jbl eon power 15 volume knoppen versleten

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • redbaronmusic
    • Apr 2006
    • 22

jbl eon power 15 volume knoppen versleten

ik heb 2 jbl eons power 15 gebruikte ze als monitoring maar vanwege versleten volume knoppen staan ze al anderhalf jaar in de opslag.
    zo van achja we zien wel dacht ze eens in te ruilen.
    niet gedaan vanwege dit de oude 140 watt 800 watt max serie is bij nader zoek werk bleek ik tot nu toe aleen nog maar een 300 wat versie te kunnen vinden.
    vandaar ze erg gewild waren als inruil model en zou ik er best zwaar bij inschieten bleek bij me nader zoekwerk.

nu zit ik te denken om rechttsreeks bij jbl 2 volume regelaars te bestellen 6 pins zijn het dacht ik en die erop te solderen

of een nieuwe print bestelen want het is enkeld een voor versterker regel printje de hoofd verterkings print komt ernaa

want als 1 ding versleten is na zoveel jaar volgt er snel meer
    wat dus neerkomt op een schakelaar, conector, weertsandje, transistortje chipje en wat er nog kan volgen

wat is er een beter idee enkeld een potmeter volume regelaar bestelen of gelijk de print vervangen zodat ik voorlopig een compleet geriviseerde box heb.

mijn ervaring is via leveranciers en winkels bestelen dat zo,n onderdeel meestal op een grote order lijst geplant word die eens besteld gaat worden als ze eens zoveel onderdelen hebben of een grote besteling hebben dat het gelijk me kan wat uitkomt op maanden wachten veel bellen waar het blijft en alles.

de andere kant is naar een electra speciaal zaak en daar een standaard regelaar van de zelfde waarden kopen is dat meestal de pennen niet passen op de print of de stift waar je aan draait te lang is zodat je weer moet knippen of te dik dat je knopje erweer niet op past.

wie heeft er ervaring mee en waar kan ik de jbl importeur hier in nederland vinden zonder alerlij tussen wegen.
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Potmeter er uit solderen en vervangen voor een vergelijkbare.
    (dus zelfde weerstand, log of lin etc).
    Bijvoorbeeld bij Farnell is er vast en zeker een te vinden die past op de originele plaats.

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

... zo ... wat 'n verhaal ;-)

Handigste is mijns inziens toch om gewoon naar een muziekhandel te gaan en daar je potjes te bestellen. Die komen met een zending mee (bespaart je dus waarschijnlijk al de handling- en verzendkosten) en heb je gelijk de goede te pakken.

Voor die kleine marge voor de winkelier kun je geen uur zoeken in catalogi van electronicagroothandels, laat staan op- en neer rijden naar een electronicawinkel ... tenzij je het gewoon leuk vind zelf te hobby-en.

Groeten en succes !

ps electronica slijt niet zo snel, als het allemaal goed werkt is het weggegooid geld om de PCB's te vervangen.
      Meer is minder, minder is meer

Comment

• redbaronmusic
        • Apr 2006
        • 22

Originally posted by Koen van der K
        ... zo ... wat 'n verhaal ;-)

Handigste is mijns inziens toch om gewoon naar een muziekhandel te gaan en daar je potjes te bestellen. Die komen met een zending mee (bespaart je dus waarschijnlijk al de handling- en verzendkosten) en heb je gelijk de goede te pakken.

Voor die kleine marge voor de winkelier kun je geen uur zoeken in catalogi van electronicagroothandels, laat staan op- en neer rijden naar een electronicawinkel ... tenzij je het gewoon leuk vind zelf te hobby-en.

Groeten en succes !

ps electronica slijt niet zo snel, als het allemaal goed werkt is het weggegooid geld om de PCB's te vervangen.
        solderen is het probleem niet en met levranciers bestellen heb ik ervaringen van weken tot maanden wachten.
        niet dat het haast heeft maar hou niet van wachten.
        de electra zaak is net zo ver rijden als me levrancier voor oudio apparatuur en mijn ervaring daar is dat ze standaard onderdelen op voorraad hebben.

en meschien kunnen die het ook voor me bestellen

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

Handig als je zelf al aangeeft hoe je jouw vraag beantwoord wenst te hebben

Slotje door modje wegens: geen discussieonderwerp.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...