uitvallende speaker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ro0ney
    • Jan 2007
    • 2

uitvallende speaker

Hallo allemaal,

ik heb laatst 2boxen van een kennis overgekocht, (phonic SE715)
    er zat in 1 van de 2 boxen een deukje in de conus.. heb er nooit last van gehad. nu opeens valt bij die box de 15inch speaker uit, de tweeter blijft het doen. Als ik een klap op de box geef gaat hij soms weer aan.
    Valt zoiets te repareren ? is het dat hij niet goed contact maakt ?
    hoop dat iemand me kan helpen.. bedankt alvast.

Groeten Ron
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

Kleine moeite om even zelf alles na te lopen, niet?

Je begint bij de aansluitterminals; zit alles goed vast? Even doormeten.. Dan richting het filter; zit OP het filter alles goed vastgesoldeerd? Tot slot de kabel richting de bassspeaker, misschien een klem die niet meer stevig vastzit, of een schroefterminal die los zit, of een brakke soldering.

Ook kan het kleine kabeltje los zitten die richting de spoel gaat.. OF je speaker is overleden, maar daar kom je pas achter als je bovenstaande gedaan hebt.

Dat deukje in de conus lijkt mij niet het probleem, tenzij het de spoel geraakt heeft en daardoor een breuk erin is gekomen. Maar ook dan; de woofer vervangen.
    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• ro0ney
      • Jan 2007
      • 2

tsja,, zelf ben ik niet zo technisch.. maar ik zal kijken wat ik kan doen. in iedergeval bedankt

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

Originally posted by ro0ney
        tsja,, zelf ben ik niet zo technisch.. maar ik zal kijken wat ik kan doen. in iedergeval bedankt
        Dan zou ik liever je pa of een kennis met enige verstand van electronica erna kijken laten..
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Als je zelf niet zo technisch bent, dan is de juiste manier van aanpakken niet hier een vraag te stellen...met het antwoord zal je immers zelf op onderzoek uitmoeten, maar om een technisch persoon naar je speaker te laten kijken.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• soundxplosion
            • Dec 2006
            • 19

nieuwe speaker erin. spoel is stuk maar kan best soms nog contact maken. ik heb toevallig hetzelfde met mijn subwoofer in de auto. die doet het bijvoorbeeld in het begin even goed, maar valt na ongeveer een minuutje weg.
            vervolgens duw ik hem in en voila hij doet het weer... voor eventjes

hij is dus gewoon lichtelijk opgeblazen, dus een nieuwe speaker erin en je bent van de ellende af. anders zet je in beide kasten wat zwaardere speakers toch?

succes verder

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Probleem al opgelost?
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...