Probleem Dimmer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sanderx9
    • Dec 2006
    • 6

Probleem Dimmer

Hallo,
    Mijn baas heeft een alluminium constructie gemaakt met daarin twee 24 kanaals dimmers van Showtec. Op de stalen constructie is een aarding aanwezig.
    Maar telkens als wij deze gebruiken loopt het mis. De dimmers doen volledig hun eigen ding terwijl de LJ op de lichttafel niks doet...
    Aan wat zou dit kunnen liggen? Zou het kunnen dat er een effect van faraday is? of heeft het temaken met de sturing zelf?
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Is het nou een alu of een stalen constructie?
    Wat heeft de constructie met het dmx signaal te maken?

Zondcer enig detail is mijn beste gok een connectie cq bekabelingsprobleem.

onderwerp verhuisd naar techniek.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Sanderx9
      • Dec 2006
      • 6

Foutje

whoops sorry,
      het is een allu constructie...

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Leg eens uit, wat heeft de constructie met de werking van je dimmers te maken???
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Ahmed Al Dayri
          • Oct 2005
          • 354

Haal je dimmers eens uit je allu "case"...
          Kijk of je nog steeds dezelde probleem hebt, zo moeilijk is het toch niet?

Comment

• Dikke Foaf
            • May 2003
            • 618

Zit de fase van het dmx signaal juist?
            Geef eens wat meer uitleg, wat doen de dimmers juist? wat doen ze zonder dmx signaal aan de ingang? enz...
            Heeft showtec 24 kanaals dimmers?

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

Heb je correcte DMX-bekabeling gebruikt? Geen storingsbronnen op je kabels onderweg? Terminator aan het einde van je keten opgenomen? Andere (gare) apparaten in de keten die het signaal vervuilen?

Op deze manier blijft het gokken... Meer info please.

Comment

• LJKEVIN
                • Dec 2005
                • 426

Welke tafel gebruik je, en hoelang is de afstand van de lichttafel naar de dimmers?
                Gebruik je DMX booster(splitter)s?
                Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

Gebeurd het ENKEL en ALLEEN als je de truss aard?
                  Welke kabels gebruik je, ik ben in dit geval wel erg geinteresseerd hoe en vooral hoeveel pennen je hebt aangesloten.
                  Last edited by axs; 04-12-06, 11:10.
                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Sanderx9
                    • Dec 2006
                    • 6

De dmx is juist en zit niet in tegenfase, er zit geen terminator aan het einde maar er zit wel een dmx splitter tussen aan het einde.
                    het is een lichttafel van Jands (esp II 48/96) met een multi van 50 meter.
                    Het probleem doet zich ook voor zonder de kabellage aan te sluiten aan de socapexen.

Comment

• Carl
                      • Nov 2000
                      • 907

"tussen aan het einde"????

Gebruik je een DMX splitter als terminator???

Er is hier op het forum al tientallen keren gehamerd op het gebruik van terminators, en dat staat ook in je handleiding.
                      Lees het forum en/of deze handleiding een keer aandachtig door, dan is de kans groot dat het simpel op te lossen is.
                      Ik verwacht niet dat het iets te maken heeft met het stalen frame dat van aluminium gemaakt is ;-))

Groeten

Comment

• axs
                        Moderator
                        • Jun 2002
                        • 2687

Ik blijf het vermoeden hebben dat het iets te maken heeft met de pinbezetting/cablage...
                        Je creert ergens een ground ipv een signaalpath
                        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Scotty
                          • Jul 2004
                          • 22

Originally posted by Sanderx9
                          Hallo,
                          Mijn baas heeft een alluminium constructie gemaakt met daarin twee 24 kanaals dimmers van Showtec. Op de stalen constructie is een aarding aanwezig.
                          Maar telkens als wij deze gebruiken loopt het mis. De dimmers doen volledig hun eigen ding terwijl de LJ op de lichttafel niks doet...
                          Aan wat zou dit kunnen liggen? Zou het kunnen dat er een effect van faraday is? of heeft het temaken met de sturing zelf?

Hej sander....
                          voordat ik antwoord wil ik toch graag weten wat is "Deze"???? wat doet hij zonder "deze" wel en wat doet hij met "deze" niet??

kooi van faraday heeft er niks mee te maken als je gewoon dmx invoert.
                          Als de kooi ge-aard is is dat alleen maar goed voor de veiligheid.

misschien als je deze vragen kan be-antwoorden dat we dan iets verder komen.
                          Het hangt....................nog steeds

Comment

• Funmaker
                            • Jun 2006
                            • 922

als ik het fenomeen begrijpend lezen onder de knie heb bedoelt hij met "deze"
                            die kooi waar de dimmers instaan...
                            maar oplossingen kan ik niet aanbrengen aangezien ik er niet zo heel veel van ken kwa electronica en toestanden
                            Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Sanderx9
                              • Dec 2006
                              • 6

Originally posted by Scotty
                              Hej sander....
                              voordat ik antwoord wil ik toch graag weten wat is "Deze"???? wat doet hij zonder "deze" wel en wat doet hij met "deze" niet??

kooi van faraday heeft er niks mee te maken als je gewoon dmx invoert.
                              Als de kooi ge-aard is is dat alleen maar goed voor de veiligheid.

misschien als je deze vragen kan be-antwoorden dat we dan iets verder komen.
                              Met deze bedoel ik de kooi met de dimmers in.

Comment

Working...