Afscherming multikabel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Afscherming multikabel

Ik wil een multikabel maken, met twaalf afgeschermde aderparen, Het aansluiten is geen probleem, alles één op één symmetrisch met XLR stekers. De kabel heeft ook nog een totale afscherming. Die zie ik aan de kant van de spinner nooit naar buiten komen. Waar of hoe wordt die feitelijk met het chassis van de mengtafel verbonden.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

volgens mij maak je de afscherming van je gehele multikabel vast aan de aarde van de multi stekker( harting heeft dr een los schroefje voor; aan de kopse kant van de plug), zodat deze met het chassis deel naar de behuizing gaat, en zo naar de aarde van de mengtafel oid.

* correct me if im wrong *

leks
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by speakertech
      Ik wil een multikabel maken, met twaalf afgeschermde aderparen, Het aansluiten is geen probleem, alles één op één symmetrisch met XLR stekers. De kabel heeft ook nog een totale afscherming. Die zie ik aan de kant van de spinner nooit naar buiten komen. Waar of hoe wordt die feitelijk met het chassis van de mengtafel verbonden.

Speakertech
      Niet helemaal opgelost dus. Er zijn twee mogelijkheden om bij het mengpaneel te komen. De kabel opsplitsen en XLR pluggen eraan, of de kabel afwerken met een connector en vervolgens een splitterboxje maken. In het eerste geval heb ik niets om de buitenafscherming aan vast te maken, in het tweede geval inderdaad de huls van de connector. Daar loopt het dan dood. In het geval van een metalen boxje , is dat ook nog aangesloten op de buitenmantel, maar dan. Moet ik hem bij een afscherming van een aderpaar aansluiten? Welke is dan het handigst? Mic 1 of Send 1 (Meestal links of rechts naar de versterkers)

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Leks
        • Oct 2007
        • 330

hmm in geval van een 19"plaat met chassis deel -> multistekker -> multikabel -> multistekker -> 19"plaat met chassisdeel gaat mijn idee op (van mixer naar fx ed)

maar in geval van een "spinner"( losse xlrs -> kabel -> multiplug) zou ik de afscherming van de multikabel loslaten.

in het geval van een "stagebox ( stalen doosje -> kabel -> multiplug)
        zou ik de afscherming aan het stalen doosje maken ( via de plug) en aan de andere kant ook aan de plug zodat mogelijke stroom op je stagebox via de afscherming -> chassisdeel -> 19' behuizing -> aarde -> de aardlek eruit tikt.

HIERBIJ NATUURLIJK WEL MEEGENOMEN DAT Je 19" PROFIEL AAN DE AARDE ZIT

vind je aan beide kanten geen aarde knip de afscherming dan gewoon netjes kort af maar ik raad af om deze aan de aarde van de xlr te knopen ( redelijk nutteloos & kan storingen opleveren)

* Correct me if i'm wrong *

Leks
        Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

Working...