flightcase

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ eac
    • Jan 2006
    • 58

flightcase

Ik wil graag een flightcase maken waar in mijn pc versterker in komen de maten heb ik maar waar moet ik aan denken kwa aansluitingen.

ik dacht zelf aan een cee aansluiting om geen kabels te hebben bij het vervoeren.

Weet iemand nog wat???
    Groetnn uit het schoone drenthe land
  • soundmenn
    • Oct 2006
    • 49

idd 1 he aansluit paneel.

je zou ipv cee ook gewoon powercon kunnen pakken. werkt net zo makkelijk en dan ene gewone kabel eraan.

wat zijn de maten van je versterkers? zijn ze 19" (breed natuurlijk)

dan is het een kwestie van meten 1 he is 4,5 cm op internet kun je genoeg tekeningen vinden van flightcases.

succes en houd ons op de hoogte!

Comment

• DJ eac
      • Jan 2006
      • 58

De maten die ik wil gebruiken is binnenwerks breed 50cm hoogte 75cm Diepte 50cm dus volgens mij kan er 19'' versterker in.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

als aanvullende info: Zelf een Flightcase bouwen met onderdelen
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJ eac
          • Jan 2006
          • 58

ik heb nog een vraag ik zou graag mijn pc er in verwerken ben ik die ook direct kwijt maar als ik dat doe hou ik nog 35 cm er bovenover voor andere aparatuur
          Hier is de bouwtekening
          DJ.EAC | wat is een feest zonder muziek

Ideeen zijn van hartelijk welkom

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1067

hey eac

alles is natuurlijk te maken maar:

ik zie dat je een beginneling bent niks mis mee maar dan zou ik me idd zeer goed gaan verdiepen in het maken van een case

mijn eerste case heb ik nog maar als ik die nu zie met ongeveer 400 cases aan bouw ervaring dan is dat toch wel een ontzettend verschil

de case die jij van plan bent is nog best pittig als je niet zo veel ervaring heb

jij wil dus een 19" kist bouwen met een deksel voor en achter van 17 rack eenheden hoog)

ik denk dat ie dan zo maar 200 euro kost aan flightware en dan nog je hout

op marktplaats of iets kan je ook makkelijk z'n case vinden dan hoef je aleen maar zelf je comp erin te fabrieken

wat zijn jouw eisen van je case....neem aan dat je nog niet elke week on the road ben

zo heb ik voor iemand eens gewoon losse modulles gebouwt die hij later in een stolpcase kon vervoeren

hij was weinig on the road en kon ze spullen nog op een nette manier vervoeren...(achterbank van de auto is iets knapper dan een bakwagen vol stouwen) zo had ie wel een kist om ze spullen maar niet meteen een flichtcase van een paar 100 euri nodig

in jouw geval zou ik gewoon een binnerack maken of je spullen opdelen in losse modules ( wel natuurlijk netjes 19" met een aantal hoogte eenheid, 2 nette handvaatjes)

bijvoorbeeld een losse van 4 he(hoogte eenheid voor je versterker) en dan een met de hoogte van je computer

met modules bedoel ik ik dus de zwarte racken op de foto

voor jouw een stuk makkelijker om te maken ....kost een boel geld minder en als de tijd rijp is kan je altijd een case bouwen zoals in dit voorbeeld de grijze case en heb je je binneracken al.

nog een leuke site vind ik net mischien leerzaam:

Paginatitel

mischien heb je er wat aan

succes

(ohjah en degeen van wie ik deze foto jat ....het is een voorbeeld.... )
            Last edited by Radar; 02-04-07, 20:12.

Comment

Working...