Stroomverdeling en voorziening drive-in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Originally posted by hugovanmeijeren
    Tja, als ik dat verloopje gebruik dan gaat er ook niet veel meer dan 8 par 56 op, iets dat ver binnen het bereik van 1 16 ampère groep ligt.

Ik wou alleen aangeven dat er niets illegaals aan dat verloopje is, aangezien je er (zolang de groep in de meterkast op de juiste manier is afgezekerd) nooit teveel stroom door kan trekken.

Groeten Hugo
    Zeker mee eens, heb er zelf hier ook een liggen (wil voor de gene wel even een foto maken). En als je het een beetje voorzichtig aanpakt, gebeurdt er heus niets.

Wat ik echter wel TE vaak zie voorkomen, is het verloopje omgekeerd. Dus van 32a NAAR 16a. Met dit verloopje kan je dus 32a over je 16a stekker trekken en smelt je stekker weg

Conculsie: maak je niet dik
    -----

Maar zoals eerder aangegeven: neem een apparte case met daarin een Showtec verdelertje. Prima spul voor het geld.
    (wil ook wel voor de gene DAAR een foto van maken, heb er namelijk zelf ook een (variant op showtec)).
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• Armand
      • Dec 2006
      • 9

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
      (wil ook wel voor de gene DAAR een foto van maken, heb er namelijk zelf ook een (variant op showtec)).
      Graag zelfs. Misschien heb je evenuteel foto's wanneer je het geheel aangesloten hebt?

Thanks!

Comment

• goldsound
        • Jan 2003
        • 429

Wat ik echter wel TE vaak zie voorkomen, is het verloopje omgekeerd. Dus van 32a NAAR 16a. Met dit verloopje kan je dus 32a over je 16a stekker trekken en smelt je stekker weg
        Dit is wel mogelijk, zolang je maar zorgt dat de onderverdeling die je er op aansluit niet meer dan 16a is. wordt er dan meer gebruikt spring de zekering in de onderverdeling uit.
        Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• 4uss
          • Aug 2005
          • 578

Die hebben wij ook (32A CEE naar 16A CEE), maar deze gebruiken we alléén op één lokatie waar ze zo grappig zijn geweest om een 32A CEE te gebruiken op een op 16A afgezekerde groep

Wat ik daarnaast ook héééél veel zie is een 32A CEE stekker die vervolgens zonder enige vorm van zekering verloopt naar 3x16 schuko. Dit lijkt me ook echt niet best, omdat je dan ineens 32A over een schuko kan laten lopen, en iets zegt me dat dat niet mag.
          Ik doel dus op deze:
          Admiral Stroomverdeler 16A-> 3x16A schuko
          maar dan met een 32A CEE eraan.

Comment

• martijn verkerk
            • Nov 2005
            • 300

gewoon een krachtpaddo 32a CEE naar 3/6 x shucko met automaten.
            kan je allebij de kanten op, geen kracht ff 2 of 3 vrije groepen zoeken wel kracht gebruik je de paddo.
            meest simpele en veilige oplossing lijkt mij

Comment

• Lighting
              • Sep 2004
              • 209

deze regel lijkt me het einde van deze discussie ......WEDEROM......VEILIG OF NIET !!!!!!!!!!! Dus netjes zekeren als je verloopt van 400V(380) naar 230V denk eraan dat als je niet zekerd dat je zekering pas uitgaat bij 32 A (rook brand spullen kapot etc etc )

succes

Nils
              LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Armand
                • Dec 2006
                • 9

Originally posted by martijn verkerk
                gewoon een krachtpaddo 32a CEE naar 3/6 x shucko met automaten.
                kan je allebij de kanten op, geen kracht ff 2 of 3 vrije groepen zoeken wel kracht gebruik je de paddo.
                meest simpele en veilige oplossing lijkt mij
                Heb je misschien een link naar het apparaat in bijv. de webshop hier die je bedoeld? Thanks!

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                  • Nov 2005
                  • 950

Voor de topicstarter: foto's!

Gebruikte apparatuur: 1x Eurolite verdeler 32a, 1x Showtec switchpack.

Foto's:

Foto 1: Eurolite verdeler 32a front:

Foto 2: Eurolite verdeler 32a achter:

Foto 3: Verdeeldoos 1x 5 pol 16a kracht binnen, 6x wcd uit. (voor in je truss):

Foto 4: Switchpack, gebruik ik altijd tussen de verdeler en de apparatuur (controllers en andere regie dingen, dus geen dimmerpack's!):

Foto 5: Krachtkabel 16a voor tussen de verdeeldoos en de verdeler:

Voor de prijs zal je even moeten googleen, adviesprijs ligt rond de 200 euro voor alleen de verdeler.

Voor meer info kan je me altijd mailen, of hier plaatsen natuurlijk
                  Mark van der Werff
                  Groningen

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

Foto's zijn altijd leuk hè?

Van mijn kant dan ook nog een paar.

Wij maken zelf gebruik van 2 paddo's, een grote (meestal voor licht) van 63 Ampère, en een kleinere (meestal geluid) van 32 Ampère.

Krachtverdeler 63 Amp --> 2x 32 en 3x 16 (dubbel uitgevoerd) en 63 Amp harde doorlus.

Binnenkant.

Het befaamde verloopje.

Binnenkant van bovenstaande.

Tel daar nog ±100 meter 32 Amp kabel en diverse verloopjes (perilex--> 16, 16--> 32, 32--> 63) bij op, en ik denk dat we kwa spanningsverzorging niet hoeven te klagen...

Hoewel een 63 Amp kabel nog op het verlanglijstje staat.

Groeten Hugo
                    Last edited by hugovanmeijeren; 11-12-06, 16:12.
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                      • Nov 2005
                      • 950

Het valt me trouwens op dat paddestoelen meestal een stuk duurder zijn dan een krachtverdeler in 19" formaat.
                      Voor dat ik deze verdeler kocht, heb ik gekeken naar een paddestoel, en daar kwamen prijzen uit van boven de 600 euro

Hoe komt dit?
                      Mark van der Werff
                      Groningen

Comment

• sjoerd
                        • Apr 2004
                        • 341

kracht materiaal is sowieso duur. de showtech spullen zijn dan idd nog de goedkoopste. de paddestoelen worden voornamelijk voor de bouw en industrie gebruikt. en dat is ook profi en degelijk en dus duur spul ja..

Comment

• Armand
                          • Dec 2006
                          • 9

Voor de topicstarter: foto's!

Gebruikte apparatuur: 1x Eurolite verdeler 32a, 1x Showtec switchpack.

.
                          .
                          .
                          .

Voor de prijs zal je even moeten googleen, adviesprijs ligt rond de 200 euro voor alleen de verdeler.

Voor meer info kan je me altijd mailen, of hier plaatsen natuurlijk

Dank voor je nette uitleg en foto's! Super!

Volgende waar ik mee "zit". Bij het inschakelen van de 4 scans bij mij thuis springt de groep er zo af en toe uit. Deze groep is al wel bezet door enige verlichting in huis maar als ik hem de eerste keer weer inschakel, dan springt hij er toch nog een keer uit. Bij de tweede keer erna, blijft hij erin zitten en staan de scans ook allemaal aan. Dit blijft zo en tijdens er dan mee programmeren/spelen gaat ook alles goed zonder dat de groep eruit springt. Zet ik ze weer uit met 1 schakelaar op een stekkerdoos (4 scans), dan wil ook nog wel eens de groep eruit vliegen. Nu vermoed ik dat het te maken heeft met piekspanning/stroom die de groep te verduren krijgt bij het in- en uitschakelen.

Nu denk ik dat het wellicht goed is om de scans (maar ook bijv. rookmachine, strobo, mushroom) 1 voor 1 in te schakelen, maar ... ik wil natuurlijk niet per scan e.d. een 220-kabel boven in de truss trekken om zo ook nog eens beneden met een shuko de scan van spanning te voorzien (schakeld niet echt fijn door stroom te schakelen door een stekker in het contact te steken. Nu denk ik dat een switch de manier is om de scanners per stuk in te schakelen, maar de switches hebben meest van tijd allemaal aparte 220 aansluitingen waarmee je dus toch met 4x 220-kabels de truss in zal moeten .... hoe kan ik dit oplossen. Zoals jij het hebt, 1x kracht 16A de truss in, daar een stekkerdoos en verdelen naar apparaten --> betekend zodra beneden inschakelen, toch alle apparaten in 1x aan ... of dat in mijn geval goed gaat weet ik niet, even testen is lastig want ik heb nog niets vwb krachtaansluiting.

Ik wil het in 1x goed aanschaffen, vandaar dat ik via dit forum jullie tips en hulp zeer waardeer om zo te weten te komen wat ik in mijn geval kan aanschaffen.

Comment

• martijn verkerk
                            • Nov 2005
                            • 300

Het valt me trouwens op dat paddestoelen meestal een stuk duurder zijn dan een krachtverdeler in 19" formaat.
                            Voor dat ik deze verdeler kocht, heb ik gekeken naar een paddestoel, en daar kwamen prijzen uit van boven de 600 euro

Hoe komt dit?
                            ik neem aan dat je dan op dap etc 19" verdelers doelt (de profi uitvoeringen zijn duurder als standaard paddo's)
                            heb een aantal van die showpech dingen gehad en linea recta weer retour veel uitval slechte automaten enz enz

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                              • Nov 2005
                              • 950

Originally posted by Armand
                              Dank voor je nette uitleg en foto's! Super!

Volgende waar ik mee "zit". Bij het inschakelen van de 4 scans bij mij thuis springt de groep er zo af en toe uit. Deze groep is al wel bezet door enige verlichting in huis maar als ik hem de eerste keer weer inschakel, dan springt hij er toch nog een keer uit. Bij de tweede keer erna, blijft hij erin zitten en staan de scans ook allemaal aan. Dit blijft zo en tijdens er dan mee programmeren/spelen gaat ook alles goed zonder dat de groep eruit springt. Zet ik ze weer uit met 1 schakelaar op een stekkerdoos (4 scans), dan wil ook nog wel eens de groep eruit vliegen. Nu vermoed ik dat het te maken heeft met piekspanning/stroom die de groep te verduren krijgt bij het in- en uitschakelen.

Nu denk ik dat het wellicht goed is om de scans (maar ook bijv. rookmachine, strobo, mushroom) 1 voor 1 in te schakelen, maar ... ik wil natuurlijk niet per scan e.d. een 220-kabel boven in de truss trekken om zo ook nog eens beneden met een shuko de scan van spanning te voorzien (schakeld niet echt fijn door stroom te schakelen door een stekker in het contact te steken. Nu denk ik dat een switch de manier is om de scanners per stuk in te schakelen, maar de switches hebben meest van tijd allemaal aparte 220 aansluitingen waarmee je dus toch met 4x 220-kabels de truss in zal moeten .... hoe kan ik dit oplossen. Zoals jij het hebt, 1x kracht 16A de truss in, daar een stekkerdoos en verdelen naar apparaten --> betekend zodra beneden inschakelen, toch alle apparaten in 1x aan ... of dat in mijn geval goed gaat weet ik niet, even testen is lastig want ik heb nog niets vwb krachtaansluiting.

Ik wil het in 1x goed aanschaffen, vandaar dat ik via dit forum jullie tips en hulp zeer waardeer om zo te weten te komen wat ik in mijn geval kan aanschaffen.
                              Ook daar heeft Showtec een oplossing voor: koop 1 DMX Switchpack 4 ch. (te vinden in de J&H Shop). Deze kan je dan zo aansluiten op je lichttafeltje. Inprikken in je verdeler en draaien maar!
                              Het probleem waar jij mee zit is trouwen niet heel erg. Als je bijv. 2 scans + een DMX t-4 op 1 groep doet, loopt het allemaal perfect af!

Veel Succes!
                              Mark van der Werff
                              Groningen

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                                • Nov 2005
                                • 950

Originally posted by martijn verkerk
                                ik neem aan dat je dan op dap etc 19" verdelers doelt (de profi uitvoeringen zijn duurder als standaard paddo's)
                                heb een aantal van die showpech dingen gehad en linea recta weer retour veel uitval slechte automaten enz enz
                                Hier heb je deels gelijk in, de van MA etc. verdeler zijn uiterraad duurder.
                                De Showtec's verschillen. Meestal zijn ze goed. Soms niet, direct terug sturen en een nieuwe eisen.
                                Mark van der Werff
                                Groningen

Comment

Working...