Mini-XLR (4-polig) naar XLR

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Breur
    • May 2007
    • 80

Mini-XLR (4-polig) naar XLR

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste berichtje en ik heb het forum al lange tijd afgestruind op zoek naar het antwoord van mijn vraag.
    Deze is: hoe kan ik een verloopkabeltje maken van een 4-polig mini-XLR naar een gewone 3-polige XLR?

Nergens vind ik ook maar iets hierover..... De mini-XLR zit aan een dasspeldmicrofoon die gebruikt gaat worden bij een (kleine) lokale TV-omroep.

Alvast hartelijk dank voor de informatie!

Groeten,

Robbert (alias Breur)
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Ik wil niet de bijdehant uit gaan hangen, daarvoor heb ik in het verleden al veel te veel blunders gemaakt met verkeerd gesoldeerde verbindinkjes....
    Maar; Wanneer je de pinbezetting weet van je mini xlr, dan weet je ook wat je aan welk pinnetje van je xlr moet gaan bakken.
    effies je mini xlr goed op de plug bekijken en je bent helemaal verzekerd van een juiste connectie. Ljikt me ook betrouwbaarder dan afgaan op iemand die op een forum meldt hoe iets zou moeten zitten!

Kortom: effe je plug goed bekijken, en je ben de man/vrouw.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• GvH-E
      • Feb 2007
      • 122

Het vermelden van fabrikaat en type zou handig zijn.
      Het betreft echter vrijwel zeker een condensatormicrofoontje waarbij het element een voedingsspanning nodig heeft.
      Er moet dus een "kastje" met batterijvoeding tussen of elektronica voor de omzetting van fantoomvoeding naar element voeding.
      Het is dus geen kwestie van "verloopkabeltje"
      Informeer bij de importeur.

Comment

• martijn verkerk
        • Nov 2005
        • 300

ff zoeken op de shure site TA4F staat een schemaatje op

Comment

• Breur
          • May 2007
          • 80

Bedankt al voor de reacties. Hier kan ik iets mee!
          Het is de mic JTS CM-501, hier bij J&H gekocht.

Op de site van shure zie ik het niet zo 1, 2, 3, maar ik ga de site wel napluizen! Bedankt!

P.S. Moderator: ik dacht dat de garantie verliep als ik zoiets doe?

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by GvH-E
            Het vermelden van fabrikaat en type zou handig zijn.
            Het betreft echter vrijwel zeker een condensatormicrofoontje waarbij het element een voedingsspanning nodig heeft.
            Er moet dus een "kastje" met batterijvoeding tussen of elektronica voor de omzetting van fantoomvoeding naar element voeding.
            Het is dus geen kwestie van "verloopkabeltje"
            Informeer bij de importeur.
            correct... de penbezetting is vaak anders, en verder is die hulpspanning ook geen phantoomspanning...

Comment

Working...