Versterkers waren onderwater..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Speakertje
    • Mar 2005
    • 462

Ik zou absoluut geen contactspray gebruiken. Laat alleen maar rotzooi na zeker in je pots. Zoals Hugo al zegt, je zal het na verloop van tijd weer moeten gebruiken. Je kan voor die € 15,- die het busje contact spray kost dan beter twee nieuwe pots halen en die erin zetten als je zeker van je zaak wil zijn.
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

Nu ben ik ff bezig geweest met de EV ZX-5 speakers en jawel, de bass speakers 'doen' het nog maar ik ben bang dat er naar een verloop van tijd toch nog problemen komen. Je moet je wel bedenken dat de speaker zeker tot de helft van de kunstof kast onderwater heeft gestaan.
      Filter en de conus waren drijfnat eveneens het dampings materiaal.
      Ik wil EV contacten voor prijzen van de speakers om deze toch te gaan vervangen.

De andere versterkers ga ik later nog eens helemaal reinigen en drogen, ik heb eerst de versterkers willen laten drogen en daarna de 'vuiligheid' eruit gehaald.

Ik houd jullie op de hoogte!

Gr.Dave
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• EVfreak
        • Jan 2006
        • 146

Originally posted by salsa
        Nu ben ik ff bezig geweest met de EV ZX-5 speakers en jawel, de bass speakers 'doen' het nog maar ik ben bang dat er naar een verloop van tijd toch nog problemen komen. Je moet je wel bedenken dat de speaker zeker tot de helft van de kunstof kast onderwater heeft gestaan.
        Filter en de conus waren drijfnat eveneens het dampings materiaal.
        Ik wil EV contacten voor prijzen van de speakers om deze toch te gaan vervangen.

De andere versterkers ga ik later nog eens helemaal reinigen en drogen, ik heb eerst de versterkers willen laten drogen en daarna de 'vuiligheid' eruit gehaald.

Gr.Dave
        In de luchtspleet van de woofers zit dus ook water(en dus staat ook bijna de halve magneet onder water) dit gaat even goed maar uiteindelijk gaat de magneet binnenin roesten,luchtspleet vervuilen.... Bovendien tast het water de spreekspoel aan zodat deze het na verloop van tijd ook gaat begeven.Ik spreek uit ervanring,bij mij is er ooit water in een DH1A driver gekomen,de magneet heb ik toen zuiver gekregen maar de spoel helaas niet.Nieuwe woofers denk ik dat rond de 350Euro/st kosten...Succes

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

EVfreak, ik denk het zelfde als jij, de woofers worden vervangen.
          Misschien is reconen een optie?
          Aangezien jij ook ervaring hebt..

Dave
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• EVfreak
            • Jan 2006
            • 146

Originally posted by salsa
            EVfreak, ik denk het zelfde als jij, de woofers worden vervangen.
            Misschien is reconen een optie?
            Aangezien jij ook ervaring hebt..

Dave

Reconen zou kunnen maar je moet er zeker van kunnen zijn dat je de magneet van binnen vochtvrij(afstotend) krijgt anders blijft het risico van roestsplinters op termijn bestaan.Hier bestaan wel speciale producten voor waar mij helaas de naam van is ontgaan.Heb ik bij mijn goeie oude DH1A driver ook gedaan en deze speelt na vervaning van het diaphragma weer reeds 2 jaar zonder enige problemen Wat ik bij mijn verhaal moet zeggen is dat ik pas 3 maanden NA dat het water erin was gelopen er achter ben gekomen dat er iets mis was...2 van deze drivers zitten samen gekoppeld aan één horn(EV MTH2.5/94 top)na een test opstelling bleek dat er uit één van de kasten iets minder hoog kwam.Uiteindelijk beginnen meten en inderdaad, de spoel was al onderbroken door de lange aantasting van het water.Wat ik hiermee wil zeggen is;als het mij lukt om een precisie driver te redden waar verschillende maanden water heeft in gestaan moeten die woofers ook wel te redden zijn.Wat niet wegneemt dat het een zeer vervelende situatie is,vandaar:veel succes en ik lees graag hoe het afloopt

Comment

• EVfreak
              • Jan 2006
              • 146

Oh ja,vergeten te melden.Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk de versterkers uit elkaar halen en goed laten drogen.Hoe sneller het vocht van de printen af is hoe beter.Kalk e.d. dat in het water zit tast componenten zeer snel aan.Zeker bij de hedendaagse SMD-techniek waar de pootjes van IC's,transistoren,... op nog geen millimeter van elkaar af kunnen zitten is het soms erg lastig om vuil(aantasting) ertussen uit te krijgen zonder de boel te beschadigen.

Comment

• Stage-Q
                • Sep 2007
                • 389

geeft niet, want dat hebben al 10 mensen voor jou ook al gezegd...
                Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• EVfreak
                  • Jan 2006
                  • 146

Originally posted by Stage-Q
                  geeft niet, want dat hebben al 10 mensen voor jou ook al gezegd...
                  De andere versterkers ga ik later nog eens helemaal reinigen en drogen...

Daarom heb ik gereageerd

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Ben er al uit, achteraf blijkt dat alle versterkers toch aanstonden toen het 'wassende water' langzaam steeg...
                    Zowel de CP2200 als de CPS2T versterkers overleden...
                    Ik ga ze een prijsopgave doen voor twee nieuwe.
                    Oja, de ZX-5 speakers (bass) zijn ook aan vervanging toe eveneens de twee FRX 118 PI subwoofers die vast onder het poduim buiten ligt.
                    Het betreft een openlucht theater en dit is 1 grote betonnen bak waar al het regen water (Ja en het KAN veeeeeel regenen op Aruba!) lekker het laagste plekje opzoekt.....

Ik heb tijdens de constructie besprekingen vele malen dit probleem aangehaald en er is nooit echt serieus op geantwoordt..
                    De pompen kunnen het water niet aan!!!

Dave

Kosten tot nu toe; 5.750,00 US Dollar

Comment

• Stage-Q
                      • Sep 2007
                      • 389

aiii..dat is zeker niet fijn,

misschien een idee om je versterkers volgende keer maar op hoge deksels of kisten te zetten, zodat je ze in ieder geval vrij van de grond hebt.

Succes met het probleem verder,

Comment

• salsa
                        • Jan 2007
                        • 1315

[quote=Stage-Q;468989]aiii..dat is zeker niet fijn,

misschien een idee om je versterkers volgende keer maar op hoge deksels of kisten te zetten, zodat je ze in ieder geval vrij van de grond hebt.
                        quote]

Alles is gemonteerd in een verrijdbare Audio Rack, en ja, deze gaat van z'n wielen af en komt op een verhoging van 50cm te staan.

In het Audio Rack zit ook een EV NetMax8000 en een Furman line conditioner en een PC, gelukkig zitten deze allemaal hoog in het Rack.
                        De versterkers zaten uiteraardt onder in het Rack.

Je moet je voorstellen dat er ook een elektrokast staat van een WaterOrgel (Waltzing Waters) en die verbruikt 450A
                        Het water kwam precies 1 cm onder de klemaansluitingen van de kast, moet je voorstellen wat er gebeurd was als deze kast sluiting had gemaakt.

Wij zijn de installer van het audio gebeuren in combi met de "Waltzing Waters" Liquid Fire Works.
                        Dit project komt binnenkort met de foto's op m'n website ik heb helaas de afgelopen tijd zeer weinig tijd gehad dit te doen.

Dave

Comment

• Stage-Q
                          • Sep 2007
                          • 389

450A op je kloten, dat wil niemand zien gebeuren.

gelukkig is dat net goed gegaan inderdaad.

Als ik voor de Powershop klussen doe ( stroom leverancier met aggegraten e.d. ) op festivals, moeten wij ook altijd onder de podia;s controleren waar de kasten staan en of er gevaar is met water, en zo nodig ook de desbetreffende firma aanspreken om hun dimmers bijv. hoger te zetten.

Stroom en water....FOUT

Comment

Working...