Brom DBX driverack PA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

Brom DBX driverack PA

Hallo.

Ik ben in het bezit van een driverack pa

Ik heb hem in een 2 weg rack zitten

dus een versterker voor me toppen en een versterker voor me sub

maar als ik het hele systeem heb aangesloten dan geeft de dbx zodra er spanning op staat een constante brom in mijn speakers

dan geef ik nog geen signaal of staan mijn versterkers open (mijn versterkers geven een kleine ruis als ze open staan in mijn speakers maar is zo goed als te verwaarlozen)

zodra ik de driverack tussen me kabels uithaal ( de kabels die in en uit me driverack gaan gewoon koppel rechtstreeks met me versterker ) ben ik gelijk van me brom af...kortom het ligt volgens mij puur aan de driverack

Ik heb het al geprobeerd met me eq aan of uit in me driverack maar dit maakt geen verschil....ook heb ik me 220 voeding in een geaarde doos gehad en het hele systeem op 1 stroomgroep....ook me kabels liggen niet over elkaar heen

Maar Als ik alles op de normale manier aansluit en ik zet me versterker aan en ik laat me driverack uit ....zelfs me stroom van me driverack eraf dan heb ik nog een brom...haal ik de signaalkabels uit me driverack en laat ik ze in me versterker zitten, dan is me brom weg

ik heb het idee dat het ergens in me uitgang van het driverack zit

ik heb 6 verschillende kabels geprobeerd en bij allen heb ik de brom

ze zijn gewoon als een gebalanceerde mic kabel als deze gesoldeerd

Met welke connectoren en kabel sluit ik mijn apparatuur correct aan?

wie kent dit probleem of heeft het opgelost of heeft een tip??

ik begrijp iig niet wat er mis is ....

vind deze brom erg storend als de muziek niet speelt of bij aleen spraak...

MVG Jens
  • BvE
    • Oct 2004
    • 385

Heb je op meerdere locaties dit probleem? Dus zeg maar op verschillende spanningsnetwerken?

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Nergens een knopje "lift" of "earth lift" of "ground lift" of ... op je versterkers waar je mee kunt experimenteren? Anders eens één van beide en daarna misschien allebei je versterkers eens op ground lift zetten?
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jens
        • Aug 2004
        • 1067

@ laserguy dat was hem dus ...potverdorie haha ongeveer het enigste wat ik nog niet had geprobeerd

de brom is idd stukken minder geworden al hoor ik hem nog wel een beetje...

Maakt het eigenlijk nog wat uit als je die ground lift aan heb staan of niet als je telkens wisseld van lokatie ?? en wat is de rede dat ik hem moet gebruiken?

iig bedankt tot zover

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Als je wisselt van locatie kan er verschil optreden. Dat deze "truc" werkt duidt toch wel op het feit dat je met een aardlus zat en dat zijn rare dingen die wisselvallig gedrag kunnen vertonen. Bij verandering van locatie kan het dus interessant zijn om op te letten. Het liefste zie ik zoveel mogelijk dingen geaard (al hoeft het in theorie niet en is het ideale systeem om te werken vanuit een perfect geaard centraal sterpunt; maar aangezien niets perfect is...) dus probeer eerst met de aardliften af en als je problemen hebt dan zet je ze aan.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...