fijn...)
Kabels waarbij dit niet gaat (75cm shuco -> 16A verloop bijvoorbeeld) gaat gewoon los de kist in.Comment
-
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Hallo,
Op de opleiding waar ik zit, hadden we allemaal een eigen manier: als slag - slag, knup bij de male kant (not done naar mijn mening) en sommigen wouden dat ook wel eens aan de female kant doen ( lekker zon slag bij je mic)
dan had je nog om de arm en dan om heen slaan en dan doorhalen doek liever ook niet
dan nog gewoon slag slag kbelbandje aan de kant van male (het beste)
en als ze kort waren en zonder bandje, dan uit einden bij elkaar en dan een lus er in leggen (wel ruim anders dan kronkelen ze teveel of de kabel breekt snel.
de laatste 2 worden na een beetje doorzeuren toch gedaan en dat levert toch de beste resultaten op.
MVG,
T-SoundWorks GeluidstechniekComment

Comment