Bedrading schema?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dave_S
    • Apr 2008
    • 8

Bedrading schema?

Hallo allemaal,

weet iemand waar (of misschien het eigen ervaring) ik een bedradingschema van een Sennheiser HD280 pro hoofdtelefoon kan vinden.

Er zitten namelijk 4 aders in de kabel van de jack-plug naar de hoofdtelefoon, waar ik er 3 verwachtte (de Tip, Ring en Sleeve van de jack-plug). Weet iemand waar de 4e ader voor is? Of zit ik misschien een denkfout te maken?

Vriendelijke groet,

Dave
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

4 aders ?

uhh, +/-R en +/- L maakt 4 aders toch.
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

L + en - en R +en -
      De kleuren hebben meestal een logica.
      a
      Anders even meten.
      Want: meten = weten.

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Originally posted by Dave_S
        Hallo allemaal,

weet iemand waar (of misschien het eigen ervaring) ik een bedradingschema van een Sennheiser HD280 pro hoofdtelefoon kan vinden.

Er zitten namelijk 4 aders in de kabel van de jack-plug naar de hoofdtelefoon, waar ik er 3 verwachtte (de Tip, Ring en Sleeve van de jack-plug). Weet iemand waar de 4e ader voor is? Of zit ik misschien een denkfout te maken?

Vriendelijke groet,

Dave
        Drie aders? Wat dacht je van eventuele overspraak? Een vierpolige plug was nog beter geweest, maar het gemak dient de mens, dus een driepolige jack.
        Elke schelp heeft dus zijn eigen twee draadjes. Even de paartjes bij elkaar zoeken en een paar aansluiten. Dan het volgende paar even parrallel aansluiten om de fase te bepalen. Na een paar maal ompolen hoor je waarschijnlijk wel of het geluid "ergens" vandaan komt, of uit het midden. De aders die dan aan aarde liggen laat je samen, de vierde ader komt dan aan de andere poot (tip of ring) van de jackplug.
        Er zijn methodes om de fase exact te bepalen, maar gezien je vraag zal ik dat maar niet gaan uitleggen.

Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

Working...