Problemen met Dynacord Powermate 1000 MK II

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ozgur Bagiran
    • May 2008
    • 5

Problemen met Dynacord Powermate 1000 MK II

Hallo,

Ik heb een dynacord powermate 1000 MK II die 2 dynacord CP 15-3 aanstuurt. Daarnaast gebruik ik ook een Samson S2000 versterker. Die zet ik dan op de CP 18-1. Nu heb ik het volgende probleem.
    Als we (met de band) muziek maken, komt het voor dat de versterker in de Powermate er even een seconde of 2 ermee kapt. We horen dan alleen nog maar geluid uit onze monitoren. Deze zijn weliswaar versterkt. Ook de eindtrap houdt er dan mee op. Na ongeveer 2 seconde komt ie weer terug. De Fans draaien dan voluit.
    Even voor de goede orde. We gaan niet voluit ofzo. Het branden van het Limit of Protect lampje is geen sprake. Kan dit ook met de voeding te maken hebben?

Ik hoor graag....
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Dit lijkt er toch echt op dat de versterker zichzelf uitschakeld om defecten te voorkomen. Als je er zeker van bent dat je niet te hard instuurt, dan zou er dus iets defect moeten zijn aan de versterker.

Maar persoonlijk denk ik toch dat het komt door te hard willen. Een piek kan er dan voor zorgen dat de versterker uitgaat en enkele seconden later weer inschakelt. Vroeger had ik daar met mijn Powerstation ook regelmatig mee te maken. Ik ben toen gebruik gaan maken van een compressor, om de echte pieken in de stemmen eruit te kunnen halen.

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

... is 't ding wel goed schoon van binnen ? Als de fans max draaien betekent dat hoge temp / onvoldoende koeling.

Vertoont de amp dit verschijnsel direct na inschakelen of na enige tijd spelen ?

Groeten !
      Meer is minder, minder is meer

Comment

• Ozgur Bagiran
        • May 2008
        • 5

Hij is redelijk schoon. We gebruiken hem nu een jaar of 1,5. nooit problemen mee gahad. Dit is echt iets van de laatste twee weken. Soms is er niks aan de hand en soms gebeurt het twee tot drie keer per optreden.
        Het is niet zo dat de Powermate helemaal zichzelf uitschakelt. Alleen de versterker in de powermate lijkt ermee te kappen. Dit gebeurt dan als we bijvoorbeeld een uur achterelkaar muziek maken.
        Maar zou het neit aan de toevoer van electirciteit te maken kunnen hebben. Dat ie bijvoorbeeld niet genoeg stroom krijgt ofzo. Want het is wel zo dat we vaak in kleine ruimtes (kantines etc.) optredens hebben. Mijn gedachte ging daarnaar uit in eerste instantie.
        Last edited by Ozgur Bagiran; 14-05-08, 16:06.

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Vreemd ja, geen protect / vuil en toch fans die vol draaien ... kan daar zo 1-2-3 niets zinnigs op zeggen. Een amp schakelt zich bij een lage spanning niet uit tenzij dit extreem is (<150VAC oid), daarbij zou je dit direct merken aan je andere apparatuur. Misschien een los contact dat bij warm worden roet in het eten gooit ?

Als je het aandurft kun je 'm openmaken om te controleren op losse contacten, erg donkere plekken op de print, etc.

Groeten en succes !
          Meer is minder, minder is meer

Comment

• Ozgur Bagiran
            • May 2008
            • 5

Koen,

in ieder geval bedankt voor je reactie. Dan zit er helaas niets anders op dan hem even terug te brengen naar waar ik hem gekocht heb. Zit nog garantie op vandaar.

Comment

Working...