antari z1200 op scanmaster 2 mkII

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mini7
    • Jan 2008
    • 19

antari z1200 op scanmaster 2 mkII

Hoii, is het mogelijk om de antari z1200 rookmachine aan te sluiten op de rookmachine aansluiting van de scanmaster 2 mkII?

De scanmaster heeft een 5 polige uitgang en de z1200 heeft een 4 polige uitgang. Heeft iemand hier al eens een kabel voor proberen te maken? Heeft iemand een schema met welke kabels ik aan moet sluiten?
  • JustME125
    • Jun 2006
    • 297

Originally posted by mini7
    Hoii, is het mogelijk om de antari z1200 rookmachine aan te sluiten op de rookmachine aansluiting van de scanmaster 2 mkII?

De scanmaster heeft een 5 polige uitgang en de z1200 heeft een 4 polige uitgang. Heeft iemand hier al eens een kabel voor proberen te maken? Heeft iemand een schema met welke kabels ik aan moet sluiten?
    Z1200 zal waarschijnlijk een DMX machine zijn. Deze kun je dus gewoon in je DMX lijn hangen dan. De rookmachine aansluiting op je tafel is waarschijnlijk voor de kleine fogger die spanningsgestuurd zijn (met die aan/uit afstandsbedieningen). Kijk maar even in de manuals van beide! Aan de afstandsbediening te zien kan deze niet aangesloten worden op de fogger aansluiting van je lichttafel.

Mzzls
    Correct me if I'm wrong

Comment

• mini7
      • Jan 2008
      • 19

Bedankt voor je reactie. mijn rookmachine is nu idd via dmx aangestuurd. maar eigenlijk wilde ik hem ook gaan aansturen met de rookmachine knop op mijn scanmaster. Want dan kan ik zien of hij aant opwarmen is of klaar is. En in mijn ogen is het ook een voordeel dat ik meteen op een knop kan duwen om rook te maken ipv het kanaal selecteren en met de schuif spelen. Want dit is lastig als ik ook de schuiven van de scanners of laser wil veranderen.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Even navraag voor je gedaan bij de verkoopadviseurs van J&H en Showtec.

Er zijn op dit moment geen rookmachines op de markt die via deze aansluitmogelijkheid kunnen worden aangestuurd.
        Waarom die functie er dan toch op zit, geen idee!

Lekker op dmx houden derhalve.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• mini7
          • Jan 2008
          • 19

Ok, bedankt voor deze informatie! Groetjes, Roel

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by moderator
            Even navraag voor je gedaan bij de verkoopadviseurs van J&H en Showtec.

Er zijn op dit moment geen rookmachines op de markt die via deze aansluitmogelijkheid kunnen worden aangestuurd.
            Waarom die functie er dan toch op zit, geen idee!

Lekker op dmx houden derhalve.
            Het is een oud relic uit de pre-DMX rookmachine periode. Net zoals de 'eigen' pinout van de Antari Z80 (die op een 230V afstandsbediening werkt), DMX is de toekomst.

Voor de creatieve mensen:

Als je bereid bent de moeite erin te steken (en de elektronische kennis in huis hebt) kun je mogelijk wel iets doen met een relais of microcontroller. Maar ik zou de moeite niet nemen, weinig meerwaarde voor wat je ervoor moet doen. Simpelste oplossing is gewoon de fogger ergens onder een PAR tafel te zetten (niet op een dimmerpack!), en dan te roken met de 'Flash' knop van het kanaal waar de machine op zit.
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...