Sennheiser Antenne Voorziening

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • First Impression
    • Aug 2006
    • 35

Sennheiser Antenne Voorziening

Mede forumers,

Een vraagje, zoals enkelen van jullie al weten zijn we momenteel druk doende alle audio apparatuur in binnenracken te monteren en hier wat systemen voor te bedenken. Nu zit ik met het volgende:

We hebben diverse racken gebouwd als enkele en dubbele set Sennheiser EW300 G2 en hiervoor hebben we speciale frontplates laten maken voor de antenne's en ontvangers. Deze zitten dus op de voorzijde van de racken. Nu is het zo dat we ook een aantal Sennheiser ASP2's (antennesplitter)zullen gaan gebruiken bij setup's met meer dan 2 ontvangers of moeilijke situaties. Omdat het dan ideaal zou zijn om hier de antenne aansluitingen ook aan de achterkant van het rack te hebben zou ik de 2 uitgangen van de EM300G2 (ontvanger) willen splitten naar de voor en achterkant en deze dmv de neutrik NBB75DFG chasisdelen in de front en backplate uit laten komen. Deze worden dmv. een standaard BNC T-Splitje opgesplits en dan dmv. korte BNC>BNC 50 ohmse HF verlengers (0,25mtr.) op de chasisdelen aangesloten. Nu ben ik persoonlijk niet echt bekend met zend/overdrachts technologie, maar ik ben erg benieuwd of jullie hier ervaring of een eventuele andere visie op hebben.

Reacties graag serieus en onderbouwd!

Alvast bedankt!!
    Last edited by First Impression; 06-01-07, 02:18.
  • Rudy Vorstenbosch
    • Jun 2001
    • 1429

Is er niet een andere optie om dat 'kortsluiten' van de HF tegen te gaan?
    Een afsluiter ofzo?

Comment

• First Impression
      • Aug 2006
      • 35

Iemand anders nog?
      +100x bekeken en slechts 1 bruikbare reactie....

Comment

• shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

@ ts, kun je misschien foto's maken en die hier posten ??? dan weten we even ietsje meer
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Ik zeg: Pasieve splitters met ingebouwde afsluitweerstand. Shure heeft zoiets en anders kun je altijd nog bij Radiall kijken. Let wel op dat je geen 75Ohm en 50Ohm door elkaar gebruikt! Vraag me niet waarom precies, maar broer (zendamateur met licentie) zal het niet voor niks zeggen! Die chassisdelen van Neutrik zijn 75Ohm. Heb het zelf opgelost met Female-Female Bulkhead Adapters op een Blindplaatje voor een D-gat. Netjes boren, monteren en klaar. En let op dat je de massa niet op de ground van je rackje zet!

Comment

• GvH-E
            • Feb 2007
            • 122

Als ik het goed begrijp zijn er twee antennes via een splitter gekoppeld aan één antenneingang van de UHF ontvanger. Dat betekent dat het ontvangen signaal wordt afgezwakt in de splitter voordat dit de ontvanger bereikt. Het signaal van de 2e antenne kan bovendien het signaal van de 1e tegenwerken. Het is geen ideale situatie en is ongebruikelijk.
            Ik betwijfel of het voordelen biedt t.o.v. de enkele antenne.
            Het nut van het wel of niet verbinden van massa aan de ground van het rek ontgaat mij. Maakt geen verschil.
            Ik los het op door de originele telescoopantennes direct op de apparatuur toe te passen (voor of achter de apparatuur) en zomogelijk de antennes de zenders "te laten zien". En zo mogelijk enige ruimte tussen de apparatuur houden voor HF doorkijken. Is dit in het zeldzame geval niet voldoende dan pas ik (per ontvanger) portabele hoger opgestelde antennes toe. Of de ontvanger dichterbij of hoger opstellen. Je kunt ook de antennes ook van voor naar achter omsteken, maar dan met de kabel van de betreffende antenne direct op de ontvanger.
            .
            Wat betreft de antennes: je kunt de originele antennes weer toepassen met een 50 ohm (niet te lange, bijv. RG58) kabel bijv. 2 mtr lang.
            Of zelf maken: De globale lengte van de spriet antenne is: 300 : freq. MHz x 0,22 in meters.
            Succes, GvH-E

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by GvH-E
              Wat betreft de antennes: je kunt de originele antennes weer toepassen met een 50 ohm (niet te lange, bijv. RG58) kabel bijv. 2 mtr lang.
              Of zelf maken: De globale lengte van de spriet antenne is: 300 : freq. MHz x 0,22 in meters.
              Succes, GvH-E
              Flinke kick.

Ik zie hierboven een berekening staan voor de antenne lengte.

Begrijp ik goed dat de lengte van de antenne in meters = 300/(freq MHz * 0,22)?

Bij 600MHz kom ik dan op 2,27 meter...
              Geloof niet dat dit ok is.

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by DJ Antoon
                Flinke kick.

Ik zie hierboven een berekening staan voor de antenne lengte.

Begrijp ik goed dat de lengte van de antenne in meters = 300/(freq MHz * 0,22)?

Bij 600MHz kom ik dan op 2,27 meter...
                Geloof niet dat dit ok is.
                300:600=0,5
                0,5x 0,22meter =0,11meter is dus 11 cm. Valt wel mee dus.
                Ik denk dat TS zijn nieuwe rekken, allang weer afgeschreven heeft trouwens.......
                Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

Originally posted by speakertech
                  300:600=0,5
                  0,5x 0,22meter =0,11meter is dus 11 cm. Valt wel mee dus.
                  Ik denk dat TS zijn nieuwe rekken, allang weer afgeschreven heeft trouwens.......
                  Speakertech
                  Dank je.
                  Hij misschien wel, maar ik heb nog wat antennes nodig.

Nu weet ik dat de beltpack zenders van sennheiser afhankelijk van de frequentie een andere lengte antenne draad hebben, het staat ook in de manual vermeld.

Maar geld dit niet voor de ontavangers? Is daar maar 1 type voor?
                  En als dit maar 1 type is, kan ik dan ook gerust een andere antenne gebruiken?

Volgens mij zijn de shure ontvanger antennes specifiek voor een frequentie band...

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4516

antennelengtes zijn niet superkritisch.

Maar als je antennes echt op lengte wil kun je ze uit gewoon draad op lengte knippen met een reflectiemeter. (Antenna Tuner) Als je dat tussen het werkelijke systeem in doet, dan heb je een optimale antennelengte inclusief alles.

Maar in de muziek gebruikt niemand dat volgens mij. Hooguit bij portofoonantennesets.
                    lekker belangrijk!

Comment

• speakertech
                      • Jan 2008
                      • 1697

Een afgwstemde antenne is natuurlijk het beste, maar met de grote schakelbandbreedtes van tegenwoordig is het altijd een compromis.
                      Bij ontvangantennes kun je meer afwijking tolereren als bij zenders. Onze kleine zenders raken niet defect, maar een verkeerde antenne op een krachtige zender leidt in elk geval tot een sterk verminderde output en soms het defect raken van de zender, als deze niet tegen misaanpassing is beveiligd.

Speakertech
                      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Duidelijk, nu heb ik 1 te korte draad antenne aan een beltpack. (Vraag me niet hoe het komt ik denk dat er wat gewisseld is geweest...)
                        Die kan ik dus gewoon wat verlengen tot op de juiste lengte.

Weet er iemand trouwens een simpel adresje voor 3,5mm jacks met een moer zodat je deze kunt vastzetten op de beltpack. Op ebay heb ik al wat gevonden, farnell heeft iets maar die moermaat komt volgens mij niet overeen.

Comment

Working...