Bij mijn zoektocht ter vervanging van mijn Carver PT2400 amps heb ik vandaag een QSC PLX 3602 getest.
Situatie heel simpel:
Vanuit de EAW processor, de QSC in op kanaal 1 en de EAW SB250's op speaken met 4 x 4 mm2 aangesloten.
Eerst maar eens een cd'tje opgezet: alles werkte normaal.
Bij controle van de PLX viel het me wel op dat de Clip lampjes op beide kanalen oplichtten, alles gecontroleerd: niet raars te zien.
Dit dus maar ter kennisgeving aangenomen.....
Tijdens de soundcheck bang!!! zekering er uit, op zowel mijn verdeling, als in de meterkast. Zekeringautomaten gereset: weer geluid.
Tijdens de dienst (kerkdienst met voltalig bandje) geen klachten oid gehad. Tijdens de laatste nummers, die aanzienlijk harder gingen dan de rest van de middag, even gekeken hoe de QSC zich hield met het oog op koeling en headroom.
Tot mijn verbazing: QSC staat uit!!!!
Aan/uit geprobeerd: komt niet meer tot leven.
Uiteindelijk met een kennis tot volgende conclusie gekomen:
- Op kanaal 1 van de QSC zit op 1+/- kanaal 1, en op 2+/- Kanaal 2.
- Mijn EAW SB250's hebben intern een brug op 1+ en 2+ en 1- en 2-
Ik heb dus zelf de QSC opgeblazen doordat het signaal van kanaal 1, weer terug kwam op kanaal 2 (vandaar dat de clip lampjes van kanaal 2 oplichtten).
Lekker dus.
Ik denk dat ik dus deze versterker behoudt, en dat deze gelijk door kan naar de reparateur.....
Met andere woorden: Rekening man.
Had voorkomen kunnen worden door GOED de handleiding te lezen.
Situatie heel simpel:
Vanuit de EAW processor, de QSC in op kanaal 1 en de EAW SB250's op speaken met 4 x 4 mm2 aangesloten.
Eerst maar eens een cd'tje opgezet: alles werkte normaal.
Bij controle van de PLX viel het me wel op dat de Clip lampjes op beide kanalen oplichtten, alles gecontroleerd: niet raars te zien.
Dit dus maar ter kennisgeving aangenomen.....
Tijdens de soundcheck bang!!! zekering er uit, op zowel mijn verdeling, als in de meterkast. Zekeringautomaten gereset: weer geluid.
Tijdens de dienst (kerkdienst met voltalig bandje) geen klachten oid gehad. Tijdens de laatste nummers, die aanzienlijk harder gingen dan de rest van de middag, even gekeken hoe de QSC zich hield met het oog op koeling en headroom.
Tot mijn verbazing: QSC staat uit!!!!
Aan/uit geprobeerd: komt niet meer tot leven.
Uiteindelijk met een kennis tot volgende conclusie gekomen:
- Op kanaal 1 van de QSC zit op 1+/- kanaal 1, en op 2+/- Kanaal 2.
- Mijn EAW SB250's hebben intern een brug op 1+ en 2+ en 1- en 2-
Ik heb dus zelf de QSC opgeblazen doordat het signaal van kanaal 1, weer terug kwam op kanaal 2 (vandaar dat de clip lampjes van kanaal 2 oplichtten).
Lekker dus.
Ik denk dat ik dus deze versterker behoudt, en dat deze gelijk door kan naar de reparateur.....
Met andere woorden: Rekening man.
Had voorkomen kunnen worden door GOED de handleiding te lezen.

Comment