Pioneer DJM 600

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jazzprr
    • Nov 2006
    • 72

    #1

    Pioneer DJM 600

    Hallo,

    Ik heb een DJM600 die het altijd goed gedaan heeft.

    Alleen nu doet het linkse kanaal het niet meer goed.

    Zowel bij de tullip als bij de xlr master output.

    Op links komt er wel geluid uit maar dan heel zacht en af en toe kraakt hij.

    Het rechtse kanaal is gewoon goed.

    Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en of dit eenvoudig te maken is?

    Ik hoor graag van jullie!

    Groeten Harry
    Live at night,sleep at day...
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

    #2
    Bekend probleem bij de oudere pioneer mixers.....
    Vooral bij de 600 serie is het zo dat de faders erg snel slijten en dus ook in jouw geval !

    Nieuwe bestellen bij een lokaal verhuur bedrijf of bestellen via internet ( staat niet hier in het asortiment, maar denk dat als je belt ze hem wel kunnen leveren ) en ff knutselen, ben je niet zo handig ? LAAT het dan doen !

    Is ook de reden waarvoor wij dateq hebben ( hoewel de 400 en 800 serie wel op de verlanglijst staan)
    your light !

    Comment

    • jazzprr
      • Nov 2006
      • 72

      #3
      Dus de reden is de fader van de master? Niet die van de andere faders?

      Ik ga morgen gelijk bellen.

      Gr Harry
      Live at night,sleep at day...

      Comment

      • rolanddeg
        • Nov 2004
        • 337

        #4
        Is het bij elk kanaal dat je gebruikt, of alleen bij 1 kanaal? 1 kanaal: betreffende fader van dat kanaal is kapot. alle kanalen: waarschijnlijk is de master overleden. Even een nieuwe fader inbouwen dus.

        Comment

        • jazzprr
          • Nov 2006
          • 72

          #5
          Ik heb het probleem tijdelijk opgelost door de rec out te gebruiken.

          Weet iemand wat het nadeel hiervan is?

          Gr Harry
          Live at night,sleep at day...

          Comment

          • DJ_matthias
            • Jun 2005
            • 620

            #6
            Originally posted by jazzprr
            Ik heb het probleem tijdelijk opgelost door de rec out te gebruiken.

            Weet iemand wat het nadeel hiervan is?

            Gr Harry
            dat je de output niet kan regelen, en hij altijd hetzelfde volume uitstuurt.
            we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
            Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

            Comment

            • jazzprr
              • Nov 2006
              • 72

              #7
              Ja dat klopt maar het is ff een tijdelijke oplossing.

              Heb de fader al besteld, komt over 2 weken binnen

              Net trouwens ff de faders los gehad, echt een makkie bij de djm 600. Heb wel eens mensen horen zeggen dat ze het erg lastig vonden??

              Thxs for the advise.

              Gr Harry
              Last edited by jazzprr; 18-01-07, 19:34.
              Live at night,sleep at day...

              Comment

              • eddie
                • Nov 2004
                • 169

                #8
                hallo, ik hoop dat je gelijk hebt, want wij hebben dit probleem ook gehad, maar
                bij ons waren het de potmeters die op de achterzijde staan ( om de uitgang-
                gevoeligheid aan te passen)
                mvg eddie

                Comment

                • jazzprr
                  • Nov 2006
                  • 72

                  #9
                  Originally posted by eddie
                  hallo, ik hoop dat je gelijk hebt, want wij hebben dit probleem ook gehad, maar
                  bij ons waren het de potmeters die op de achterzijde staan ( om de uitgang-
                  gevoeligheid aan te passen)
                  mvg eddie
                  Ben er eigenlijk wel van overtuigd dat het de fader is.

                  Ik heb namelijk even de fader van kanaal 4 omgewisseld met de masterfader, toen deed de master het wel en kanaal 4 niet.


                  Ook het kraken van de fader wees erop dat het probleem daar zat.

                  Maar zonder dit forum was ik daar minder snel achtergekomen.

                  Btw je hebt het over potmeters. De djm 600 heeft er toch maar 1?

                  Groeten Harry
                  Live at night,sleep at day...

                  Comment

                  • nijhuisr
                    • May 2003
                    • 182

                    #10
                    komt over 2 weken binnen????

                    dat is niet acceptabel toch, als je het ding moet gebruiken dit weekend??

                    alle bestelingen van pioneer zijn binnen 2 dagen na het telfoontje op het adres afgeleverd.

                    fader kost 9,32 incl BTW (wel duur voor een 50 cent fader bij de groothandel), wel helaas met 7 euro oder en verzend kost maar binnen deze tijd en uit het buitenland vind ik het nog steeds een goede oplossing

                    Comment

                    • jazzprr
                      • Nov 2006
                      • 72

                      #11
                      Originally posted by nijhuisr
                      komt over 2 weken binnen????

                      dat is niet acceptabel toch, als je het ding moet gebruiken dit weekend??

                      alle bestelingen van pioneer zijn binnen 2 dagen na het telfoontje op het adres afgeleverd.

                      fader kost 9,32 incl BTW (wel duur voor een 50 cent fader bij de groothandel), wel helaas met 7 euro oder en verzend kost maar binnen deze tijd en uit het buitenland vind ik het nog steeds een goede oplossing
                      Kan je mij misschien dan het adres geven waar je deze faders kunt halen tegen deze prijs?

                      Ik moet er nu minimaal 20 eu voor betalen!

                      Ik hooor graag van je.

                      Groeten Harry
                      Live at night,sleep at day...

                      Comment

                      • luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

                        #12
                        Originally posted by jazzprr
                        Kan je mij misschien dan het adres geven waar je deze faders kunt halen tegen deze prijs?

                        Ik moet er nu minimaal 20 eu voor betalen!

                        Ik hooor graag van je.

                        Groeten Harry
                        je koopt een mixer van 1250€ en je vindt 20€ voor een fader veel?
                        Heb geen ervaring met het veranderen vd faders van die toestellen. Mss zijn ze custom of zitten ze al standaard op 1-of-ander printje?

                        Comment

                        • moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5946

                          #13
                          euhm....9 euro fader, beetje verzendkosten....20 euro nog steeds veel?
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                          Comment

                          • Robin.vd.Have
                            • Nov 2005
                            • 165

                            #14
                            20 euro voor een fader is gewoon een nette prijs.
                            Ik neem aan dat je ze gewoon bij je leverancier hebt besteld ?
                            Die man moet er ook even voor bellen, moet ook verzend kosten betalen, moet jou weer even bellen, moet dus ook de verwarming in zijn kantoortje aan hebben, het licht brand, zijn pc staat aan om jou ordertje te verwerken.... zo moet iedereen toch zijn centjes verdienen ?

                            Comment

                            • jazzprr
                              • Nov 2006
                              • 72

                              #15
                              Originally posted by Robin.vd.Have
                              20 euro voor een fader is gewoon een nette prijs.
                              Ik neem aan dat je ze gewoon bij je leverancier hebt besteld ?
                              Die man moet er ook even voor bellen, moet ook verzend kosten betalen, moet jou weer even bellen, moet dus ook de verwarming in zijn kantoortje aan hebben, het licht brand, zijn pc staat aan om jou ordertje te verwerken.... zo moet iedereen toch zijn centjes verdienen ?
                              Klopt alleen hij kan ze binnen 1 dagen binnen hebben,( nijhuisr dan) maar geduld is een schone zaak he .
                              Last edited by jazzprr; 19-01-07, 12:11.
                              Live at night,sleep at day...

                              Comment

                              Working...