32A naar 2x 16A

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daveke
    • Mar 2007
    • 6

32A naar 2x 16A

Beste Forumgangers,

Ik zit met een vraagje.
    ik ben van plan om een 380V/32A te verdelen in 2 x 380/16A met de nodige zekeringen. ik heb hier echter nog 2 differentielschakelaars van 0.030mA liggen met daaraan een 16A automaat aan vast. zou deze 0.030mA niet te vlug afspringen of valt dit best mee. gaat vooral toegepast worden in zalen en niet in openlucht dus qua verliesstroom zou het toch moeten meevallen denk ik zo.

dus:
    [code] 32Astekker --0.030mA-16A
    --0.030mA-16A[/code]

mvg daveke
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

0.030 mA kan nooit, tis 30 mA , of 0.03 A..
    en verder hebben die diffs geen 16 A per groep die je maken wilt, ik moiet de eerste 3x+N automat met ingebouwde dif nog tegenkomen
    deze combis zijn meestal voor de huisinstallatie, en zijn dan 30mA +16 220 V

schemaatjte ( kort door de bocht)

3x32A +N >> diff (3x40A+N, 0,03A) >> 2stuks 3x16A+N Installatieautomaat >>> 2x5p 16 stopcontact(CEE)

Comment

• Daveke
      • Mar 2007
      • 6

ja, ok ik bedoelde natuurlijk 30mA waarom zouden die combi's niet bestaan? heb hier een foto zelfs. maw ik kan dus deze installatie toepassen want heb zelfs 1 diff per 16A automaat

Last edited by Daveke; 16-02-08, 16:16.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

helemaal nieuw voor mij, maareh, die zijn perfect... wel ff met 6mm2 uitbedraden naar je 32A-voeding...

enne, de PE-draden dus niet schakelen, maar allemaal aan mekaar knopen
        Last edited by Gast1401081; 16-02-08, 17:19.

Comment

• Daveke
          • Mar 2007
          • 6

ok dankjewel, volgende week eens wat aderhulsjes etc gaan kopen

Comment

• StijnS
            • Sep 2006
            • 173

Denk er aan dat voor de nul een contact voorzien is dat later uitschakelt en eerder inschakelt. Plaats de draden dus waar ze horen. Als ik me niet vergis, moet de nul rechts, maar dit staat meestal wel aangegeven op de automaat.

Comment

• jakobjan
              • Jul 2002
              • 599

@StijnS Wat Mac bedoeld is dat alle aarde aan elkaar geknoopt kan worden..

Nul wordt altijd gebruikt in een aardlek, anders werkt het zaakje niet.
              Jakob-Jan
              Lightjockey Beta tester
              Freelance Licht tekkie

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by jakobjan
                @StijnS Wat Mac bedoeld is dat alle aarde aan elkaar geknoopt kan worden..

Nul wordt altijd gebruikt in een aardlek, anders werkt het zaakje niet.

nee, ik bedoelde dat de aarde )PE) niet mag schakelen, maar altijd doorverbonden moet worden.

Comment

• JustME125
                  • Jun 2006
                  • 297

Originally posted by MacGyverSounds
                  nee, ik bedoelde dat de aarde )PE) niet mag schakelen, maar altijd doorverbonden moet worden.
                  anders is het idee achter aarde een beetje weg he .

Voor de mensen die het niet weten PE = Protective Earth! Voor de duidelijkheid
                  Correct me if I'm wrong

Comment

• jans
                    • Feb 2003
                    • 869

Originally posted by Daveke
                    ok dankjewel, volgende week eens wat aderhulsjes etc gaan kopen
                    Ik zie een C-automaat. denk aan de maximale lengte van je afgaande kabel. Deze is ongeveer de helft vergeleken met gebruik van een B-automaat.
                    Ik zie tevens een gebruikte automaat. Ik wil je aanraden om deze eens te laten testen op afschakelstroom en tijd, dit is een vaak een reden om ze te vervangen. Doe dit niet met het testknopje hiermee toon je aan dat het mechaniek functioneert maar zegt niets of het goed functioneren hiervan.
                    Last edited by jans; 17-02-08, 11:23.
                    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• jakobjan
                      • Jul 2002
                      • 599

Originally posted by MacGyverSounds
                      Ja Mac die bedoel ik ook.
                      Jakob-Jan
                      Lightjockey Beta tester
                      Freelance Licht tekkie

Comment

• Daveke
                        • Mar 2007
                        • 6

zover ben ik ook wel mee dat je de PE niet moogt onderbreken zal zeker en vast het nodige testen en zeker nog is laten nachecken door een ervaren elektricien dat ik 200% zeker ben dat in orde is. ik heb gestudeerd voor electricien maar ik heb er mijn beroep niet van gemaakt en ik was gewoon een beetje aan het twijfelen als mijn opstelling goed was ofniet maar bij deze weet ik het dus wel

groetjes daveke

Comment

Working...