BSS DPR 402 met overgevoelige metering

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

BSS DPR 402 met overgevoelige metering

Goedendag,

Mijn (splinternieuwe) 402 vertoont kuren. De output meters geven standaard -24 dB aan, en soms komt -18 dB erbij. Ook als het apparaat helemaal niet is geprikt, dus het is zeker geen ruis, brom of DC van een ander apparaat.

Gaan we dan op één kantje van het apparaat een bron aansluiten, en laten we deze flink compressen, dan doet de output meter van de "andere" kant zachtjes mee (-18, -12 dB). Dit is vice versa, dus ook als we de andere input pakken en laten compressen, dan doet de "ene" kant mee.

Auditief is er niks aan de hand. Het apparaat functioneert naar behoren. Het lijkt er dus op dat er in het detectiecircuit iets niet helemaal lekker is. Het apparaat is echter al twee keer terug geweest bij Audio XL en sinds gister is het voor de derde keer raak.

Ik krijg een beetje het gevoel dat Audio XL ook niet helemaal weet wat er mis is. Na elke reparatie kan ik weer enkele weken probleemloos voort, en dan komt er kennelijk een dag dat het weer mis gaat. Het probleem is te vervelend om gewoon vrede mee te hebben, want je vertrouwt erg op de uitlezing (zeker omdat deze zo uitgebreid is en erg duidelijk laat zien wat er gebeurt).

Misschien zijn er mensen die hier ook problemen mee hebben en inmiddels weten waar het vandaan komt. Iets met slechte spanning? Instraling van andere apparatuur? Het rare is wel dat hij eigenlijk op een vaste plek in een setup wordt gebruikt en daar dan enkele weken goed in functioneert, en gewoon willekeurig op een dag besluit om weer gek te gaan doen.

Het zal er wel weer op neerkomen dat ik hem moet opsturen en weer twee weken kwijt ben, maar als ik dan wellicht door tips van jullie weet waar het probleem eventueel vandaan komt, dan kan ik daar in het vervolg rekening mee houden.

Googlen levert niks op

Alvast dank,
    Gert
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Hi Gert,

Erg vervelend als het spullen uit je eigen rackje betreft !! Zo erg als jij het beschrijft heb ik het nog nooit gehoord, maar weet meerdere 402's te noemen waar de metering van blijft 'hangen'. Ik zal eens navraag voor je doen, maar die ik weet hebben dit probleem al lang en daar wordt door de eigenaren ook niks aan gedaan (wat dus telkens discussie oplevert natuurlijk ).

De omschrijving die je geeft ruikt naar een probleem in de side-chain inderdaad, technische dienst van BSS zelf zou dit waarschijnlijk op moeten kunnen lossen.

Overigens is het niet meer dan normaal dat je gewoon een ander appraat krijgt wanneer je een nieuw gekocht product een x-aantal keren met hetzelfde mankement terug hebt gestuurd, kwestie van service dat je bij een merk als BSS zeker mag verwachten en waar je in mijn ogen ook best naar mag vragen. 4 keer voor hetzelfde mankement opsturen wordt een beetje te gortig zou ik denken. En als Audio XL weinig voor je kan/ wil betekenen in dit opzicht moet je anders eens contact proberen te krijgen met de juiste persoon bij BSS zelf. Als je de juiste (technische) persoon te pakken krijgt, zul je zien dat die meestal toch wel erg geinteresseerd zijn in dit soort problemen (als ze de oplssing niet weten), of ze je vrijwel direct kunnen zeggen waar het aan ligt (als ze het dus eerder meegemaakt hebben).

Erg vervelend en veel succes ermee zou ik zeggen !! Als ik wat te weten kom voor je, laat ik iets weten.

Als ie 't doet... wel een vette unit trouwens !!
    Last edited by berolios; 26-06-08, 12:15.
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• gertgeluid
      • Dec 2006
      • 520

Update:

Heb gemaild met de technische dienst van BSS zelf en zij gaan contact opnemen met XL om te helpen. Dat geeft in ieder geval het gevoel dat er serieus met het probleem wordt omgegaan.

We houden u op de hoogte,
      Grt

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Al nieuws?
        Heb er dit weekend toevallig weer in mijn handen gehad waar de metering een beetje flappert... audio wel 100% OK !!
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• gertgeluid
          • Dec 2006
          • 520

Nou. Hou je vast...

Heb inderdaad een verse unit gekregen, maar deze is nieuw uit doos al meteen ziek .

Ik ga het hierbij laten. Er is kennelijk een succesvolle fix bekend, maar die werkt slechts tijdelijk. Ik wil nu verdorie plezier hebben van mijn doosje. Elke dag zonder dat ding is een zwarte dag. Hij gaat lekker m'n rackje in en daar komt hij noooooooit meer uit .

Tot ziens op de festivals. En natuurlijk mogen jullie 'm gebruiken, als jullie maar niet gaan vragen waarom die ledjes...

Grt

Comment

Working...