Jem AF-1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Verheyen
    • Jan 2007
    • 65

Jem AF-1

Zijn er hier mensen die mij aan een schema voor een Jem AF-1 fan kunnen helpen.

Ik heb er eentje op de kop kunnen tikken maar er zitten geen stekkers voor de dmx of analoge sturing meer op.
    Het ding werkt ook niet meer.
    Ik heb het even open gemaakt en de draden van de motor zaten los. Er zitten nog wel 2 pcb's in. Eentje met een blauwe transfo en eentje met de dipswitches. Er steek ook nog een condensator in(voor de motor) ziet er nogal keramisch uit.

En is dit een driefasige motor? Er komen 4 draden uit waarvan er 1 de aarding is.

Alle info is welkom
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Ik ken het ding verder niet van binnen, dat vooropgesteld, maar een motor die draait op 3 fasen heeft geen condensator. ik neem dus aan dat het gewoon een 230V fan is.
    verder kan ik je helaas niet veel verder helpen.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

Originally posted by Upgrading your system
      Ik ken het ding verder niet van binnen, dat vooropgesteld, maar een motor die draait op 3 fasen heeft geen condensator. ik neem dus aan dat het gewoon een 230V fan is.
      verder kan ik je helaas niet veel verder helpen.

Je kan een 3f motor perfect laten draaien op 1f voeding door een condensator te plaatsen volgens de steinmetz methode.
      Zal misschien hier ook wel het trukje zijn wat hier wordt toegepast
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Verheyen
        • Jan 2007
        • 65

Op de motor zelf staat iets van 3 microF en de condensator is ook 3 microF
        Er is nog de manier met de hulpwikkeling en die werkt ook met een condensator. Denk dat ik men cursussen elektriciteit nog eens moet raadplegen.

Nog iemand info over de dmx meuk die erin zit?

Comment

• Verheyen
          • Jan 2007
          • 65

Niemand die hier info heeft?

Ik heb al ontdekt dat het een enkelfasige motor met centrifugaal contakt is.
          Ik kan hem al laten draaien maar als hij op toeren komt slaat hij af totdat het centrifugaalcontact weer schakelt en zo heel de tijd.
          Vermoedelijk een wikkeling doorgebrand.

Comment

Working...