Lichtbrug

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ eac
    • Jan 2006
    • 58

Lichtbrug

Beste Collega`s

ik heb een vraag ik ben bezig met uitbereiding van mijn drive inn en wil graag een lichtbrug. Nu heb ik in de planning om hem zelf te maken maar nu weet ik geen maten van de buizen enz. Kan iemand mij helpen.

Bijvoorbaat dank
    Groetnn uit het schoone drenthe land
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

zelf maken
    zou ik persoonlijk niet aan beginnen...
    ik zou voor een paar euro's zelf een lichtbrug kopen en wie weet ben je nog goedkoper af ook.
    en daarnaast is 10 keer veiliger...
    maar de standaard maat van bv H30V is 30 cm en H40V is dan 40 tenzij dit een sprookje is dat iemand mij vertelt heeft
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• tomv
      • Jun 2003
      • 331

Even rond surfen op internet he.

The world-leading manufacturer of hardware products and safe structural solutions for the entertainment industry.

The world-leading manufacturer of hardware products and safe structural solutions for the entertainment industry.

(Rechtstreeks vanop prolyte site)

Als je het gewoon koopt weet je wat je kan en mag met dat stukje alu.
      Als je het zelf maakt weet je dit niet direct. Dan kan je natuurlijk gaan redeneren onder het feit van ik hang er in en kijken of het lukt. Maar of dit de manier is?!?
      Tom

Comment

• jazzprr
        • Nov 2006
        • 72

Ik heb zelf gisteren een lichtbrug aangeschaft:

Showtec Truss Bridge Set, 4m hoog, 4,5 meter driehoek truss

Volgens mij wel een prima ding.

Misschien heeft iemand anders hier een andere mening over?

Kan ik hem nog terugbrengen

Grtz Harry
        Live at night,sleep at day...

Comment

• DJ eac
          • Jan 2006
          • 58

Denk dat ik hem zelf ga maken. Doe zelf namelijk ene metaal opleiding dus er is altijd wel wat te regelen. Maar nu heb k nog een vraag weet iemand hoe dik de buizen zijn die tussen de liggers in zitten. ( die zitten schijn er tussendoor)
          Groetnn uit het schoone drenthe land

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

Mijn advies: NIET zelf maken.
            Ookal doe je een metaalopleiding. Met het kleinste foutje kan je stevigheid al heel hard achteruit gaan. In de Prolyte-fabriek (bij wijze van voorbeeld, er zijn meer fabrikanten, maar deze wordt veel gebruikt in Nederland) wordt dit uitvoerig getest en je krijgt er een mooi certificaat bij (welke verplicht is).

Kan me niet voorstellen dat de verzekering of de rechter er boodschap aan heeft dat je van je eigen laswerk overtuigd bent, als het mis gaat.

Comment

• eddie
              • Nov 2004
              • 169

hallo, er zijn toch ook goedkopere merken, global truss bv. of 2de hands
              dat je die buizen aan mekaar kan vastmaken wil ik wel geloven, maar hoe ga
              je die koppelstukken maken, dit zijn dus volle allu stukken inwendig conich
              uitgefreest
              Ik ben persoonlijk ook nogal een zelfbouwer maar hier zou ik toch ook niet aan
              beginnen
              succes eddie

Comment

Working...