Zero 88 XL

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • John Smits
    • Nov 2001
    • 111

Zero 88 XL

Mijn zero88 XL dmx lichttafeltje (anno 1991) is ermee gestopt. Ik gebruik het weinig en na 8 maanden stilstand gaat alleen de groene rij leds boven de faders nog lanzaam aan. De displays blijven donker en ook DMX is afwezig. In januari 2006 is er nog een nieuwe back-up batterij ingegaan. Daarna heeft het tafeltje weer normaal gewerkt. Soms gaan na herhaaldelijk in en uitschakelen wel even de displays of delen daarvan aan, maar een regelmaat zit daar niet in. Ben even met de scope het tafeltje te lijf gegaan, en het lijkt vrij stil rond de uP. De oscillator en reset werken wel. De voedingsspanningen zijn netjes 5 volt. Wie heeft een schema van de XL (de XLS is hetzelfde met meer kanalen). Heeft iemand toevallg dezelfde symptomen gehad en een oplossing gevonden?
    Welke uP techneut helpt mij.

John Smits
    Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken
  • All-round Sound
    • Feb 2006
    • 289

klinkt heel dom misschien

MAAR
    een nieuwe backup batterij misschien

en wat vaker gebruiken ?

m.v.g.
    Luke
    ============================
    ben geen leek doe als of
    sub moet je voelen

Comment

• JVS
      • Mar 2004
      • 317

Ook al is de backup-batterij in feb-2006 nog vervangen, hij kan ook nu weer kapot zijn. De kwaliteit van vele NiCd/NiMH cellen valt helaas erg tegen. Vooral als ze in niet volledig geladen toestand worden opgeslagen wil er nog wel eens kristalgroei in de cellen optreden. Zodra deze inwendig door de isolator prikt staat je cel in sluiting en krijg je 'm nooit meer opgeladen (of je moet met flinke stroompieken aan de gang gaan).

Gebruik je de tafel erg weinig, zet er gewoon een niet-oplaadbare lithium batterijtje in, en verwijder het laadcircuit. Afhankelijk van het type elke 6-12 maanden even vervangen en klaar.

Comment

• Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

Als de oscillator draait van de µC, dan zou deze gewoon z'n werk moeten doen. Wellicht wordt dit verhinderd door iets anders?
        Heb je alle voedingsspanningen nagemeten of deze ook op de print nog terecht komen? en aan de IC's?

Ik twijfel wel of de backup batterij dit symptoom kan veroorzaken. Ik zou denken dat hij dan gewoon geen settings meer onthoud?
        Meet even de spanning na van de batterij want dit is blijkbaar toch de laatste component waar aan is gewerkt en dus eerste verdachte. Heb je deze zelf vervangen? Anders kan je nog even op schade aan print(banen) controleren door het vervangen toen.
        Last edited by Dikke Foaf; 31-12-06, 13:43.

Comment

• Frank Bilsen
          • Mar 2008
          • 1

Onze tafel heeft zelfde symptomen

Hoi John,

We hebben met onze groep DieDrie (diedrie.nl) ook een Zero 88 XL die precies hetzelfde doet als destijds jouw tafel. Heb er net een nieuwe batterij in laten zetten, geen verbetering. Wat was het bij jou, heb je het kunnen fixen. We zijn er behoorlijk van afhankelijk en wachten met spanning op je advies. Alvast erg bedankt, vr groet, Frank Bilsen

Originally posted by John Smits
          Mijn zero88 XL dmx lichttafeltje (anno 1991) is ermee gestopt. Ik gebruik het weinig en na 8 maanden stilstand gaat alleen de groene rij leds boven de faders nog lanzaam aan. De displays blijven donker en ook DMX is afwezig. In januari 2006 is er nog een nieuwe back-up batterij ingegaan. Daarna heeft het tafeltje weer normaal gewerkt. Soms gaan na herhaaldelijk in en uitschakelen wel even de displays of delen daarvan aan, maar een regelmaat zit daar niet in. Ben even met de scope het tafeltje te lijf gegaan, en het lijkt vrij stil rond de uP. De oscillator en reset werken wel. De voedingsspanningen zijn netjes 5 volt. Wie heeft een schema van de XL (de XLS is hetzelfde met meer kanalen). Heeft iemand toevallg dezelfde symptomen gehad en een oplossing gevonden?
          Welke uP techneut helpt mij.

John Smits

Comment

Working...