Ik ben op zoek naar een test opstelling voor professionele versterkers. Ik zou graag een versterker willen testen zonder dat er een luidspreker achter zit, maar ik wil de versterker wel vol belasten. Heeft iemand hier een mooi schema voor?
Test opstelling professionele versterkers
Collapse
X
-
Ik heb er ooit een op circuitsonline.nl zien staan. Kan hem zo snel niet vinden, maar die was tot 100 watt geloof ik. Beetje aanpassen is dus wel nodig.M.v.g. Sander
Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
Nieuw SB122 en Dynacord S1200 -
Een lamp lijkt me niet de juiste oplossing, aangezien de waarde van de weerstand veranderd als de lamp warm wordt, dat is niet echt realistisch. Ik zoek een schema'tje met een zooi thermische weerstanden (lijkt me wel zo verstandig :P) die een hoop vermogen aan kan...Comment
-
Hallo John,
ik had het zelf niet beter onder woorden kunnen brengen
dit is nou info waar iedereen wat aan heeft
m.v.g.
Luke
=================================
P.S.
je geadviseerde nulspannings bev. werkt SUPER !!
Sub moet je voelenComment
-
En wat doen we met de "impedantie" ?
Ohm's belasten en meten is wel aardig maar een luidspreker van 4 Ohm
heeft een gelijkstroomweerstand van +/- 3.5 Ohm, der gaat dus 0.5 Ohm zitten in de inductie, +/- 1mH.
Als ik dan toch proffesioneel aan het meten moet zeggen ohmse metingen mij dus heel weinig meer over het fase gedrag van de versterker.Ik doe niet aan bijgeloof.
Dat brengt ongeluk.Comment
-
Hebbes, 100 Watt aan 4 of 8 Ohm en volgens mij wordt er door de spoelen ook rekening gehouden met hetgene dat Rader aankaard.
Circuits Online - Schakelingen - Luidspreker dummyload
SuccesM.v.g. Sander
Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
Nieuw SB122 en Dynacord S1200Comment
-
Das een duidelijk verhaal.
Wat moet je met al die belastingsvariabelen, behalve als je versterkers ontwerpt.
Als je wil kijken hoe een amp presteert op complexe afsluiting, kan je inderdaad altijd een condensatortje parallel zetten.
Ik heb ooit weerstanden laten maken van 8ohm/500W bij een bedrijf ergens in huizen kan ik me herinneren.
Heb ze ook graag inductiearm, en heb er een koperen (kortgesloten dus) foliewikkeling omheen gesoldeert, om de inductie omlaag te krijgen. Nooit de indruk gekregen dat het echt uitmaakt voor versterkermetingen, maar de inductie is wel meetbaar lager...
Op zich zou je wel een schakelaar kunnen nemen die de circuits-online schakeling omzeilt, zodat je kan kiezen. Ik zou wel meeredere 8ohm loads maken die je parallel kan schakelen enzo...knoppen en waarden :)Comment
Comment