Merge Box

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bartje
    • Jun 2005
    • 95

Merge Box

Beste forum members,

Wie kan mij helpen aan een schema om een Merge Box te maken, ongeveer gelijk aan het palmer idee waarvan hieronder de link staat.
    (of ja de types en soorten transformatoren en weerstanden.)
    Palmer | PMBL
    Last edited by Bartje; 04-03-08, 08:34.
    Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.
  • Elmo
    • Jun 2006
    • 208

Originally posted by Bartje
    Beste forum members,

Wie kan mij helpen aan een schema om een Merge Box te maken, ongeveer gelijk aan het palmer idee waarvan hieronder de link staat.

Palmer | PMBL
    uhm ligt het aan mij of staat er op de site van Palmer een schema'tje....

Comment

• Bartje
      • Jun 2005
      • 95

Ja er staat een schema, maar natuurlijk staan er geen waardes bij de transformatoren weerstanden. zo slim zijn ze wel geweest bij palmer.

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Originally posted by Bartje
        Beste forum members,

(of ja de types en soorten transformatoren en weerstanden.)
        Palmer | PMBL

Is niet zo moeilijk hoor, tís maar wat je wil.
        je kunt het al maken van de 1:1 trafo's die in een groundseparator zitten en met weerstandjes van 1 tot 4,7 kilo ohm. Het zal voor lijnsignalen goed werken. Vanwege het relatief hoogohmige karakter , moet je de kabellengte tussen de uitgang van de merger en de line ingang van de volgversterker niet al te lang maken. Als je niet bang bent voor aardlussen, kun je de trafo zelfs weglaten.
        Op de trafo input kun je ook een asymmetrisch apparaat aansluiten. De andere kant is dan toch symmetrisch uit.

speakertech
        Last edited by speakertech; 05-03-08, 12:52.
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Bartje
          • Jun 2005
          • 95

weerstanden van hoeveel procent tolerantie worden er toegepast, wat is de waarde van de weerstanden voor een normaal tot hoog linesignaal?

Er ja er moeten zeker trafo's tussen komen.
          verder is het schema zeer eenvoudig vandaar dat ik er eens één zelf wil maken de prijs van palmer is namelijk nogal aan de hoge kant..

Comment

• speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

Voor de puriteinen, weerstanden van 1%. Met gewone weerstanden van 5% heb je ook geen probleem. Wie maakt zich tegenwoordig nog zorgen over CMMR. Als je ingangen van sommige apparatuur bekijkt..........
            De weerstanden dienen voornamelijk voor ontkoppeling van de uitgangen van de signaal leverende apparatuur. Als je ze gewoon parrallel zou zetten, dan zouden ze elkaar wederzijds kortsluiten, omdat een uitgang tegenwoordig zeer laagohmig kan zijn.
            De trafo is bepalend voor het grootste signaal.
            Omdat veel line ingangen een ingangsweerstand hebben van ca 10 kilo ohm, ligt het voor de hand om dat ook aan te houden bij de combiner. Om je niet met formules rond de oren te slaan, zijn de opgegeven waardes, tot zo´n 4,7 K ohm bruikbaar. Alle weerstanden 1/4 watt is ruim voldoende.
            Overigens kun je natuurlijk ook zo´n miniatuur mixertje gebruiken zoals bijv een UB802 van Behringer en dergelijke. Het mengt prima en je kunt je signaal nog wat aanpassen ook. Kost tegenwoordig ook geen vermogen meer.
            Speakertech
            Last edited by speakertech; 05-03-08, 12:52.
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Bartje
              • Jun 2005
              • 95

Wij danken zal eens even gaan rekenen wat het kost om zelf z'n box te maken zal de vorderingen wel posten.

Dat mixertje is geen optie, deze achter een goede mengtafel is niet bevordelijk...
              Echter met goede weerstanden en goede scheidingstrafo lijkt mij een mergebox wel de oplossing.
              Last edited by Bartje; 05-03-08, 13:50.

Comment

Working...