MIDI (5 P Din) chassis connector

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DzjeDzje
    • Jan 2007
    • 1

MIDI (5 P Din) chassis connector

Ik ben bezig met het maken van een flightcase voor een sampler (roland spd-s) met daarbij ook een 19" plaatje met connectors. Er komt een soort multikabel van ongeveer 1,5 meter van de sampler naar de kist, die altijd onder de sampler staat. Ik gebruik de sampler namelijk op een statief.
    Voor het 19" plaatje heb ik dus chassis connectors nodig, D-size. Veel topics al doorgelezen over kabels en connectors en inmiddels het meeste al te weten gekomen. Alleen de midi connectors zorgen voor problemen. Al aardig wat sites afgestruind, maar geen D-size midi connector kunnen vinden. Ik heb alleen bij Thomann gevonden wat ik zocht:
    Musikhaus Thomann Cyberstore -
    De rest heeft alleen dit soort dingetjes:
    *** Neutrik 5p din chassis socket
    Volgens mij is dit geen D-size.. of wel?? iemand ervaring hiermee?
    Zo niet, iemand anders een adresje IN NL waar ik D-size midi connectors kan vinden?
    Alvast bedankt!
  • Radar
    Moderator
    • Jul 2002
    • 890

Wat is wijsheid in deze?
    Shipping &handling kosten overstijgen ruimschoots de werkelijke kosten van het te bestellen onderdeel maar je kunt er ook niet voor naar de "stad" rijden.
    Ik zou ff bellen met J&H of ze die neutrik in een envelope kunnen stoppen voor totaalprijs van 5 euro en een gat passend maken.
    Ik doe niet aan bijgeloof.
    Dat brengt ongeluk.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

je kan makkelijk een gecombineerde kabel maken met gewoon een XLR steker voor de midi. Als het een unieke verbinding wordt die je vaak en snel moet maken / verbreken kun je sowiso beter een steviger type connector gebruiken dan de DIN van midi.

Als je een vijfpolige neutrik gebruikt, sluit je in een keer de audio en de midi aan met 1 stevige connector. (Maak wel gelijk je reservekabel)

Een powercon ernaast voor de voeding en die twee kabels even bij elkaar twisten met twee bindertjes en je bent in een wip klaar met aansluiten.

Als je de adapter in de onderste kist inbouwt kun je zelfs met een nog slimmere connector de 9/12Volt gelijkspanning volgens mij nog probleemloos met de rest combineren. Hou je nog maar een grote en stevige connector over...
      lekker belangrijk!

Comment

Working...