shure frequenties veranderen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hardia
    • Jul 2005
    • 8

shure frequenties veranderen

ik ben benieuwd of het mogelijk is om een geimporteerde set uhf R van shure
    om te zetten naar het nederlandse frequentie gebied volgens mij dus kanaal 63 als ik het goed heb
    792.000 mhz tot 814.000 mhz

wellicht zijn hier technische mensen die het weten

alvast bedankt
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Heel simpel: Forget it, is absoluut niet mogelijk!

Comment

• Brinky
      • Jun 2005
      • 104

Je kan ook gewoon waar je besteld R9 of Q5 bestellen, enige wat ze hoeven te doen is even doorgeven aan shure dat je die set wil hebben.

edit MOD: Shure import wordt in NL verzorgd door TMaudio en haar dealernetwerk.
      Last edited by moderator; 25-05-08, 19:49. Reason: spelregels
      Don't give me that shit!!

Comment

• WesleyVDH
        • Oct 2010
        • 80

Om even verder te gaan op dit onderwerp.
        Ik heb een tijd geleden een Shure vertegenwoordiger gesproken, maar ik weet nu niet meer of het klopte of niet, vandaar de vraag.
        De handhelds en ontvangers uit de U4D serie zijn als de gebruikte frequenties verkocht worden niet meer bruikbaar.
        Maar nu dacht ik gehoord te hebben dat je de handhelds en receivers uit de nieuwe serie van Shure kunt laten ombouwen naar een andere frequentieband.
        Weet iemand of dit inderdaad klopt?

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Lijkt me sterk.

Ik zal zeker geen draadloze mic aanschaffen vooralleer ik weet hoe die rotzooi met frequenties zal aflopen volgend jaar.

Comment

• BJD
            • Oct 2007
            • 771

Als het technisch mogelijk was om 400Mhz aan bandbreedte te gebruiken met zo'n set dan kan ik geen argumenten bedenken om dat niet op de markt te brengen. Met een simpele software update zul je dus niet klaar zijn. Wel worden zenders en ontvangers vaak uitgerust met een losse print voor RF. Deze vervangen lijkt mij goed mogelijk. Bedenk echter wel dat het RF deel ook direct het moeilijkste en duurste deel van zo'n set is dus dat je waarschijnlijk niet voor 20% van de nieuwprijs even een ombouwprintje koopt. Even bellen of mailen met Shure NL dus.

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Originally posted by Brinky
              edit MOD: Shure import wordt in NL verzorgd door TMaudio en haar dealernetwerk.
              Niet meer, Shure doet tegenwoordig zelf.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Kanaal 63 is ook geen keuze meer voor de toekomst. Ook die frequenties worden door de politiek gewoon verkocht. Als vrije gebruikers zijn we geen partij.
                Met voldoende schakelbandbreedte kun je dan wel weer in de diverse regio's terecht. Meestal worden digitale zenders niet in naast elkaar liggende kanalen ondergebracht in dezelfde regio (plaats).

Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Ze zouden beter de bluetooth systemen optimaliseren.

Comment

• BJD
                    • Oct 2007
                    • 771

Het probleem van digitale transmissie is de latency.
                    Als je een standaard wireless mic op wireless IEM setup digitaal maakt dan heb je een onaanvaardbare latency.
                    2x ADC en 2x transmissie zit je zo op >10ms.
                    Helemaal als je aan frequency hopping gaat doen ala Bluetooth. Dan wordt het helemaal te gek.

Comment

Working...