Allen & Heath GL2200 stuk?!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ron_wolterink@hotmail.com
    • Jul 2006
    • 14

Allen & Heath GL2200 stuk?!

Afgelopen zondag een festival gemixt in de 'open air' met een A&H GL2200. Hiervoor nooit geen problemen mee gehad, maar ineens was deze tafel de weg volledig kwijt:

*) faders werkten niet meer, dus kon alleen werken met de 'gain' voor de juiste volume (eq en effecten op aux 5 en 6 werkten wel)
    *) 'mute'knoppen werkten niet, moest notabene met de 'pfl' de kanalen aan zetten...
    *) monitors (4 auxen) deden het na een korte check wel, waarna eerst mon 3 uitviel en later alle (!) monitors...

Heb er later een 01V aangehangen en toen werkte alles wel gewoon, dus kan niet aan bekabeling liggen, toch?
    Of heeft het iets met de stroom te maken,dat de tafel teveel spanning kreeg, zodat er functies uitvielen?
    Overigens vorig jaar daar ook gestaan met dezelfde (stroom)bekabeling en toen geen problemen.
    Wel hebben we de tafel een keer open gehad omdat de 48V op kanaal 7 en 10 niet deden. Dit was vrij makkelijk op te lossen.

Is dit een herkenbaar probleem (vlg de topics elders hier niet) of heb ik een uniek probleem? Ik dacht destijds dat ik wel een goede (2e hands)tafel had gekocht.

Groeten,
    Ronny
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Onderwerp even verplaatst naar het techniek forum.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by ron_wolterink@hotmail.com
      Afgelopen zondag een festival gemixt in de 'open air' met een A&H GL2200. Hiervoor nooit geen problemen mee gehad, maar ineens was deze tafel de weg volledig kwijt:

*) faders werkten niet meer, dus kon alleen werken met de 'gain' voor de juiste volume (eq en effecten op aux 5 en 6 werkten wel)
      *) 'mute'knoppen werkten niet, moest notabene met de 'pfl' de kanalen aan zetten...
      *) monitors (4 auxen) deden het na een korte check wel, waarna eerst mon 3 uitviel en later alle (!) monitors...

Heb er later een 01V aangehangen en toen werkte alles wel gewoon, dus kan niet aan bekabeling liggen, toch?
      Of heeft het iets met de stroom te maken,dat de tafel teveel spanning kreeg, zodat er functies uitvielen?
      Overigens vorig jaar daar ook gestaan met dezelfde (stroom)bekabeling en toen geen problemen.
      Wel hebben we de tafel een keer open gehad omdat de 48V op kanaal 7 en 10 niet deden. Dit was vrij makkelijk op te lossen.

Is dit een herkenbaar probleem (vlg de topics elders hier niet) of heb ik een uniek probleem? Ik dacht destijds dat ik wel een goede (2e hands)tafel had gekocht.

Groeten,
      Ronny
      Zou ergens een losse audio aarde in de tafel kunnen zijn. Dat kan alles wezen, een connector losgeschoten, een printbreuk.
      Als de fout aanwezig blijft is die er snel door een technicus uit te meten.
      Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Ik heb dergelijke klachten ook al eens gehad op een GL2200.

Toen was het niet echt te achterhalen waar het precies aan lag. Het fenomeen deed zich ook niet continue voor, erg merkwaardig. Toch waarschijnlijk een overgevoeligheidje van de tafel ??

Comment

• gertgeluid
          • Dec 2006
          • 520

Heeft 'ie een tik gekregen? Wellicht dat er een flatcable half uit is geschoten? Anders even alle flatcables een "wiggle" geven.

Vaag...

Comment

Working...