a300 bridge

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djduj
    • Aug 2005
    • 29

a300 bridge

Beste forumleden,

hopelijk staat mijn vraag in het juiste gedeelte....
    Ik heb nog ergens een a300 versterker van jbsystems gevonden (bij wijze van spreken uiteraard) en zou die graag gebruiken om een monitor aan te sturen om achter de discobar de dj's van geluid te voorzien. Het gaat hier over een jeugdhuis, dus vaste installatie. Nu is de vraag: Kun je die bruggen of is er een mogelijkheid om dit mits enkele aanpassingen te kunnen doen. Ik heb er namelijk geen handleiding van en op de versterker staat ook niets. Het zou geen ramp zijn moest dit niet kunnen (want dan spelen we gewoon op één kanaal), maar omdat de monitor wat meer vermogen aankan, zou het leuk zijn om door die a300 te bruggen, die monitor ook meer vermogen te geven.
    Ik moet wel zeggen dat ik een leek ben op het vlak van electronica, dus schiet me niet dood als ik een stomme vraag stel......

Alvast bedankt voor jullie reactie
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Originally posted by djduj
    Beste forumleden,

hopelijk staat mijn vraag in het juiste gedeelte....
    Ik heb nog ergens een a300 versterker van jbsystems gevonden (bij wijze van spreken uiteraard) en zou die graag gebruiken om een monitor aan te sturen om achter de discobar de dj's van geluid te voorzien. Het gaat hier over een jeugdhuis, dus vaste installatie. Nu is de vraag: Kun je die bruggen of is er een mogelijkheid om dit mits enkele aanpassingen te kunnen doen. Ik heb er namelijk geen handleiding van en op de versterker staat ook niets. Het zou geen ramp zijn moest dit niet kunnen (want dan spelen we gewoon op één kanaal), maar omdat de monitor wat meer vermogen aankan, zou het leuk zijn om door die a300 te bruggen, die monitor ook meer vermogen te geven.
    Ik moet wel zeggen dat ik een leek ben op het vlak van electronica, dus schiet me niet dood als ik een stomme vraag stel......

Alvast bedankt voor jullie reactie
    Zit er ook nergens een brigeswitch? Meestal als de versterker is bridgemode kan opereren, zit er ergens zoon switch (teminste: bij onze amps )
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

... geen idee of er zo'n bridgeswitch op zit, maar het enige dat zo'n switch / schakeling doet is het signaal van 1 input fasegedraaid naar het andere kanaal sturen. Dat zou je zelf dus ook kunnen doen op de inputs (aangenomen dat deze gebalanceerd zijn).

groeten en succes !
      Meer is minder, minder is meer

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Volgens mij moet je dan gewoon de plus van je speaker aan de plus uitgang van kanaal 1 hangen, en de min van je speaker aan de PLUS uitgang van kanaal 2 hangen. Als het goed is heb je dan je versterker in brug modus staan.

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2139

Wanneer je dus toepast wat Koen zegt EN wat Hugo zegt, kan je volledig in brugmode draaien en dat kan in feite iedere versterker zolang je de juiste impedanties respecteert.

Hier: Circuits Online - Schakelingen - Fasedraaier kan je wat meer info vinden.

Maar die schakeling kan dus bijvoorbeeld al ingebouwd zitten in je versterker. Kwestie van even die brug mode schakelaar te zoeken...

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• djduj
            • Aug 2005
            • 29

Heb eens gekeken en er zit idd geen bridgeswitch op....

Comment

• dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

Originally posted by ronny
              Wanneer je dus toepast wat Koen zegt EN wat Hugo zegt, kan je volledig in brugmode draaien en dat kan in feite iedere versterker zolang je de juiste impedanties respecteert.

Hier: Circuits Online - Schakelingen - Fasedraaier kan je wat meer info vinden.

Maar die schakeling kan dus bijvoorbeeld al ingebouwd zitten in je versterker. Kwestie van even die brug mode schakelaar te zoeken...

mvg
              ronny
              de schakeling van die link wil je echt niet gebruiken. dat is te treurig qua headroom etc
              Als dat ding een gebalanceerde input heeft ben je toch klaar?
              draai gewoon 2 en 3 om van het - kanaal
              knoppen en waarden :)

Comment

• djduj
                • Aug 2005
                • 29

De aansluitingen zijn 2 x jack en vertrekkende van 2 x cinch op het mengpaneel omdat de xlr aansluitingen voor de foh dienen.
                Bedankt al in ieder geval voor jullie reactie.

Comment

Working...