Luidsprekers bouwen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chombo
    • Jun 2008
    • 4

Luidsprekers bouwen

Goedenmiddag, ik ben Chombo (zeg maar Jeroen) en ik ben net nieuw hier dus sorry als dit in het verkeerde forum staat. Ik had een paar vraagjes. Ik heb 2 Pioneer TS-E1630 luidsprekers van elk 130W en 16 cm (dus ong 6") en die wil ik allebei graag in een luidsprekerkastje bouwen en op mijn kamer gebruiken. Ik heb een stereo staan waar ik ze op aan wil sluiten, is een stereo geschikt om deze op aan te sluiten? Op deze stereo staan al 2 boxen van elk 70W. Heeft iemand voor mij tips over het ontwerp van de kast zodat ik een mooie "bass-flow" heb en goede hoge tonen. De luisprekers zijn opgebouwd uit een woofer waar nog een tweeter bovenop zit.

Als je nog gegevens nodig hebt over de luidsprekers of de stereo hoor ik het graag.

Bedankt alvast,

Jeroen.
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Zonder berekening/simulatie op basis van T/S parameters kun je hier niets zinnigs over zeggen of mee doen (hier is ook al vast eerder iets over vermeld op dit forum dus maak gerust kennis met de zoekfunctie en dan zul je zien wat er allemaal bij komt kijken).

Wat hoge tonen betreft: die zijn toch geluidsdicht langs achter dus grote kast of kleine kast maakt voor dingen niet veel uit.

Voor de rest vrees ik dat dit topic niet echt een lang leven beschoren zal zijn: dit is een PRO AUDIO forum, je zult meer succes hebben als je dit post op een HiFi forum (en als de mod in een goede dag is wanneer hij hier een slotje opgooit wegens een pro audio dan geeft hij vast nog wel de link naar een HiFi forum mee (ken ik nu niet van buiten)).
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• GuntherM
      • Jan 2006
      • 163

Ik vermoed, aan het typenummer te zien, dat deze enkel geschikt zijn voor car-audio, niet echt aan te raden voor thuis te gebruiken dus.

Comment

• JustME125
        • Jun 2006
        • 297

Hoge tonen zullen nog wel lukken maar een lekkere bass-flow kun je vergeten met 6" speakertjes!

Mzzls
        Correct me if I'm wrong

Comment

• Radar
          Moderator
          • Jul 2002
          • 890

Hallo Jeroen.
          Ik moet je teleurstellen maar wij doen hier geen HI-FI of car audio.
          Voor jouw vraag zul je een ander platform moeten zoeken.
          Ik doe niet aan bijgeloof.
          Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...