Mogelijke storingen op draadloze microfoons met generator?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • StijnS
    • Sep 2006
    • 173

Mogelijke storingen op draadloze microfoons met generator?

Hoi

Met onze carnavalvereniging beschikken we over een redelijk oud benzinegeneratortje (~1200 watt). Als 'k er een 500 watt bouwlamp op hang, dan zie je deze lamp lichtjes flikkeren.
    Nu is het plan om dit jaar op de wagen een ietwat betere set als anders te zetten, namelijk het volgende: 2 W-Bin basskasten en 2 IMG stageline tops (PAB 112/SW).
    Dit aangestuurt door een Fisher ca-2310.
    De versterker hadden we vroeger ook, en kraakte niet echt op deze generator. Echter, dit jaar vragen ze om draadloze microfoons aan te sluiten op de set, zodat er al eens wat gebabbelt kan worden.
    Ik verwacht echter dat dit sterk gaat kraken en brommen (Ik ben niet zeker, kan 't nog niet testen). Als dit gaat kraken en brommen, wat kan ik daar dan tegen doen? Bestaat er iets dat de spanning die de generator levert mooi afvlakt? En hoeveel zou zoiets dan moeten kosten?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,

Stijn
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Doorzoek het forum eens, hierover is al veel gezegd.
    2 topics verder gaat het er ook al over.

Alle generatoren die niet elektronisch gestabiliseerd zijn, zijn NIET geschikt om elektronica aan te hangen, deze zijn enkel goed voor wafelijzers of bouwlampen. Bij elke stroompiek zal je frequentie inzakken en meestal de spanning nog oplopen, bij een stroomdal krijg je dan weer overshoot van de frequentie.
    Alle belastingen die stroompieken vragen (versterkers en audio) hebben een stabiele bron nodig.
    Ik zeg niet dat het niet zou werken, maar het is toch vragen om miserie en stukken.
    Ik verwacht niet dat de draadloze mike zal gaan kraken, maar het zou me niet verwonderen dat de (voeding van de) ontvanger gewoon sterft bij zulk onstabiele netspanning.

Gebruik dus
    a) een elektronisch gestabiliseerde generator
    b) een voldoende oversized generator
    10-25kW zal best volstaan, deze zijn dikwijls ook nog geluidsgedempt.
    Het inhuren van zulke generator zal minder kosten dan het huren van een powerconditioner als bijv. van Furman
    Last edited by Dikke Foaf; 11-02-07, 02:37.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

ednk dat voor een draadloos ontvanhertje een autoaccu uit een auto van een bestuurslid vweeeeel goedkoper is, en gezien de milliamperes die dat ding trekt houdt het batterijtje het best een paar uurtjes vol

Comment

• StijnS
        • Sep 2006
        • 173

Originally posted by Dikke Foaf
        Doorzoek het forum eens, hierover is al veel gezegd.
        2 topics verder gaat het er ook al over.
        Hmm, vond niet echt iets... 'k Zal slecht gezocht hebben waarschijnlijk...
        Andere generator is trouwens niet echt mogelijk (financiƫle kant )

Originally posted by MacGyverSounds
        ednk dat voor een draadloos ontvanhertje een autoaccu uit een auto van een bestuurslid vweeeeel goedkoper is, en gezien de milliamperes die dat ding trekt houdt het batterijtje het best een paar uurtjes vol
        Accu is inderdaad een goed idee
        Anders zo'n omvormer van 12V naar 220V netspanning

Bedankt voor jullie antwoorden!

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Andere generator is trouwens niet echt mogelijk (financiƫle kant )
          Waarom kan je wel een maandsalaris aan bier opdrinken, maar geen nette spullen huren?
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• StijnS
            • Sep 2006
            • 173

Originally posted by moderator
            Waarom kan je wel een maandsalaris aan bier opdrinken, maar geen nette spullen huren?
            We drinken geen mandsalaris bier? Per stoet staat er 1, maximaal 2 bakken bier op de wagen. (Alhoewel de stoeten met 2 eerder uitzondering is dan regel).
            Een prinsenwagen moet het deftig houden

Btw: hoe komt het eigenlijk dat apparatuur wel eens kapot kan gaan door een te lage spanning?

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by StijnS

Accu is inderdaad een goed idee
              Anders zo'n omvormer van 12V naar 220V netspanning

!
              de gemiddelde draadloze mike-ontvanger draait op een omvormer 220>>12V... denken, eerst van 12 220, en dan van 220 weer 12 maken?

Comment

• Dikke Foaf
                • May 2003
                • 618

Voor een persoon zonder elektronica-kennis zou die omvormer wel eens de beste oplossing kunnen zijn.
                Ken je iets van elektronica kan je makkelijk voor een paar euro van die 12V nog 9V maken indien de receiver op 9V zou draaien.

Te duur is meestal ook maar totdat je spullen kapot zijn door raar frequentie of spanningsgedrag van zo'n benzinegeneratortje. Ik blijf het toch afraden
                Daarna denken ze meestal wel verder dan de neus lang is.

Comment

Working...