Hoi weet iemand misschien waar ik een ringkerntrafo kan krijgen voor een lem minicompact 12 powermixer deze heeft volop sluiting in de trafo maar ik heb heel wat afgezocht maar niks wel heel veel gezien maarniet wat ik moet hebben uit deze trafo komen 10 draden uit en dat is niet zo makkelijk te vinden .
Ringkerntrafo lem powermixer
Collapse
X
-
Labels: None
-
Bij je leverancier?
Elke muziekhandel die LEM levert kan die vast wel voor je bestellen.
Zal niet goedkoop zijn, maar het is geen standaard trafo durf ik te beweren.
Kans is groot dat deze speciaal voor dit type mixer gemaakt is.
Weet je zeker dat de trafo kapot is?
Kan natuurlijk wel, maar gebeurt niet zo vaak. Meting met een Ohm-meter is niet erg zinvol denk ik. -
Zoals Carl al zegt...
+ de kant van de 230 Volt zou je toch enkele ohms moeten meten. Dat de secundaire wikkelingen bijna kortsluiting geven is normaal als het een redelijk vermogen betreft.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
Ik zou mij er inderdaad ook even zeker van gewissen dat het de trafo is.
Met alle respect, maar als je een tranformator goed door kunt meten met een multi meter moet je ook in staat wezen om bijpassende trafo te vinden.
10 draadjes op een ringkern is trouwens redelijk normaal en zeker vanaf de plank te koop.Ik doe niet aan bijgeloof.
Dat brengt ongeluk.Comment
-
10 draadjes op een ringkern is misschien wel normaal (alhoewel de standaard meestal 6 of 7 is) maar meestal kloppen de secundaire spanningen niet (powered mixer dus een aantal spanningen voor de versterker en een aantal voor de mixer + een wikkelingetje voor lichtje en ook eentje voor fantoom?). Nee, als hij defect is zal het toch LEM raadplegen worden.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
trafo
Bedankt voor de reactie's
Het probleem is begonnen met aan zetten de eene keer knallen de zekeringen er niet uit en dan bedoel ik de 220van mijn groepekast en dan weer wel nu blijft ie er eruit knallen heb de trafo los gemaakt van de print en nog steeds en nu dus op de tafel allleen de trafo met een los 220v snoer en het is zelfde probleem is er nog steeds ben dus ook bang dat het duur gaat worden ik zie niks aan de trafo het enige de 220volt is 2 ohm is wat laag in mijn ogen alleen het is natuurlijk wel een trafoComment
-
Comment
-
Zekering
Als de installatie automaten in de meterkast eruit klappen en deze zijn 16A met een " B" karakteristiek is dit niet gek. Ringkerntrafo's hebben als nadeel de lage impedantie (wisselstroomweerstand). Hierdoor is de inschakelpiek te groot. Oplossing is een inschakelstroombegrenzer, een PTC van bv Amplimo of een groep in de meterkast vervangen voor een C of D karakeristiek voor experimenten. Let wel op de maximale lengte van de bekabeling achter de installatie automaat als er geen aardlekschakelaar voorzit (NEN1010). Dit komt ook voor bij lastrafo's, compressoren en slijptollen van een groot vermogen.Stroom blijft spanningComment

Comment