Flightcase meubel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djproffi

Flightcase meubel

Hallo allemaal,

Een tijdje terug heb ik een onderwerp gestart bij Newbies & startersvragen. Nu zit ik alleen met iets anders. Namelijk een grote flightcase/meubel.

Deze komt in diezelfde gymzaal als de lichtset(als die doorgaat).Maar nu heb ik jullie hulp echt nodig. Voor het nette wegwerken wil ik het volgende graag aanschaffen:

Een flightcase met de volgende (ongeveer)afmetingen: (lxbxh) 180x75x115cm.
    Die case bestaat dan uit 2 delen. 1 onderlaag en 1x de top. De onderlaag word 90 cm, en de top nog is 25 cm.(de bovenlaag is om de bedieningspanelen erop te zetten, zoals lichtcontroller en mengpaneel).

Even over het onderste gedeelte:
    aan de linkerkant zou ik graag 3 lades willen(elk 30 cm hoog, en 19” breed).
    In het midden gewoon 2 planken(om losse dingen tijdelijk neer te leggen).
    Aan de rechterkant een volledig 19”inbouwrack.(voor processors e.d. In te bouwen).

Er moeten in totaal 4 handgrepen aan vast zitten, en de wielen eronder het liefste 10 cm.(wat kan ik het beste nemen..op lucht, of gewoon kunststof/rubber?)

De achterkant van de flightcase moet een mooi egaal stuk zijn. Met uitzondering onderaan.. daar moet een kabelgat komen(netjes afwerken), en er moeten een stuk ventilatie tussen komen voor processors e.d. (ik heb mooi gaas gezien daarvoor).

Het plan is om in de grote bovendeksel noppenschuim t stoppen ter bescherming van het mengpaneel. Dit geld ook voor de deksel van de voorkant.

Voor alle duidelijkheid heb ik met een goed hart geprobeerd een schets te maken met paint(was opzich wel een kunst vind ik zelf)

* Sorry voor de typfout.. stekerdoos + randaarde = stekkerdoos+randaarde

Oja, voor het geval dat: Als de flightcase word opgeborgen gaan de laptop en de lichtbesturing eruit. Die worden op meerdere plaatsen gebruikt dan alleen de plaatsen waar de geluidsapparatuur heen gaat.

Nu is alleen mijn vraag: kan je dit het beste laten doen, of kan en klaar aanschaffen? En waar kan ik dit laten doen? of waar kan ik dit het besteO aanschaffen?

Als je iets hebt op of aan te merken hoor ik het graag. Alvast bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet,
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

tja allemaal heel leuk, maar het blijft een lomp stuk he... Ik bedoel daar mee dat het er niet zou uitzien, maar je moet ook eens denken aan de gemakkelijkheid van vervoer, opslag, locaties(trappen, verhoogjes,smalle doorgangen,...).

Mede daarom vind ik 4 handvatten al te weinig.

Maar volgens de 2de alinea in je post, wordt dit geheel niet verplaatst? Of wordt het alleen maar op een vaste locatie gebruikt?

Fatsoenlijke rubberen wielen voldoen zeker voor je kist.

Zo een kist kan je standaard al niet kopen. Dit is gewoon maatwerk, of je moet toevallig iets vinden wat je toch aanstaat. Dan is de keuze tussen zelf maken of het laten maken een kwestie van geld, maar verwacht geen grote verschillen. Als je niet echt handig bent en/of je hebt er het materiaal niet voor zou ik er niet aan beginnen...

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• djproffi

Originally posted by ronny
      tja allemaal heel leuk, maar het blijft een lomp stuk he... Ik bedoel daar mee dat het er niet zou uitzien, maar je moet ook eens denken aan de gemakkelijkheid van vervoer, opslag, locaties(trappen, verhoogjes,smalle doorgangen,...).

Mede daarom vind ik 4 handvatten al te weinig.

Maar volgens de 2de alinea in je post, wordt dit geheel niet verplaatst? Of wordt het alleen maar op een vaste locatie gebruikt?

Fatsoenlijke rubberen wielen voldoen zeker voor je kist.

Zo een kist kan je standaard al niet kopen. Dit is gewoon maatwerk, of je moet toevallig iets vinden wat je toch aanstaat. Dan is de keuze tussen zelf maken of het laten maken een kwestie van geld, maar verwacht geen grote verschillen. Als je niet echt handig bent en/of je hebt er het materiaal niet voor zou ik er niet aan beginnen...

mvg
      ronny
      De flightcase hoeft niet van zn plaats. Kwa ruimte(voor de flightcase) is ook geen gebrek. Hij kan door ingangen heen(hij is tenslotte 75 cm breed, en de deur 90 cm), en word toch niet buiten het vaste gebouw gebruikt.

Wat vind jij dan van het ontwerp? kwa uiterlijk? wat zou jij er zelf aan verbeteren?(als je kijkt naar mn antwoord op je vragen..

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2139

Het ontwerp is wat jij er van vind he . Jij hebt daar lang genoeg over nagedacht, dus zal het wel volledig aan je behoeften voldoen. Als heel die kist toch maar op 1 locatie blijft, dan maakt het gewicht inderdaad niet zoveel meer uit.
        Als je nooit niks moet bijhuren wat ook eventueel aan de bovenkant van je kist moet komen, dan zie ik geen bezwaren tegen het ontwerp.
        Je hebt laden voor je kabels en losse meuk zoals microfoons.
        Je hebt een mooi 19" rek voor al je apparatuur.
        Je hebt vakken voor de rest van de rommel

Komt er trouwens nog een deksel of iets dergelijks aan de voorkant, zodat ook je apparatuur aan de voorkant beschermt is?

Het enigste wat ik kan bedenken bij dit ontwerp is dat het geheel lomp, zwaar en onhandelbaar kan worden. Maar dit hoeft in jouw toepassing geen probleem te zijn als het nooit echt vervoerd moet worden...

Als het toch niet voor echt op de baan is, dan is de keuze tussen zelfbouw en een PRO kist misschien al gemakkelijker. Ook hier blijft echter wel de voorwaarde dat als je een beetje resultaat wil, dat je toch wel de nodige materialen en handigheid moet hebben. Overigens kan zelfbouw even goed of zelfs beter zijn als laten doen hoor...

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• djproffi

In principe word er niks bijgehuurd. Dat komt omdat ik druk bezig ben met het selecteren van een complete lichtinstallatie, en ook een nieuwe geluidsinstallatie. Daarvoor heb ik ook dit topic geopent, net als die voor het licht.

Aan de voorkant komt ook een deksel, zodat het geheel toch goed beschermt is tegen stoten e.d.

het geheel gaat idd een groot zwaar en misschien ook wel onhandelbaar geheel worden. Dit maakt echter echt niet veel uit. De flightcase word alleen op zondag uit het opberghok gehaald, en daarna verplaatst naar de grote zaal. En dat daarna ook weer terug

Ik ben van plan om de flightcase wel zelfbouw te laten worden, maar dan niet door mezelf.Daar zoek ik nog iemand voor (A) dus is er misschien iemand die voor een goede vergoeding zich aanbied?Of zijn er misschien bedrijven die er in geinteresseerd zijn?

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1067

hallo,

ik zou voor een case gaan aan de hand van dit model:

http://www.verkoop.licht-geluid.nl/A...n/HLD7366B.jpg

dit is een case waar je zowel de voor kant als de bovenkant met een deksel af kan sluiten

als je deze kist bouwt maar dan met de maatvoering die je wil hebben dus:

180 breed
            75 diep
            en 90 hoog

je kan dan een indeling maken met gewoon een bovenblad waar je je mixer en derg op kan plaatsen

daaronder een 19"rack

idd een paar blauwe guitel wielen eronder en de case kan je uitermate goed verplaatsen

ik heb zelf z'n case gebouwt voor een party centrum en dat werkte perfect ...

ik kan je wel vertellen dat als je z'n case wil dat je best wat geld kwijt bent

laat je hem bouwen inclusief binnewerk denk ik dat je zo over een700 euro praat als het niet meer is

bouw je hem zelf met profiel van 1.5 mm en daarbij alle soorten hoeken en dergelijke schat ik dat ie de helft kost....

ik kan je wel vertellen dat je bij het bouwen van z'n case het heel makkelijk is als je wat meer ervaring heb in het bouwen van cases....ik heb in de afgelopen jaren een boel ervaring opgedaan over wat wel en niet handig is

denk voor een ervaren bouwer dat er zo al z'n 12 uur werk aan zit

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2139

Aan zo een kist is altijd veel werk, of je dit nu laat doen of je doet het zelf. Het is een kwestie van wat je zelf wil en geld... Als je zoiets laat doen, kost het inderdaad wel wat duiten ja, maar ook wanneer je zelf aan de slag gaat, blijft het nog aardig wat centen kosten.
              Dit neemt niet weg dat het bouwen van zo een kist enorm plezant kan zijn en zeker iets is waar je veel van kan leren.
              Maar, en dit zeg ik nu voor de laatste keer :
              Zonder goed materiaal, de nodige handigheid en kennis, is het bijna niet te doen.

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• djproffi

Originally posted by ronny
                Maar, en dit zeg ik nu voor de laatste keer :
                Zonder goed materiaal, de nodige handigheid en kennis, is het bijna niet te doen.
                ronny
                Goed matriaal is goed aan te schaffen, handigheid zit er wel in. Alleen mis ik de kennis erover. Daarom ga ik er toch voor kiezen om hem te laten bouwen. Ik heb er iemand voor gevonden die het voor mij wilt uitvoeren, tegen een goede prijs.

heel erg ebdankt voor jullie hulp echt..elke dag leer ik veel meer over licht,geluid,video,flightcases en rigging! bedankt allemaal!

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Laat je ff het resultaat zien als de case af is?
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

het maken van een dergelijke Bar, een kist is het namelijk niet meer, vergt echter wel iets meer als een paar keer een kistje te hebben gebouwd. Je overspanning is 180cm waardoor je dus wel het een en ander aan moet verstevigen. Binnenwerk kun je maken van een mooi 15mm Berken multiplex. Dit zorgt voor stevigheid en je hebt zodoende meteen genoeg stevigheid om je lades en dergelijke aan vast te maken. De wielplaat dient ook zeer stevig te worden, misschien zelfs wel een metalen frame aan de onderkant.

Hier al eens een mobile Bar/tap gemaakt, totale kosten aan case toch al zo een 700-900 euro.

succes ermee vragen? stellen maar.
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• djproffi

Ik zal foto's plaatsen als ik de flightcase eenmaal afheb en dergelijke.

Ik laat hem (als alles doorgaat) maken door een proffesional.Die heeft al heel veel cases gebouwd, en ik heb meerdere zelfbouwprojecten van hem gezien, dus ik heb er echt alle vertrouwen in.

De prijs is nog niet bekend, ik denk dat ik die vandaag te horen krijg.

Bedankt allemaal voor de tips,ik heb er nu al veel van geleerd

Mvg,

Comment

Working...