electriciteit tijdens en parade

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flurk
    • May 2003
    • 409

electriciteit tijdens en parade

Weer op zoek naar een oplossing....
    Voor en parade ben ik op zoek naar een manier om electriteit te leveren op en paradewagen.Echter 1 probleem,generator is uitgesloten.Organisator wil niets "gemotoriseerd" in zijn optocht.De wagens worden ofwel door mensen ofwel door paarden voortgetrokken.De parade duurt ongeveer een 3 uur.Er komt enkel een klankinstalatie op.Dus een 2500 watt zouvoloende moeten zijn.We hadden zelf reeds gedacht aan batterijen en en omvormer,maar dan zal waarschijnlijk gewicht vlug oplopen.
    Iemand een voorstel?
    Dank bij voorbaat.
  • GuntherM
    • Jan 2006
    • 163

Originally posted by flurk
    Weer op zoek naar een oplossing....
    Voor en parade ben ik op zoek naar een manier om electriteit te leveren op en paradewagen.Echter 1 probleem,generator is uitgesloten.Organisator wil niets "gemotoriseerd" in zijn optocht.De wagens worden ofwel door mensen ofwel door paarden voortgetrokken.De parade duurt ongeveer een 3 uur.Er komt enkel een klankinstalatie op.Dus een 2500 watt zouvoloende moeten zijn.We hadden zelf reeds gedacht aan batterijen en en omvormer,maar dan zal waarschijnlijk gewicht vlug oplopen.
    Iemand een voorstel?
    Dank bij voorbaat.
    Op het concert van clouseau in 't lang waren de zogenaamde karretjes voorzien van batterijpacks, de monitors en de draadloze verbinding werden daardoor gevoed. Het bestaat dus wel. maar ik heb geen idee waar je zoiets zou kunnen huren.

Comment

• Edje
      • Jan 2008
      • 29

een paar zware (vrachtwagen) accu's met een omvormer?
      het feest begint pas, als de show afgelopen is.

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Verlengsnoer?

Nee, effe serieus,
        Als je een normaal geluidje gebruikt - en dat neem ik aan als er ook paarden worden gebruikt-
        dan heb je aan een paar SX300-tjes die niet al te hard staan al genoeg.
        100dB op een meter is dan toereikend lijkt mij.
        En laat nu 100dB op unne meter de gevoeligheid zijn van zo'n speakertje!
        Zet er dus 4 neer, en je hebt GEMIDDELD niet meer dan een watje of 10-20 nodig.
        Jaja daar kijk je van op he! Piekjes zullen een factor 10 meer zijn. (10dB)

Bij een gemiddeld versterkerrendement van 50% heb je dus aan energievoorziening GEMIDDELD niet meer dan een 50 watt nodig incl CD spelertje.
        een 12V accu met 100AH kan makkelijk 50AH uur leveren inclusief de piekjes.
        Ofwel 600Watt een uur lang.
        Neem nog even de verliezen in de omzetter (15%), en dan kom je volgens mij met zo'n accu makkelijk 3 uren door hoor!

Probeer maar eens uit zou ik zeggen.

Paul.
        Last edited by SPS; 12-03-08, 16:10.
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• nightline
          • Oct 2002
          • 1001

Wat ik voor carnaval vaak doe zijn gewoon tractie accu´s of vrachtwagen accu´s met daaraan een aantal auto versterkers al dan niet in brug, en deze de PA luidsprekers laten voeden.
          Dit hou je met gemak 3 uur vol, de muziek op een I-pod of MP-3 speler en rechtstreeks de versterkers in. Echt dit werkt perfect, simpel en betrouwbaar.
          Een omvormer heb ik ook weleens geprobeerd, maar je gaat je voedingspanning een keer extra omvormen met een slecht rendement, er zijn maar weinig omvormers welke 2,5 KW kunnen leveren, en meerdere omvormers is al helemaal uit den boze ivm fase verschillen, aardingsfouten enz.
          Je koopt tegenwoordig voor een paar honderd euro een paar dikke autoversterkers, dus dat kan het probleem niet zijn.

Mvg

Jack
          Powered by AudioMadness....

Comment

• flurk
            • May 2003
            • 409

k'Heb al een paar goeie omvormers gevonden bij Velleman (2500 watt maar zijn wel wat duur-950€stuk).Stoet gaat maar 1 keer uit (dus accu's moeten niet meer opgeladen worden voor volgende show).Het volume moet niet al te hard gezien de paarden.Als ik het goed heb begrepen 1 wagen met enkel een "doodsklok".1 wagen met piano en operazangeres.We gaan es wat uitproberen met accu's en omvormers.Ik hou jullie op de hoogte.

Comment

• Jeroen
              • Aug 2000
              • 1021

Let wel op dat je idd een tractie accu koopt, zolas nightline aangeeft, en niet een semi o.i.d. aangesmeert krijgt,... dus ook geen start accu
              Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Ik blijf 2500 watt GEMIDDELD belachelijk veel vinden. (Zie mijn vorige posting)
                Zeker voor alleen een doodsklok. Piekje.... uitsterven...stil...Piekje... enz.)

En inderdaad een paar auto-eindtrappen werkt ook prima.
                Scheelt weer veel geld en energieverlies.
                (Eindtrappen van 2x400W aan 2 ohm voor 195 eurotjes...)
                Maak het je niet te moeilijk. KISS. Toch?!

Paul.
                Last edited by SPS; 12-03-08, 20:43.
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• gertgeluid
                  • Dec 2006
                  • 520

Voor opnames van videoclips "in the field" huur ik altijd een monitortje met ingebouwde accu. Ja, serieus, dat bestaat. iPod erin pluggen (minijack naar XLR) en klaar is kees. Gaat natuurlijk niet belachelijk hard, maar houd het wel de hele dag uit.

Als je daar een stuk of 4 van kunt scoren... En je hebt een iPod... Klaar.

Het merk was iets van "fohn" geloof ik. Doe zelf even een google want ik ga nu eten

Comment

• 4uss
                    • Aug 2005
                    • 578

Ik vind 950 euro wel duur voor éénmalig, kun je niet wat UPS'en vinden? (al dan niet tweedehands). Die kunnen ook wel even volhouden als je niet de kleinste neemt. Daar kun je ook een grotere accu aanvast maken, dan heb je een goedkope omvormer. 2500 Watt aan vermogen lijkt me absurd. Je hebt sowieso weinig bas nodig lijkt me, dus daar kun je al veel aan vermogen sparen.

Comment

• Carl
                      • Nov 2000
                      • 907

Kijk eens of je een dikke 100 Volt versterker kunt vinden.
                      Die hebben heel vaak een 24V. voedingsingang, als noodstroomgebruik.
                      Hij moet dan ook nog een laagohmige uitgang hebben, maar ze bestaan heel zeker.
                      Zelfs als je dit nieuw zou kopen ben je goedkoper uit als met Velleman!

Comment

• R. den Ridder
                        • Sep 2000
                        • 1500

2 40Ah autoaccu's hebben ons al een keer een optocht van 3 uur doorgeholpen, en daar hing een tv en een flinke huiskamerversterker achter een omvormer aan. was meer dan goed verstaanbaar langs de kanten van de optocht...(wel jammer dat het 3 uur lang ticket to the tropics van gerard joling was)..2500 watt heb je in een stoet als de jouwe nergens voor nodig....

Comment

• koentjes
                          • Dec 2007
                          • 333

Originally posted by Carl
                          Kijk eens of je een dikke 100 Volt versterker kunt vinden.
                          Die hebben heel vaak een 24V. voedingsingang, als noodstroomgebruik.
                          Hij moet dan ook nog een laagohmige uitgang hebben, maar ze bestaan heel zeker.
                          Zelfs als je dit nieuw zou kopen ben je goedkoper uit als met Velleman!

dan kun je beter kijken naar de 100 volts versterkers met een 12v voedingsspanning, die zijn ontworpen om lange tijd op dat voltage te werken.

de versterkers met 24v. noodspanning houden het op de noodspanning meestal niet langer vol dan de kleinere 12v versterkers.
                          en aangezien het alleen wat 'geluidseffecten' zijn die uitversterkt worden is het vermogen van een kleinere versterker al lang voldoende

Comment

Working...