Laser Denon 6000 reinigen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Verheyen
    • Jan 2007
    • 65

Laser Denon 6000 reinigen

Mijn Denon 6000 wil niet meer alle cd's lezen en geeft dan een error of hij slaat over.
    Ik heb het toestel even opengehaald en 1 van die twee modules eruit gehaald om de lasers te reinigen maar heb geen idee hoe ik bij de lens moet geraken.

Iemand hier al ervaring mee en eventueel wat tips?

Bert
  • esound
    • Oct 2004
    • 193

zo hoog mogelijk percentage alcohol 80%( geen bruin biertje of zo) met een wattenstaafje.

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

zoals zo vaak wordt de fout gemaakt om gewoon met alcohol te reinigen.
      Alcohol laat namelijk een dun filmpje achter...
      Gebruik beter ISOPROPANOL 70%, dit laat geen residu achter.Te verkrijgen bij de drogist.
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

En dan nu de ENIGE ECHTE JUISTE:
        >95% zuiver Isopropylalcohol, of zoals axs al in de juiste richting zat: isopropanol.
        >95% zuiver betekent dat er maar max. 5% onzuiverheden inzitten die ZOUDEN kunnen achterblijven. Bijna 100% betekent dus dat alles verdampt zonder resten achter te laten. Overigens is die 70% nu net WEL de juiste verhouding om maximale ontsmetting van wonden te bekomen
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Verheyen
          • Jan 2007
          • 65

Heel goed allemaal maar eerst moet ik bij die lens zien te geraken en dat is momenteel het probleem. Deze is nogal goed ingepakt.

Comment

• jeroenw
            • Dec 2003
            • 216

normaal gesproken moet je daar goed bijkunnen, immers hij zit net onder de cd. Het kan zijn dat ie helemaal in het begin of aan het einde van een cd staat. dan zit er een spindelasje en als je daar aan draait verplaatst de module zich.
            Succes
            \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• rolanddeg
              • Nov 2004
              • 337

Er bestaan ook cleaning cd's... Daar zitten de wattenstaafjes al in de cd gebakken.
              Voorbeeld:

Heb je dit al geprobeert? Heeft vaak al een goed resultaat. Mocht dat niet werken kun je altijd nog een poging wagen met het wattenstaafje en alcohol.

Comment

• Verheyen
                • Jan 2007
                • 65

Ik heb men lasers gereinigd met isopropylalcohol 100% maar het probleem is nog steeds hetzeflde.

De linkse cd-speler leest alles goed maar de rechtse pakt sommige cd rw's niet aan en zegt dan disc error. Sommige originele cd's wil hij zelf niet spelen.

Kan het zijn dat de lasers versleten zijn?

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Als die modules die jij bedoelt van die grijze kastjes zijn die uit het toestel nemen dan zijn het DVD-loopwerken. En die reinig je NIET met een goedkope reinigingscd want door het veel hogere toerental wordt je lens in de vernieling gemept door het borsteltje op de CD. Hiervoor mag je enkel speciale reinigingscd's gebruiken (kostprijs: rond de 20.00,-).
                  Lasers verslijten bijna nooit. Wat er wel gebeurt is dat soms een van de pickup diodes de geest geeft en dan kan ie geen spoor meer volgen of dat er stof of rook in het optisch systeem gekomen is dat ONDER de lens zit... en daar kun je dus niet aan...
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Verheyen
                    • Jan 2007
                    • 65

Ik denk dat ik maar eens een mailtje naar Denon stuur.

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Daar zullen ze je met plezier een nieuwe module verkopen. Ik vind dit echt geen goede reeks... blijkt namelijk zeer duur te zijn in onderhoud.

Comment

Working...