Powercon 32A

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Elmo
    • Jun 2006
    • 208

Powercon 32A

iemand al ervaring met de 32A (mono fase) van powercon?

top of flop?
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Lijkt me een overbodige connector. Uit een eindgroep enkelfase, kun je volgens de norm max 16 ampere halen Gebruik je een driefasengroep, dan kun je m.i. beter de zaak simpel houden en alles met CEEform uitvoeren.
    Ik kan me overigens wel voorstellen dat je een driefasen verdeelkast maakt naar driemaal 220 volt enkelfase, maar daar mogen dan weer geen normale schucko´s op gemonteerd worden.
    Kan in het buitenland natuurlijk weer anders zijn. Europa is één, maar vijf kilometer verderop, passen mijn randaarde stekers al niet meer!!!!!

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• kees22
      • Feb 2007
      • 110

ik kan me wel voorstellen dat je voor powercon gaat. heb je geen last van mensen die bij je willen inprikken en vervolgens voor allerlei problemen zorgen. alleen ben je wel minder compatible

@speakertech
      als je uitgang is afgezekerd op 16A of minder mag je m.i. gewoon schucko gebruiken.
      Ik kan niet zingen, maar mijn installatie helaas wel.

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Originally posted by kees22
        @speakertech
        als je uitgang is afgezekerd op 16A of minder mag je m.i. gewoon schucko gebruiken.
        Dan is powercon 16 ampere ook voldoende!

Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Originally posted by speakertech
          ...Lijkt me een overbodige connector...
          Mee eens, alles hoger dan een normale stroomgroep lekker op CEE Rood of Blauw houden liefst alle racken ook trouwens. Randidioten die ongevraagd komen inprikken dicteren natuurlijk niet wat voor connectoren jij gaat gebruiken... daarbij zitten die rand-idioten meestal alleen maar op shuko (en een haspeltje ;-) )... CEE Blauw 32 zul je daar niet gauw tegen komen, Blauw 16 misschien wel... Maar nogmaals, totaal irrelevant hier rekening mee te houden in mijn ogen.

Cheers!
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

Tja, ik zie er ook niet zo een twee drie een toepassing voor... Passen deze dingen trouwens in een 'D' gat? Je zou het haast zeggen als je de foto's van het chassisdeel ziet.

Hoe denken jullie trouwens over de degelijkheid van deze connectoren. Ik mag op zich wel graag Powercon gebruiken omdat de afmetingen mooi klein zijn, maar veel collega's hier in de buurt vertrouwen ze echter niet.

De standaard versie is 'goedgekeurd' tot 20A als je Neutrik mag geloven, maar toch hebben de meeste mensen hier in de buurt hun twijfels daar bij...

Groeten Hugo
            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Goedgekeurd? Sinds wanneer zit er een CE keurmerk op powercons?
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Originally posted by moderator
                Goedgekeurd? Sinds wanneer zit er een CE keurmerk op powercons?
                Hoho, ik heb niets over CE keurmerk gezegd. Ik verwijs alleen naar de verschillende 'keuringscertificaten' die Neutrik op haar site vermeld.

Mijn vraag was ook... Hoe serieus kunnen we die 20 Ampère nemen? (En nu dus ook die 32 Ampère...)

Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Nou, Neutrik gaat echt niet spelen met Ampere's (en hun reputatie). Heb er zelf in al die jaren dat ik ze gebruik geen problememn mee gehad.

Inbouwgat voor chassis is 30mm. Zie de Neutrik-site voor details en tekeningen.

Comment

• johan1988
                    • May 2006
                    • 40

Om nu direct te zeggen dat het kut stekkers zijn, lijkt mij niet.. Maar of ik ze zou toepassen, ik nog niet.

Maar ik zie er wel toepassingen voor. als je versterkerracken hebt die je wilt voeden waarbij 16A te weinig is, en krachtstroom overbodig is. Dan sluit je ze aan met 32A powercon. En aan de andere kant maak je een blok die 32A krachtstroom stekker verdeelt in 3x 32A powercon. Moet je natuurlijk wel na de powercon nog het afzekeren naar 16A, b.v. per 2 versterkers...

Zo zijn er ook wel lampen die 4kw trekken. Zou je ze ook voor kunnen gebruiken. Maar denk niet dat ze veel voor zullen komen

Comment

• jans
                      • Feb 2003
                      • 869

Het hoeft natuurlijk niet op een driefasen eindgroep gebruikt te worden.
                      Je kunt ook in je verdeler een 32A één fase automaat plaatsen.
                      Als de belasting netjes conform de voorschriften aangesloten wordt zie ik, vooralsnog, geen problemen.

Hoewel ik niet denk dat een ieder zijn energievoorziening hierop gaat aanpassen zie ik wel toepassingen, maar nogmaals de rest er wel op aanpassen.
                      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                        • Nov 2005
                        • 950

Er bestaat ook nog zoiets als 32a CEE enkelfasig

Toch zie ik voor deze stekker redelijk wat toepassingen! De bovengenoemde stekker is groot, de powercon klein.
                        Zijn ze ook al leverbaar? Misschien eens een setje bestellen...
                        MEEO Audio Licht Rigging,
                        Mark van der Werff
                        Groningen

Comment

• som
                          • Nov 2002
                          • 787

kan ook bedoeld zijn als een connector achter een ander apparaat,
                          bijvoorbeeld een losse trafo met een lagere spanning,
                          blijf je primair wel netjes maar secundair kan de stroom redelijk oplopen.
                          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• nightline
                            • Oct 2002
                            • 1001

Zou deze powercon niet gewoon voor de Amerikaanse markt ontwikkeld zijn? Ik weet dat de QSC PL380 in Amerika binnenkort ook met Powercon wordt uitgevoerd, de 32 amp. versie om precies te zijn.
                            Op het forum van QSC staat hier een topic over.

Mvg

Jack